Chaos Death Guard

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
imp

Re: Chaos Death Guard

Inlägg av imp »

Ja, men du kan ju inte dela den sen. Bara SM har combat squads
En bild säger mer än 1000 kaniner

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Det fina med plasma guns hos nurglepojkarna är ju att de ytterst sällan skjuter sig själva i foten tack vare 3+ save, 4+ feel no pain.

Sure, du får charga efter meltan men med blight grenades (defensiva) så får åtminstone inte motståndaren +1 attack när dom chargar plague:isarna.

Det är helt sant att det kan vara värt att köra alla termisar i en stor squad så slipper man köpa dubbla marks.

Alla enheter måste uppfylla vissa syften i en DG-arme för man har för få enheter. Därför tycker jag nästan alltid det är värt att utrusta alla med fistar och ordentligt med vapen. Få men mångsida och starka.

Muggen

Inlägg av Muggen »

mindtrix skrev:Det fina med plasma guns hos nurglepojkarna är ju att de ytterst sällan skjuter sig själva i foten tack vare 3+ save, 4+ feel no pain.

Sure, du får charga efter meltan men med blight grenades (defensiva) så får åtminstone inte motståndaren +1 attack när dom chargar plague:isarna.

Det är helt sant att det kan vara värt att köra alla termisar i en stor squad så slipper man köpa dubbla marks.

Alla enheter måste uppfylla vissa syften i en DG-arme för man har för få enheter. Därför tycker jag nästan alltid det är värt att utrusta alla med fistar och ordentligt med vapen. Få men mångsida och starka.
Måste hålla med dig behåller nog plasmorna, det är ju lite lockande med ap 1 men alla har ju redan bolt pistols så jag kan ju redan charga och skjuta.

jupp får ju 40p över om jag har en stor trupp, då och kan lägga de på 2 fists åt mina plague champions och 2 till på termisarna.

Tittade också igenom chaos codexen och man får ju bara använda 3 elite grupper och dredsen tar ju upp 2 st plattser och termisarna i full styrka tar då en, så då är det ju fullt, eller har jag fel?

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

2 Dreads plus 1 enhet termosar blir fullt i Elite

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Du måste ha in mer scoring. Har man en mongo cp lista som kan döda allt motståndaren ställer upp kan man komma undan med 2-3 troops. Jag brukar ha mellan 4-5 scoring på 1750. Det blir väldigt svårt annars.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

3 enheter PM duger som scoring

Muggen

Inlägg av Muggen »

ok, ska se om jag kan peta in nån mer trupp nån stans, om jag spela nått med scoring eller så.

Men så här ser listan ut nu.

HQ . Daemon Pince : wings, mark of nurgle, winds of chaos : 180p

Elite . 10 Terminators : champion, mark of nurgle, 5 power fists, 2 reaper autocannon : 450p

Elite . Dreadnought : twin-linked heavy bolter, extra armor :120p

Elite . Dreadnought : Dual close combat wepons, extra armor : 115p

Troops . 10 Plague Marines : plague champion med power fist, 2 plasma guns, personal icon. 305p

Troops . 10 Plague Marines : plague champion med power fist, 2 plasma guns, personal icon. 305p

Heavy Support . Land Raider : extra armor, dozer blade . 240p

Transport . Rhino . 35p

1750p och 50p i komp

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Skippa en dread, lägg in två rhinos och dela upp dina 20 PM i 3 squads (7 i varje, om du får in en till). Om du vill ha en som bara är för scoring så är 5 pers och 2 plasma bra.

Muggen

Inlägg av Muggen »

imp skrev:Skippa en dread, lägg in två rhinos och dela upp dina 20 PM i 3 squads (7 i varje, om du får in en till). Om du vill ha en som bara är för scoring så är 5 pers och 2 plasma bra.
Har ingen mer rhino, har därimot 7st extra plague marines, kanske kan skaffa en i framtiden....

Skriv svar