Kan nån ge mig hårdaste och ostigaste Taulistan på 1000p
Kan nån ge mig hårdaste och ostigaste Taulistan på 1000p
Tjo
Som rubriken säger, vilken är den hårdaste/ostigaste Taulistan som samtidigt är allround? Var gärna specifik med uppgrades osv...
Har tillgång till i princip alla modeller.
/ Ljuybos
Som rubriken säger, vilken är den hårdaste/ostigaste Taulistan som samtidigt är allround? Var gärna specifik med uppgrades osv...
Har tillgång till i princip alla modeller.
/ Ljuybos
Re: Kan nån ge mig hårdaste och ostigaste Taulistan på 1000p
Beror väl lite på upplägg och spelterräng osv samt vilka andra arméer du förväntar dig att spela mot. Är själv ingen tau-expert men en Batman, Broadsides och Riptide är nog en bra start.
Alexander Merinen
Det här är lite som att be folk om deras förstfödde och inte erbjuda något i utbyte, det vet du va?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ooops, sorry tänkte inte på det, jag delar gärna med mig med allt jag kan, iofs är det inte mycket
..men har kollat runt lite och hittat svaren jag sökte...
Jag menar att Tau kanske inte är det roligaste att möta och rätt hårda som det är...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Syftet med min fråga är omvänd, ska möta Tau i slutet av april nämligen.... 
commander 165;ish
2+, ignore cover, drone controller, rr-to-hit, monster hunter
2x 10 kroots 120p
3x suits
3x target lock
6 missle pods
5x marker drones 230?
3x broadsides
HYMP, SMS, 6x missile drones, target lock x3 282
riptide 180
typ sådär.. skulle ja säga.. inte exakta poäng, men går typ att få in. OOOOOST!
2+, ignore cover, drone controller, rr-to-hit, monster hunter
2x 10 kroots 120p
3x suits
3x target lock
6 missle pods
5x marker drones 230?
3x broadsides
HYMP, SMS, 6x missile drones, target lock x3 282
riptide 180
typ sådär.. skulle ja säga.. inte exakta poäng, men går typ att få in. OOOOOST!
-
Elevatorlake
En fire support cadre och en CAD från farsight enclaves med batman och så många vanliga suits som du har råd med?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Farsight kan inte ha batman.
Och firecadre i sig kostar typ 750p, så det blir en bra enhet suits. Tycker nog mitt förslag e najsare =) Har du lite outflankande OS som kan linebreaka etc.
Och firecadre i sig kostar typ 750p, så det blir en bra enhet suits. Tycker nog mitt förslag e najsare =) Har du lite outflankande OS som kan linebreaka etc.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Skulle säga att det helt beror på vad du möter.
På så lite poäng blir det svårare, Poet listar "the common cheese", generellt så är det nog rätt nära optimum. Men 1 enda landraider och du är toast.
Jag skulle nog rekommendera:
Tau CAD
Commander(2+, reroll to hit, ignore cover) 145
2*10 kroot 120
6 Pathfinders() 66
Fortification:
Bastion() 75
Fire support cadre
Riptide(burstcannon, sms) 180
3 Broadsides(HYMP, SMS, 2 targetlocks) 205 (ta 2 intercept om du tror du kommer spela mot mkt droppods)
3 Broadsides(HYMP, SMS, 2 targetlocks) 205 (ta 2 intercept om du tror du kommer spela mot mkt droppods)
Ställ bastion så långt fram du kan med 3 bredsidor i och pathfinders ovanpå. Då når de det mesta och har hyggligt med skydd.
Commander går med andra bredside enheten(var inte rädd för att gå med modellerna, kompensera snapshots med markerlights från pathfinders).
Riptide jagar redning med bursten(med lite markerlights så snittar den 2 hullpoints på av14).
Allt har tankhunter så man behöver inte puretide.
Allt har 2+ save så typ inget kommer dö på den poängen.
Kan ju tillägga att om du spelar detta mot folk som inte spelar så mkt, eller folk som inte är så kompetativa så kommer du snart få slut på folk som vill spela med dig då detta är rätt trist att möta. Modellerna är dessutom rätt dyra och det skulle vara tråkigt om du skaffade allt, spelar 2 matcher och sedan helt saknar folk som vill spela
Men vill du bara platta till folk så ta denna eller Poets lista.
På så lite poäng blir det svårare, Poet listar "the common cheese", generellt så är det nog rätt nära optimum. Men 1 enda landraider och du är toast.
Jag skulle nog rekommendera:
Tau CAD
Commander(2+, reroll to hit, ignore cover) 145
2*10 kroot 120
6 Pathfinders() 66
Fortification:
Bastion() 75
Fire support cadre
Riptide(burstcannon, sms) 180
Ställ bastion så långt fram du kan med 3 bredsidor i och pathfinders ovanpå. Då når de det mesta och har hyggligt med skydd.
Commander går med andra bredside enheten(var inte rädd för att gå med modellerna, kompensera snapshots med markerlights från pathfinders).
Riptide jagar redning med bursten(med lite markerlights så snittar den 2 hullpoints på av14).
Allt har tankhunter så man behöver inte puretide.
Allt har 2+ save så typ inget kommer dö på den poängen.
Kan ju tillägga att om du spelar detta mot folk som inte spelar så mkt, eller folk som inte är så kompetativa så kommer du snart få slut på folk som vill spela med dig då detta är rätt trist att möta. Modellerna är dessutom rätt dyra och det skulle vara tråkigt om du skaffade allt, spelar 2 matcher och sedan helt saknar folk som vill spela
Men vill du bara platta till folk så ta denna eller Poets lista.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!