khorn Demonkin

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

khorn Demonkin

Inlägg av nerash »

Hej jag funderade på att starta en khorn arme,

Tänkte lägga basen med
Gore Pack då basen ser ut som följande

3 bikes med meltagun
3 bikes med meltagun

10 flesh hounds
10 flesh hounds
10 flesh hounds

och som CAD
1 chaos lord
10 cultister
10 cultister


är detta rätt att tänkt?? och hade detta varit någoot som hade fungerat?


eller hade khorn bloodstorm varit ett bättre alternativ?

5 raptors
5 raptors
5 raptors
10 warp talons

med en hell turky

tar gärna input så att jag faktiskt får rätt på det

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: khorn Demonkin

Inlägg av Lottomannen »

Jag hade lätt gått på Gore Pack om inte bloodstorm får fantastiska specialregler. Raptors är väldigt.. situationella och Warp Talons... ja var skall jag börja... :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: khorn Demonkin

Inlägg av Serpent »

Lottomannen skrev:Jag hade lätt gått på Gore Pack om inte bloodstorm får fantastiska specialregler. Raptors är väldigt.. situationella och Warp Talons... ja var skall jag börja... :)
Sämst i ett dåligt Codex? Längst ned i bajskällaren? Ett konstverk i kasshet? :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

Re: khorn Demonkin

Inlägg av nerash »

men hur menar ni nu?

gore pack är en ganska hemsk om den kommer fram.. massa attacker vid assult

bloodstorm är bra men det känns som att man hoppar runt med raptors för att hantera de olika mot enheter, och de fungerar bäst i små enheter.
warptalons är underbara med +1 i styrka.. men kan inget göra mot tanks och fordon..

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: khorn Demonkin

Inlägg av Serpent »

Ursäkta, det är en ryggradsreflex när Raptors och Warp Talons nämns. Jag relaterar dem till CSM, och där är de bedrövliga. I Daemonkin lär de vara bättre, men Gore Pack är nog bättre i alla varianter.

Kort bedömning: Raptors är dyra Marines, de dör lätt när en skytteenhet tittar åt deras håll.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

Re: khorn Demonkin

Inlägg av nerash »

Kort bedömning: Raptors är dyra Marines, de dör lätt när en skytteenhet tittar åt deras håll.
det är lite så jag ser det och att warp talons skall få +1 i styrka och hammer of wrath detta står i deamonkin kodexen
SPECIAL RULES:
Fury of Khorne: Units from this Formation add +1 to the Strength of any Hammer of
Wrath or Vector Strike attacks they make.
vist det ger warp talons 5 i styrka med ligthning claws och hammer of wrath och någon stans har jag läst att warp talons inte scattrar när de deep strikar så vist de kan ställa till problem när de kommer in bland trupper men annars så vet jag inte riktigt..

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: khorn Demonkin

Inlägg av Flogger »

Gorepack är the shizzel, kör på den!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: khorn Demonkin

Inlägg av Lottomannen »

Warp Talons är skitsnygga modeller och coola, men de är bara vanliga marines och dör lika lätt. Så poängkostnaden är alldeles för hög :(
Sen verkar regeln bara ge +1 styrka på hammer of wrath, och på den attacken saknar man den trevliga "shred" effekten av klorna.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: khorn Demonkin

Inlägg av Apocswe »

warp talons från Khorne daemonkin har daemon of Khorne vilket ger dom furious charge i grund. Lätt att glömma om man jämför med talons ur vanliga boken vilka endast kan få mark of Khorne.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: khorn Demonkin

Inlägg av Elevatorlake »

Valet beror väl mycket på hur du vill spela.

Kör ni maelstrom och du vill vinna på poäng så är gore pack absolut att föredra och då gärna dela upp hundarna i ännu mindre enheter som kan ta ännu fler objectives samt att du kan bli av med några utan att det gör så mycket.

Vill du däremot slåss i närstrid är bloodstorm bättre men jag tror fortfarande det finns bättre alternativ i den codexen. Vare sig raptors eller talons är värda sina poäng och inget jag brukar oroa mig för när jag möter de. Då är det nog bättre att titta på sätt att försöka få in soul grinders i listan, jag tycker de är bättre och allsidigare generellt sett. Eller en bloodthirster naturligtvis :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar