Paladiner 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Paladiner 1750

Inlägg av lurräven »

Har varit lite småsugen på att pussla ihop en elitarmé. 2k från maelstrom + 2 par dörrar och Rex som Kaldor från FW och vips så har man allt man behöver.

Frågan är ju om det ens är värt eller om både jag och min motspelare kommer spy varje match.

Har en känsla av att det blir en turnering med listan sedan har man tröttnat.

Listmässigt så bråkade jag lite med en till HQ och/eller Techmarines för att få in lite häftiga granater. I slutändan kändes 2wounds paladinerna mest kostnadseffektiva. -3Palas ger dock en Librarian...

Lord Kaldor Draigo 275

Paladins (7) 475
Apothecary, Nemesis force halberd
Nemesis force halberd, Psycannon
Daemon hammer, Psycannon
Nemesis force falchions
Daemon hammer
Nemesis warding stave
Brotherhood Banner

Paladins (7) 480
Apothecary, Nemesis force halberd
Nemesis force halberd, Psycannon
MC Daemon hammer, Psycannon
Nemesis force falchions
Daemon hammer
Nemesis warding stave
Brotherhood Banner

Land Raider Crusader, Psybolt ammunition 260
Land Raider Crusader, Psybolt ammunition 260

1750

ErikJohannesson
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 feb 2010, 13:11
Ort: Göteborg

Re: Paladiner 1750

Inlägg av ErikJohannesson »

Det lär ju gå ganska fort att spela en match, men vara svårt att hålla mer än två objektiv. Mastercrafted psycannons lär också vara en bra uppgradering om du har råd.
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Paladiner 1750

Inlägg av Skulliz »

Har inte nya GK codexen men rent instinktivt ser det lite lite ut. Skulle föreslå att du dumpar dina raiders och minskar dina lolidan-enheter. Sätt sedan in lite mer mål i listan som även de äter plasmaguns typ Dreadknights eller liknande.
Sedan är jag osäker på om FNP är värt det, det är ju ändå mot AP1/2 dina paladiner kommer stryka med så kanske spara in lite poäng på det också?

Relentless betyder ju att de är ok att footslogga dem och då får du ju skuta dina psykannons också.

Kan ju inte poängen på saker men målet skulle vara 3x5 Lolidaner med dubbla psycannons, Draigo och 2 eller 3 Dreadknights beroende på poäng.

Lunaticman
Inlägg: 181
Blev medlem: 12 apr 2010, 12:35

Re: Paladiner 1750

Inlägg av Lunaticman »

Jag skulle testa uppgraden som gör att alla plasma vapen inom 12 inch får BS1.

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Paladiner 1750

Inlägg av Mattias H »

FnP tror jag garantera är värt det. Dakka är en stor fiende när dina gubbar väl är ute ur sardinburkarna.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Paladiner 1750

Inlägg av Jacke »

Varför bara 1 Grand Master? Hade ju varit coolare med 1 per squad ;)

Jag är lite tveksam till apotekare och banners, är det inte så att den som håller dem tappar sitt force-weapon? Om du dessutom sparar dessa två till sist(när det väl börjar dö folk) så är ju i så fall enheten i princip ofarlig när man dödat 2 pers, det känns lite sådär.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Paladiner 1750

Inlägg av lurräven »

Jacke skrev:Varför bara 1 Grand Master? Hade ju varit coolare med 1 per squad ;)

Jag är lite tveksam till apotekare och banners, är det inte så att den som håller dem tappar sitt force-weapon? Om du dessutom sparar dessa två till sist(när det väl börjar dö folk) så är ju i så fall enheten i princip ofarlig när man dödat 2 pers, det känns lite sådär.
Standaren tappar sitt Force Weapon. Kommer nog skita i standarer och ta lite mera MC tror jag.

Angående att ta flera gåendes med psycannons och dreadknights så går det att få in rätt fint på poängen det också... Men då känns det som när jag spelade DW med dubbla asscans och dreads i 4th ed. Fast om Dreadknightmodellen växer på en så kanske...

En inquisitor med anti-plasma kanske kunde vara något också :)

Ska skissa lite alternativ!

Lunaticman
Inlägg: 181
Blev medlem: 12 apr 2010, 12:35

Re: Paladiner 1750

Inlägg av Lunaticman »

Speciellt om han sitter i en lander raider, 12 bubbla ifrån land raider? :o

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Paladiner 1750

Inlägg av lurräven »

@Skulliz:

Draigo 275
Ordo Malleus Inquisitor, with Psyker (Communion), 3 Servo-skulls 64

Paladins (5) x3 1020
Nemesis force halberd, Psycannon
MC Daemon hammer, Psycannon
Nemesis force halberd
Nemesis force sword
Nemesis warding stave

Dreadknight x3 390

Kan ganska lätt deepa in 3 DKs runda 2 samtidigt som Paladiner avancerar med lite Psycannons.
Det som är jobbigast med denna lista är a skrapa ihop 3 extra psycannons antar jag.

Den här arméen tilltalar mig också. 6 plastlådor och två FW modeller (Rex + Solomon Lok)

En variant kunde vara att stryka inkvisitorn och ta bort en DK för att ge de andra två teleport (vilka kan scouta lite då och då).

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Paladiner 1750

Inlägg av speedfreek »

Har en dreadknight deep strike utan att köpa teleporter?

Har jag helt missat.

Skriv svar