Vilka listor blev det?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Delirium

Re: Vilka listor blev det?

Inlägg av Delirium »

28 anmälda vaniljmarines i alla fall. Tror det var 57 marines inräknat chaos också.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag ska spela LBM. Men jag tillhör den där klicken med spelare som låter det vara en överraskning för motståndaren och att denne bara får se listan i 1 minut. Dessutom tänker jag vara otrevlig! =)

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

När man har postat listan i förväg får man vara extra otrevlig under slaget för att väga upp det.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Bengt skrev:När man har postat listan i förväg får man vara extra otrevlig under slaget för att väga upp det.
:lol:

ahtf

Inlägg av ahtf »

Zurken skrev:
ahtf skrev:
Unit Cost 175
3x Pathfinder 'la Pulse C./ Marker
2x Pathfinder 'la Rail R./Target lock
(95)Devilfish Burst cannon, Landing gear, Disruption pod, Flechette disch.
Jag tror du har missat att Devilfishes till Pathfinders har marker beacon (re-roll på deepstrike scatter inom LoS) gratis, lätt att missa (står bara längst ner på pathfinders)

Jag vet, programmet la inte till den automatiskt, men då det är något som devilfish med pathifinders får automatiskt och att det var skrivet på sidan att sådant som enheter har i grund ej behöver skrivas ut (gällde vapen) så tror jag iallafall att det är ok för komp bedömningen. Kommer självklart lägga in det i armelistorna jag tar med till konventet.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Bengt skrev:När man har postat listan i förväg får man vara extra otrevlig under slaget för att väga upp det.
Ett ganska så bra tema.

Jag har lovat bengtslan att jag numera ska vara vuxen och otrevlig så jag inte flamsar bort en massa slag.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

speedfreek skrev:Hade en varierad lista som mål med byggandet och målandet.
Efter lite småändringar på slutet är den plötsligt mycket snällare än förr och dessutom ganska kass mot marines.
Har bl.a ett heavy över.
(alla bonding knives är gratis pga Farsight och man får inte ha kroot/vespids/dubbletter fast/heavy)

Förhoppningen är att det iaf blir snyggt och att sista-minuten-bytet av en bredsida mot en commander med AFP är en komphöjare, eftersom det är en prestationssänkare...
Mycket snällare... jaja alla försöker väl sitt bästa för att få högre komp än de förtjänar ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Den är iaf sjukt o-optad och förhållandevis kass mot mariens...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

ahtf skrev: Jag vet, programmet la inte till den automatiskt, men då det är något som devilfish med pathifinders får automatiskt och att det var skrivet på sidan att sådant som enheter har i grund ej behöver skrivas ut (gällde vapen) så tror jag iallafall att det är ok för komp bedömningen. Kommer självklart lägga in det i armelistorna jag tar med till konventet.
På så sätt, jag trodde du missade det eftersom du hade skrivit ut Landing Gearen. Förlåt ifall du kände dig n00b förklarad :oops:
Alexander Merinen

ahtf

Inlägg av ahtf »

Zurken skrev:
På så sätt, jag trodde du missade det eftersom du hade skrivit ut Landing Gearen. Förlåt ifall du kände dig n00b förklarad :oops:
Åhh ingen fara, aldrig varit en av de som tar illa upp för sånt. Bara skönt med folk som säger till en om de tror man glömt något. Så bara fortsätt med sånt :)

Skriv svar