6th ed flyer necrons

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

6th ed flyer necrons

Inlägg av LillePer »

Deathray, s10 ap1... Inte klockrent men inte kasst.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: 6th ed flyer necrons

Inlägg av kombat »

Hylander skrev:Undrar lite hur de gör mot av14 fordon? Visst är necroner med gauss bra men det är ju inte en killer mot LR tex.
Flygarna har ju bara st7 tesla vapen så de skadar ju inte LRs...
9 necron warriors +1 stormtek

18 gauss
12 träff
2 glance

4 haywire
3 träff
2-3 pen/glance

dvs död landraider

nu tror jag inte klus kör med så många warriors i sina squads men det skulle jag köra iaf

alternativet är ju att köra 5 warriors med 2 stormteks emn då krävs det att man har 2 overlords

sen funkar ju Deathray skapligt med

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: 6th ed flyer necrons

Inlägg av Hylander »

missade deathray grejen... :(
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: 6th ed flyer necrons

Inlägg av Blom »

Hylander skrev:missade deathray grejen... :(
Men den lär inte missa dig.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: 6th ed flyer necrons

Inlägg av Klus »

kombat skrev:
9 necron warriors +1 stormtek

18 gauss
12 träff
2 glance

4 haywire
3 träff
2-3 pen/glance

dvs död landraider

nu tror jag inte klus kör med så många warriors i sina squads men det skulle jag köra iaf

alternativet är ju att köra 5 warriors med 2 stormteks emn då krävs det att man har 2 overlords

sen funkar ju Deathray skapligt med
Hade väldigt gärna fått med några haywire crypteks till squadsen, kanske är värt att dumpa ett plan för det.
Har fö testat en lista med 5x5 warriors i ghost arks med 2 stormcrypteks/enhet, de dakkar nått sjukt både på bilar och folk, lite för slöa för så kort range och lite för lätta att utmanövrera dock.
Men i en snabb flygplans lista kan man ju dumpa dom vart som helst, man får dock se upp med att investera för mycket poäng i enheter som eventuellt måste komma i reserv från bordskanten.

Runda 2 Assaulten i Imotekh kan absolut vara någonting jobbigt, om spelbordet inte tillåter en att undvika det får man helt enkelt deploya fler warrior enheter på spelbordet om man möter något med potentiell runda 2 whipe. Imotekh seizar ju på 4+ också så om än ett hot så tror jag inte man autodör.

Tror det kan vara värt att testspela en del mot listan, känns som att det borde finnas nån "blindspot" där inte alla flygplanen kan komma åt att skjuta. Beror givetvis på vad man har för typ av lista också, blir nog svårt för en IGpark att smita förbi. Och på den nya deploymenten (kortsida mot kortsida) blir det nog ganska oundvikligt att undslippa runda 2 striken.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: 6th ed flyer necrons

Inlägg av speedfreek »

Vad gör du mot 200 orker/gaunts/IG som är maximalt utspridda och går och springer rakt fram?
(och 100 borde räcka mer än väl till att täcka alla ytor du vill kunna flyga och landa på)

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: 6th ed flyer necrons

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Vad gör du mot 200 orker/gaunts/IG som är maximalt utspridda och går och springer rakt fram?
(och 100 borde räcka mer än väl till att täcka alla ytor du vill kunna flyga och landa på)
Läs på sig 80 "Flyers and other models", eller förresten, ge fan i det! -du ska vara kvar i forntiden i ca 6 veckor till!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar