CSM 1000 poäng

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
GeneralKriek
Inlägg: 79
Blev medlem: 04 sep 2015, 07:55
Ort: Stockholm

CSM 1000 poäng

Inlägg av GeneralKriek »

Hallå! Skrev en tråd om en. 2 k lista å fick bra respons på att jag borde köpa en del nya enheter XD.. Å ja så fort jag rånat rika änkan Agda 80 år så blire å handla!
Men just nu får det jag har duga!
Möter (bla) Necrons nu på lördag okompat.
Listan som jag gjort ser ut som följer:
Hq: flygande demonkalle med power arm/ m.o.n.
Hans uppgift blir å supporta i närstriden samt harassa eventuella klena små enheter/ mindre tanks.

Troops: 10 cultists
10 cultists
8 marines med rhino.
Första 10 cultisterna ska gå med obliterators som köttmur.
De andra 10 jagar objektivemarkers å ser allmänt griniga ut.
Marinsen ska agera blockad å komma in så fort de bara går å störa i närstrid.

Fast attack:
5 Raptors med 2 meltas, meltabombs på champ.
Deras uppgift blir objektivemarkers samt jaga mindre tanks/ mindre enheter.

Heavy supp:
3 obliterators med köttmur (se ovan)
Dessa ska skjuta skiten ur tanks är min plan.

Greger von uberschlakten SAS defiler
Hans uppgift är å skjuta ner infanteri med sin bellygun å va allmänt badass.

Vad tror ni om min plan?:) kan den fungera? Synpunkter?
Med vänlig hälsning, Mathias
Husmor för Den Of Evil Stockholm
Vill köra turneringar men måste måla klart bara xD..

nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av nerash »

ja du,

jag är inte helt 100% men det käns som den är ganska långsam och har en liten push med rhino/marines, raptors..
kör du undivided eller något mark?(nurgle, khorn, tzeensh, slaanesh)

men vad händer om du hamnar i närstrid? tänkt på några terminators? eller något annat som deepstrikar in?

bara en fundering

GeneralKriek
Inlägg: 79
Blev medlem: 04 sep 2015, 07:55
Ort: Stockholm

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av GeneralKriek »

Bra pointer. Men vad ska jag byta ut tycker du? Samt borde jag deepstrikea termos/ Raptors samt obliterators? Eller bara termos isf?
Husmor för Den Of Evil Stockholm
Vill köra turneringar men måste måla klart bara xD..

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av fauh »

Deepa terminators och kanske raptors beroende på matchen. Obbar ska stå på planen direkt imo.

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av Spell Familiar »

Were to begin?
HQ: Demonkalle bör (läs vill extremt gärna) ha psylvl3 och satsa sina 2 på BioMancy för att kanske få Ironarm och Endurance. Om det skiter sig har du åtminstone något han kan skjuta med. Tänk på att han får Nurgle Primaris gratis och måste ta en från Nurgle ergo 2 drag på biomancy. Han Jinkar och har Rustning så om du vill ha in honom i närstrid (där han gör sig bäst) Låt honom hoppa fram istället för att flyga.

Troops: Osäker på vad du menar med att kultisterna ska agera köttstaket (coversave?) Obbar har ju 2+/5++ så de klarar sig bra mot necrons (nästan inga AP2 vapen).
Kultisterna, om jag tolkat rätt, är 20 st. låt dem springa som en blobb i mitten. han kommer skjuta ner dem innan deras 60 attacker kommer in i närstrid men då är redan raptors och Prinsen inne.
CSM här har du din Objective-grabber. Tålig och snabb. Kan bita ifrån om de måste. ett plasma och en combiplasma hade smakat mint

Fast: Raptors kan du variera dig med. Att deepa in och plocka en Necronbåt är gött men de kommer missa deepen 2/3 av tiden. Säkrare att hoppa fram bakom byggnader. De är inte så tuffa att de vill närstrida med warriors eller immortals men fordon hanterar de ju väl.

Heavy: Greger. Han är lite av ett kort i din lista. Hans kanon är underbar mot necrons (AP3 och Insta ger ett mindre i RP) Men han är också (och här tycker jag han blir mest värd sina poäng) en episk närstridare. Med PowerScourge träffar han oftast på 4+ och ibland 3+, Med en extra PF har han 7 attacker på chargen. S10 AP2... Hej och hå. Jag hade satt honom på att gå 6 varje runda mot droidsen och skjutit varje runda han inte kan charga. Kommer han in i närstrid med ex wraiths kommer ni bli stående resten av spelet men det är ok.
Obbar som jobbar: Överväg Mark of Nurgle/Mark of Tzeench. De behöver inget cover mot necrons. Om du kör ett CAD kan du låta en av dem vara en egen enhet (3 hevy slots). Det ger dig mer redundans att ex om han lyckas spränga ett fordon kan de andra två lägga plasmakanoner på de tätt packade gubbarna som trillar ut.

Och för Helvete, köp en drake, snabbare. Du kan ju bli fack-pamp då har du råd.
Det är mina tankar iaf. Enjoy
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

GeneralKriek
Inlägg: 79
Blev medlem: 04 sep 2015, 07:55
Ort: Stockholm

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av GeneralKriek »

Haha ok bra svar! :D. Ska klura lite mer på min lista så får vi se vad som händer men bra pointers!
Husmor för Den Of Evil Stockholm
Vill köra turneringar men måste måla klart bara xD..

nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av nerash »

funderat på att kasta in lite khorn?

med mark of khorn och icon of wrath så scatrar inte deepande saker inom 6" från bannern khorn demonkin, där hade det kunnat vara ett allternativ att aliera in dem och deepa med demoner eller terminators,

det kan vara ett allternativ.

GeneralKriek
Inlägg: 79
Blev medlem: 04 sep 2015, 07:55
Ort: Stockholm

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av GeneralKriek »

Men jag borde alltså ta bort vingar på daemon Prince?
Ha termos å ta bort vad isf:D??
Har inga Marks förutom demoniska Kalle som är daemon of nurgle.
Borde jag klämma in Marks på obbsson? Tight med poäng på en 1000 pts match! Vill samtidigt inte ha för få enheter för han kommer skjuta mig i bitar då xD...
//Mathias
Husmor för Den Of Evil Stockholm
Vill köra turneringar men måste måla klart bara xD..

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av Naz87 »

GeneralKriek skrev:Men jag borde alltså ta bort vingar på daemon Prince?
Ha termos å ta bort vad isf:D??
Har inga Marks förutom demoniska Kalle som är daemon of nurgle.
Borde jag klämma in Marks på obbsson? Tight med poäng på en 1000 pts match! Vill samtidigt inte ha för få enheter för han kommer skjuta mig i bitar då xD...
//Mathias
Nej han ska ha vingar du ska bara inte flyga med honom utan hoppa fram och jinka så fort något tittar på honom. För en 2+ cover save.
Om du flyger honom måste du vänta en runda efter du landat innan du kan charga

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: CSM 1000 poäng

Inlägg av Serpent »

Får Monstrous Jump Infantry jinka? Det får de väl bara om de faktiskt flyger?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar