Deep the Freak! Harleys + Coven

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Deep the Freak! Harleys + Coven

Inlägg av Iambroborn »

Tänkte kolla lite tankar kring denna listan som jag precis stod och fantiserade ihop på jobbet :)

Tanken är ju att allting ska röra sig snabbt! Undvika att bli nerskjutna tur ett och sedan åka fram med allt + deepa en riktig bomb med -3 ld (-5 på Death Jesters skytte). Tankar på denna spontana lista?

Harleys, Masque Detachment 1195p

Elites
6 Death Jesters, 360p

1 Shadowseer, Mask of Secrets, 75p

Troops
5*3 Troupe, Warlord, starweaver, 495p

Fast Attack
2*2 Skyweavers, 200p

Heavy Support
Voidweaver, Prismatic cannon, 80p

Haemonculus Covens, Covenite Coterie Detachment, 635p

HQ
2*Haemonculus, webway portal, 210p

Elites
3 Grotesque, 3 Liquifier Gun, Raider, nightshield, 220p

3 Grotesque, 2 Liquifier Gun, Raider, nightshield, 205p




Varje raider är: 1 Haemonculus, 3 DJ och 3 Grotesque = 10 platser i båten. Dessa deepar självklart in när allt annat åkt fram. Sen skjuter man stuff :D

Fråga på Raiders. Då får den truppen Grotesques T eftersom de är lika många som DJ's fast man tar det bästa? Ganska bra skydd för DJ's då :)

Någon med Harlequins *host*benmannen*host* får gärna testspela och dela med sig av ifall den sög eller var iaf lite kul :roll:

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Deep the Freak! Harleys + Coven

Inlägg av benmannen »

Spännade lista!

Ja, de får Grotesquernas T eftersom de är lika många som T 3 killarna och då tar man högsta eftersom Haemonculusen är ensam med T4.

Jag skulle ta bort en Death Jester och ge dina Troupes 7 Harlequins Caresser, annars blir de helt tandlösa i närstrid. Det är allt de behöver. Kanske ta bort två DJ och uppgradera Shadowseern till lvl 2 om du ändå ska ha en och köp fler Caresser och kanske Fusion Pistols till Troupemastersarna. Jag gillar FP på Troupe Masters, de har BS 5...

Den kan funka. Harlequins gillar att ha med lite billiga trupper som tar objektiv. Jag hade med två nakna femmor med Wychar till fots med mina som bara sprang runt och tog objektiv och assaultade och band upp nån strödreadnought... Väldigt bra med lite billiga skräptrupper i en dyr elitarme. Wracks skulle nog göra det ännu bättre.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

bracobraco
Inlägg: 22
Blev medlem: 17 apr 2014, 21:02

Re: Deep the Freak! Harleys + Coven

Inlägg av bracobraco »

:D Jag gillar listan. Säg gärna till hur det går om/när du testkört den!
Beroende på vad du möter kan du kan behöva mer Anti-Tank. Typ ge haywirekanoner till jetbiksen. Eller så kanske det du har räcker. Who knows!

Skriv svar