Orks - Dakkaboyz 500pt

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Hammerbane
Inlägg: 6
Blev medlem: 15 mar 2016, 00:11

Orks - Dakkaboyz 500pt

Inlägg av Hammerbane »

Bild

Har sedan ett tag tillbaka givit upp på Chaos Cultists och deras uttjatade MO, så jag tänkte att jag skulle ge mig på comic relief-faktionen och samtidigt få användning av mina lite pråligare färger.

Petade ihop en lista på 500pt i BattleScribe, och hade hoppats på lite kritik. Det är väl mer menat som en lite mindre all-roundlista att lira med tills att jag hittat stålarna att bygga någonting större (har brainstormat lite och satt ihop en Dread Mob på 2000pt, som ett magnum opus).

När jag ändå är här skulle jag kunna kolla ifall någon har lust att byta någonting Orkigt mot vad som helst ur Chaos-sidan från Dark Vengeance-lådan. Alla karaktärer är färdigt ihopsatta, minus en eller två kultister. Släng iväg ett PM eller skriv här ifall ni är intresserade.

Tack!
Senast redigerad av 1 Hammerbane, redigerad totalt 29 gånger.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Orks - Dakkaboyz 500pt

Inlägg av fauh »

när det kommer till orks så lyder ordspråket Boyz over toyz. men utan att förlora idéen med listan så kanske något sånt här funkar bra?

big mek med mega-armor, kustom mega-blasta och boss pole. ge honom Da finkin cap och satsa på att få infiltrate som Warlord trait. då kan du infiltrera hela armen :-)

2 trukkar med 11 boys + powerklaw nob med boss pole

9 lootas.

big mek går med lootas och tankar skott med sin 2+ samtidigt som han ger dem slow and purpousefulså de kan gå och skjuta.

2 trukkar med pklaw nobs sätter skräck i mycket på 500 pt om de väl kommer fram.


för att fixa modellerns Testa i köp/byt/sälj tråden!

Användarvisningsbild
Hammerbane
Inlägg: 6
Blev medlem: 15 mar 2016, 00:11

Re: Orks - Dakkaboyz 500pt

Inlägg av Hammerbane »

Alright, flyttat om lite poäng i listan. Tog bort KFF från Big Mek (den var fruktansvärt dyr oavsett) och gav mina Boyz nya Shootas, bland annat..
Att sätta honom med Lootas var ingen dum idé, tänkte inte på att han är XBOX HUEG så att han kan stå i vägen.
Lite ny när det gäller LoS och så vidare; att ha mycket plåt i vägen är ju praktiskt, men hur gör jag sen när mina Lootas vill skjuta? Måste jag flytta fram dem från bakom min Mek först? (Antar att det är här S&P blir användbart)

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Orks - Dakkaboyz 500pt

Inlägg av fauh »

du mäter LOS per modellbasis. Om big maken är i vägen för Los så är det bara att flytta men jag tänker mer på att motståndaren kommer försöka hålla sig utan för LOS ifrån dina lootas.

dessutom är det fint om de kan gå och ställa sig på ett objektiv om det skulle behövas. Med 9 +1 gubbar kan man med lite smart objektiv placering stå så man kan gå mellan två objektiv och sen i sista rundan splitta bort chefen för att hålla båda. Men skit i sånt nu och fokusera på att fixa modellerna och få lite games under bältet.

Om du kör på shoota planen så fixa big shoota till dina boys.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Orks - Dakkaboyz 500pt

Inlägg av Serpent »

Vad gäller LOS så blockar aldrig modeller i egna enheten det. Och om en Mek är med i enheten är han en del av den. Så det är inga problem att stå längst fram och nicka småplugg.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar