Skulle vilja ha lite feedback på mina listor.
Nu är det så att jag började med space marines för ca 2år sedan, köpte då Assault on black reach.
I denna låda fick jag en tactical unit, en terminator unit och en dreadnought och en captain. Inga av trupperna hadde något tillvall förutom kaptenen som hadde ett powersword.
Fick mycket stryk av min polare som körde chaos space marines, speciellt av hans daemon prince
som mer eller mindre krossade alla mina trupper själv.
För att kontra hans Daemon prince så köpte jag Maernus Calgar, dock insåg jag efter ha räknat på det att i one on one så dödar demon prinsen Maernus de flesta ggr om han har rätt marks och psyker power samt kostar mindre (mycket mindre).
Därefter köpte jag en Landraider för att stoppa hans Rhinos med Khorne Berserkers att komma in i närstrid då närstrid är Chaos space marines trademark.
Sedan köpte jag en tactical unit till för att en anställd på Games Workshop sa att man kan aldrig ha för lite troops, det var innan jag började hata mina tacticals då "jag" tycker inte de är bra, kan inte spela bra med dem och de är dyra.
Såg då scouts och sken upp, köpte en scout sniper squad.
Som ni ser så har jag byggt min lista lite efter vad jag mött istället för att skriva ner en från början, kanske inte så bra
Vi kör mycket 500p så Maernus funkar inte så bra, köpte därför Ortan Cassisus en Chaplian.
Nu senast håller jag på med en droppod.
Är ganska seg på att måla så jag kommer inte att ändra min lista så mycket, trupperna som jag har får vara kvar i den istort sett oförändrade.
Dock så är det några poäng som inte är inköpta vilket vore bra om någon hade synpunkt på samt om ni vill tycka till om min taktik.
Har bara kört 500, 600 och 1000p omgångar ännu och inte mer än 10 speltillfällen.
Fixed cost = kan inte göra något åt det eller vill inte göra något åt det.
HQ
Maernus Clagar 265p (fixed cost) tactics: 1) Droppod tillsammans med tactics squad 1
2) Landraider tillsammans med tactics squad 1
Ortan Cassius 125p (fixed cost)
tactics: 1) Landraider tillsammans med tactics squad 2
2) Droppod tillsammans med tactics squad 2
Comments: droppod med Calgar är dåligt då terminators skall deepstrika, droppoden och Maernus har varsin locator beacon,
bättre då om han åker i Landraidern. Ortan är chaplain och hans squad får rerolla failed hits in assault, Landraider
gör att han automatiskt kommer att få assaulta.
Troops:
Tactical 1 (missile launcher och flamer) 170p (fixed cost)
Tactical 2 (missile launcer och meltahun, seargant har p-fist) 200p (fixed cost)
Sniper squad (missile launcher plus cammo cloacks) 100p
Elite
Dreadnought 105p (fixed cost)
Terminators 6st (autocannon) 270 p (fixed cost)
Comments: Terminatorerna skall deepstrika brevid droppod eller Maernus.
Dreadnought blir tank-hunter.
HS
Landraider (stormbolter) 260p
Predator (heavy bolter as side sponson) 85p (ej inköpt ännu)
Comments: Är HS då tactcial åker i den istället för terminators. Landraider kommer att tank-hunta efter första assault.
Predatorn skall jaga infantry
Dedicated transport:
Droppod (locator beacon) 45p
Fast attack:
Scout bikes 3st (2 med astartes seargant med melta gun och melta bombs) 105p ...ej inköpt ännu
Comments: Inte helt klart vad dessa skall göra, ser dock riktigt coola ut.
FINITO
1500p har vi allt utan Ortan Cassius och Fast attack
1750p allt (det är till denna lista som jag skrivit taktik).... lite strö-påäng finns kvar och då tar jag melta bombs med serganterna.
Tack på förhand
/Martin