List ångest inför LBK touren.

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

List ångest inför LBK touren.

Inlägg av Papa D »

Tja, jag har en stomme som jag vet att jag vill ha, sen vet jag inte vilket av mina 3 alternativ som känns bäst/roligast. P.s LBK touren är kompfritt.

Stomme:

HQ

Alpha Warrior - Pair of Bonesword, Scything talons. 90p

Elite

2 x Hiveguards
2 x Hiveguards
2 x Zoanthrope

Troops

10 x Termagaunts
1 x Tervigon, Catalyst, Dominion, Adrenal glands, Toxin sacks
10 x Termagaunts
1 x Tervigon, Catalyst, Dominion, Adrenal glands, Toxin sacks

-------------------

Alt 1.

HQ
1 Alpha warrior w pair of boneswords, Schything talons, Regeneration
+ Regeneration på tidigare HQ prime

Troops
7 warriors w Bonesword & Lashwhip, rending claws, Toxin sacks

Heavy
1 Mawloc w regeneration
1 Mawloc w Regeneration

Alt 2.

Fast attack
7 x Warrior Shrike w Rending claws, toxin sacks, Lashwhip & Bonesword
7 x Warrior Shrike w Rending claws, toxin sacks, Lashwhip & Bonesword

Alt 3.

Troops
7 Warriors w Rending claws, Toxinsacks, Lashwhip & Bonesword

Heavy support
1 x Trygon Prime
1 x Trygon prime

alt 4.

HQ
1 Alpha warrior w pair of boneswords, Schything talons, Regeneration
+ Regeneration på tidigare HQ prime

Troops
7 warriors w Bonesword & Lashwhip, rending claws, Toxin sacks
7 warriors w Bonesword & Lashwhip, rending claws, Toxin sacks

40p över

Personligen lutar det åt det sämsta alternativet (alt 1.) med 2 mawlocs för dom är så stört kul att spela med.

Vad säger ni?

P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av egge »

Jag vill veta hur alt 2 funkar!

...och tror på en onslaught istället för en utav FNP.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av Andy Grey »

Jag tycker Alt.3 men varför uppgradera Trygons till Primes? Du har massa synapse i din stomme och inget som är i stort behov av ytterligare.
Hitta på något annat kul med de 80 poäng du för över. Om det tvunget är trygons som skall uppgraderas hade jag gett dem regeneration och/eller furious charge.
Lycka till!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av Papa D »

egge skrev:Jag vill veta hur alt 2 funkar!

...och tror på en onslaught istället för en utav FNP.
Jag tror det är den absolut bästa av de olika alternativen. Tror den e stört bra men jag tror inte man ska ta bort FNP. Warriors för 60p styck behöver sin gaunt mur och FNP för att klara skyttet innan dom kommer fram.

@Andy - Har trygon primes för jag tycker de är lite fräsigt med Shadow in the warp och 6 extra S6 skott om man måste deepa skiten mot typ eldars. Men du kan ha en poäng att man ska spara in 80p och små tweeka lite för att få in en alpha warrior till eller 2 warriors till...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Ghurt
Inlägg: 25
Blev medlem: 12 mar 2010, 13:41

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av Ghurt »

En pod till zoans? Tycker det är stört bra, annars får de aldrig skjuta innan de dör typ.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av Papa D »

Nah, en pod med mitt ända landraider skytte kommer inte hända. Finns det landraiders går primen w regeneration med zoans och så har dom FNP, funkar riktigt bra. Generellt är det så att om fi är rädd för mig står en landraider med 6 terminators i ett hörn och gör inget, vilket är -BRA- för mig. Om dom inte är rädda kommer dom fram och då spränger jag landraidern.

Drop pods är enligt mig inte bra om du inte har hive commander eller swarmlord. De blir surt om podden kommer in runda 5 om du inte droppar hela armen eller på annat sätt bygger listan kring pods. Dessutom, vad ska 2 zoans göra solo långt fram när dom sprängt landraidern...dö... Nah håller dom med gruppen och beefar upp enheten så dom inte "kan" dö om dom är key för att vinna.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av speedfreek »

Jag vill se alternativ fyra, med onslaught för extrapoängen och maskskjutare på ena enheten warriors.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av Gonka Koff »

Jag gillar 2:an och 3:an bäst. (men bara för att du redan har modellerna klara till 1 och 4 ;) ).

Jag skulle nog vilja ha med litet mer skytte dock (hint: 3+3+3!).
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Leidermark
Inlägg: 366
Blev medlem: 13 jul 2009, 10:01

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av Leidermark »

Röstar på Alt 2. För tvåan är alltid bäst ;)

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: List ångest inför LBK touren.

Inlägg av theWatchman »

Jag röstar för ett alternativ helt utan bensvärd :)

Skriv svar