Hjälp med Tyranid lista

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
d00fy
Inlägg: 85
Blev medlem: 13 okt 2015, 17:14

Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av d00fy »

Hejsan. Jag skulle vilja ha den bästa Tyranid listan.
Jag kommer möta Eldar scatter bike lista med Wraithknight och allierad Riptide Wing

Tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av Enochia »

Som gammal tyranid så börjar jag med att säga, både WK och riptidewingen är bra mot dig, väldigt bra.

Det finns lite olika tankar vad som är den bästa Nid listan, men allt börjar med Hive Tyrants med vingar och devourers, sen får du välja om du ska spela 2-5 av dom, en barbed hierodule är ok mot WK:n, om du får skjuta först, en exocrine är ok mot riptides, om du får skjuta först.

det som brukar spelas (mawlocs och lictors) är både väldigt dåliga mot WK och riptidewing. Jag skulle nog föreslå en Skyblight swarm.
4 Flygande hive tyrants
Venomtrhope/Malanthrope
3x mucalids
3x10 obsec gargoyles
2x harpies
1x hive crone
krydda med lite extra gubbar du känner för.
taktik, låt han inte skjuta allt på samma flygpappa, göm dig bakom losblockers så gott det går, du vinner inte ett skyttekrig utan du ska bara försöka rensa bort allt utom WK:n och Riptidsen, när resten av hans arme är död kan du skjuta lite på dom, men du kommer antagligen inte göra så mycket (48 skott, 43 träff, 22 wounds, 18.5 saves, 1 FNP = 2.5 wounds på en riptide om alla dina flyrants skjuter.)

Så, döda hans trupper och vinn missionet, lycka till och ha kul
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

d00fy
Inlägg: 85
Blev medlem: 13 okt 2015, 17:14

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av d00fy »

Tack så jätte mycket för grymma tips! Men vart hittar jag regler för Mucalids?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av Enochia »

Mucalider och lite andra monster finns i https://www.games-workshop.com/en-GB/Sh ... ve-Edition

finns även i en gammal white dwarf samt i en hardback av leviathan
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av Twinkle »

Själv skulle jag ha massor av gaunts, och fler gaunts, och ännu fler gaunts samt massor av härliga monster som inte flyger omkring. Och genestealers, men bara snygga modeller inte de fula som säljs nu. :mrgreen:

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av max_elmgren »

det är ju faktiskt en liten tanke att försöka överrumpla riptides med kritter med poison, Wraith Knighten går det däremot sämre mot! men riptides inga problem att överrumpla med smågubbar. Så en Living tide eller vad den heter med 3 termagaunts broods och två hormagaunts broods och en warrior brood och där varje gauntenhet kommer tillbaka till reserve på en 4+ om den dör.

d00fy
Inlägg: 85
Blev medlem: 13 okt 2015, 17:14

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av d00fy »

max_elmgren skrev:det är ju faktiskt en liten tanke att försöka överrumpla riptides med kritter med poison, Wraith Knighten går det däremot sämre mot! men riptides inga problem att överrumpla med smågubbar. Så en Living tide eller vad den heter med 3 termagaunts broods och två hormagaunts broods och en warrior brood och där varje gauntenhet kommer tillbaka till reserve på en 4+ om den dör.

Tack för tipset! Vart hittar jag dessa formationer? I vilken codex eller supplement codex? Inte i Leviathan i alla fall?

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av Twinkle »

max_elmgren skrev:det är ju faktiskt en liten tanke att försöka överrumpla riptides med kritter med poison, Wraith Knighten går det däremot sämre mot! men riptides inga problem att överrumpla med smågubbar. Så en Living tide eller vad den heter med 3 termagaunts broods och två hormagaunts broods och en warrior brood och där varje gauntenhet kommer tillbaka till reserve på en 4+ om den dör.
"Wraith Knight vs Carnifex", vem vinner?

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av Apocswe »

beror på hur knighten e kittad, men jag skulle inte satsa några summor på carnifexen oavsett vad.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Hjälp med Tyranid lista

Inlägg av Flogger »

2 carnifexar kostar som 1 WK. De har inte ens en liten chans. Det är som att sätta David mot goliat utan slungan.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar