1700p Chaos Deamons - Khorne (Skånecupen)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Hippietaur
Kontakt:

1700p Chaos Deamons - Khorne (Skånecupen)

Inlägg av Hippietaur »

Här kommer ännu en lista från grabben med noll koll. Kommentera gärna med vad som borde bytas ut och om någon har en bakdörr till subjektiva komp per hjärna gärna en indikation på var denna lista skulle kunna hamna rent komp mässigt. Har inte spelat spelet på typ 2 år och har noll koll på vas som anses vara cheese numera.

Listan har tunnt med troops men det är inte så lätt med bara ett val.

Edit: efter lite input på ett annat forum har jag reviderat listan lite. Vad säger ni nu.
BT blivet lite nerfad och stoppat in fler iconer. funderar om Troops 3s icon kanske skulle vara en tunga på grindern istället.

Chaos Deamons - Khorne 1700p (skånecupen)

HQ 1 Bloodthirster 250p
+ Unholy Might +20p
270p

HQ 2/1 Skulltaker 140p
+ Chariot +20p
160p

HQ 2/2 Herald of Khorne 70p
+ Chariot of Khorne +15p
+ Fury of Khorne +10p
+ Unholy Might +15p
110p

Elite 1 Bloodchrushers of Khorne 3st 120p
+ Chaos Icon +25p
+ Instrument of Chaos +5
150p

Troops 1 Bloodletters of Khorne 8st
+ Icon +25p
153p

Troops 2 Bloodletters of Khorne 8st
128p

Troops 3 Bloodletters of Khorne 8st
128p

FA 1 Flesh Hounds of Khorne 8st 120p
+ Fury of Khorne
+ Karnak +35p
165p

HS 1 Deamon Prince of Chaos 80p
+ Deamonic Flight 60p
+ Mark of Khorne +15p
+ Iron Hide +30p
+ Unholy Might +20p
225p

HS 2 Soul Grinder of Chaos 135p
+ Phlegm +25p
160p

Total points: 1649p
Senast redigerad av 1 Hippietaur, redigerad totalt 4 gånger.
//
Magnus Mattisson
-en reformerad WOW spelare som har hittat tillbaka till hobbyn
Troligen inte med i någon förening.

Användarvisningsbild
Hippietaur
Kontakt:

Re: 1700p Chaos Deamons - Khorne (Skånecupen)

Inlägg av Hippietaur »

uppdaterat listan till en ny version.

Är det verkligen ingen som har någon kommentar på denna listan. Det måste finnas någom med erfarenhet av att spela Chaos Deamons Khorne där ute. Eller är detta en lista som måste min maxas för att fungera a la ETC.
//
Magnus Mattisson

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Det är nog inte så himla många dagliga besökare här som känner sig kunniga nog att kommentera på Daemons.

Själv tycker jag att den ser skitläbbig ut, men jag kan ju inte ett skit så det har du knappast nån nytta av ;).
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Joppe

Inlägg av Joppe »

Jag skulle plocka bort alla ikoner och karanak och göra troopsen större alt. fler. Blessing är onödig på BT& DP och du bör väl kunna skrapa ihop till might på BTn.

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Jag skulle ha två ikoner, en i varje våg, brukar ja lira med , funkar utmärkt, blessing är onödigt eftersom psykers som har det ofta dör innan dom kan göra något, undantaget grand master då :P might på bloodthirster kan vara jävligt bra om du sak panga grejer efter charge t ex om du slår lite dåligt mot en dred så kan s8 istället för s7 göra stor skillnaden sen knackar han ju t4 modeller efter charge direkt om han kan få in ett wound också vilket kanske är den största fördelen

Användarvisningsbild
Hippietaur
Kontakt:

Inlägg av Hippietaur »

ok dessa tips verkar bra och kan nog fungera dock så om jag följer den och ändrar till att ha endast 2 iconer i listan vilka i s f kommer att hamna på Cushers och Troop1 samt tar bort Karnak så sitter jag på 86p.

Alt1
Jag behåller Karnak och sätter in icon på troop2 igen samt Tounge på Grindern.
Alt 2
Kastar ut Karnak och sätter in 2 Crushers till antingen i en egen unit eller gör en 5a
Dock får jag då dillemat att dessa 2 sista crushers inte kommer att passa med resten av Armen då alla juggar äe den gamla och just nu finns inte ekonomin att beställa 2 juggar från GW (500kr) samt hitta gamla letters att sätta på dem. Har dock tillgång till att bygga 2 av de nya med förra utgåvans axe-letters vilket är det jag har i resten av armén, utom på just juggarna och charioten där det är de ännu äldre med svärd. Kan dock funka kanske.

Såg dock framemot att konvertera en Karnak från mina gamla "krag"hundar skulle nog passa nice i en unir med förra generationes hundar.

hmmm what to do what to do... 2 crushers till är nog att föredra före Karnak, en till icon och Tounge på grindern.

Alt 3
Eller helt enkelt hitta 39 p mer att kapa för att få in en sjätte Cruseher och ha 2 st treor Crushers (kapningen här ser ut i s f att bli gå ner på en icon och ta bort tutan på crushersen samt fury på hundarna.) Går det att spela med en icon???? är inte det riskabelt.

Vad säger ni

Uppdaterat listan ovan med karnak fortfarande med och totalt 1649p
//
Magnus Mattisson

Joppe

Inlägg av Joppe »

Behåll karanak isåfall, inte sett någon annan som spelar med den så kanske kan ge lite +komp, eller iaf. inte minuskomp som en extra enhet crushers kommer ge.

Jag tror fortfarande att 3x8bl som troops är för lite. Så ett alternativ är ju att boosta en med 5 gubbar eller dela upp på de olika eller plocka in en 5a rakt av.

Användarvisningsbild
Hippietaur
Kontakt:

Inlägg av Hippietaur »

Jag har gjort om listan lite och räknat komp elnigt RT ver 5.2 och där kommer den inte upp i mer än 38 så lite komp höjande saker vore nog inte dumt. Enligt den mallen skulle jag käna 9 på att inte ha med de 3 sista crusherna men det ger en kraftig minskning i slag kraft i armén, sedan är det subjektiv komp på Skånecupen så man kan aldrig veta vad som sker då. jag kan inte läsa per tankar och har inte varit med i turneringsvängen på länge sp har svårt att bedömma själv vad som är ostigt och vad som är ok.

Håller redan på att bygga crusherna då de fanns omånterade i en hylla i lägenheten.

Sedan är jag en sådan däringa retrogen Khorne som tror på att man alltis skall vara multiplikatorer av 8 i enheter.

så en 5:a är inte riktigt med i min bok. Sen är det problemet att jag inte har tillgång till 8 st letters med Yxor på runda baser till bara ett gäng på fyrkantiga och det anses inte var ok på turneringar gissar jag.
//
Magnus Mattisson

Användarvisningsbild
Hippietaur
Kontakt:

Inlägg av Hippietaur »

Reviderad lista ver.5

Chaos Deamons - Khorne 1700p (skånecupen)

HQ 1 Bloodthirster 250p
+ Unholy Might +20p
270p

HQ 2/1 Skulltaker 140p
+ Chariot +20p
160p

HQ 2/2 Herald of Khorne 70p
+ Chariot of Khorne +15p
+ Fury of Khorne +10p
+ Unholy Might +15p
110p

Elite 1 Bloodchrushers of Khorne 3st 120p
120p

Elite 2 Bloodchrushers of Khorne 3st 120p
120p

Troops 1 Bloodletters of Khorne 8st
+ Chaos Icon +25p
153p

Troops 2 Bloodletters of Khorne 8st
+ Chaos Icon +25p
153p

Troops 3 Bloodletters of Khorne 8st
128p

FA 1 Flesh Hounds of Khorne 8st 120p
120p

HS 1 Deamon Prince of Chaos 80p
+ Deamonic Flight 60p
+ Mark of Khorne +15p
+ Iron Hide +30p
+ Unholy Might +20p
205p

HS 2 Soul Grinder of Chaos 135p
+ Phlegm +25p
160p

Total points: 1699p

Läs och begrunda kommer inte till Skånecupen men kanske någon annanstans.
//
Magnus Mattisson

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Tror inte du kommer bli tokpopulär med dubbla crusher enheter med HQ snubbar i & dubbla flygande demoner. Men som du säger är inte dina troops det fräckaste som deepat ned på en spelplan. Därför tycker jag, om du kan, du borde flytta ikonerna till crusher enheterna.

Skriv svar