CSM Nurgle-lista till GothCon. Okej komp?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
ChaoticBob

CSM Nurgle-lista till GothCon. Okej komp?

Inlägg av ChaoticBob »

Tja.
Årets GC blir min första turnering, så jag vill veta ifall min lista kommer göra mina motståndare ledsna eller ifall vi kommer ha kul. Och så vill jag veta såklart hur kompen kan bli med en sån här lista på GC.

Jag vet att det inte är en särskilt smart allround-lista, men jag gillar att spela den. :D

+++ gothcon nurgle (1744pts) +++
+++ 1750pt Chaos Space Marines 6th Ed (2012) +++

+ HQ + (190pts)

* Chaos Lord (190pts)
(Champion of Chaos, Fearless, Independent Character)
Blight grenades (5pts), Gift of mutation (10pts), Mark of Nurgle (15pts), Melta bombs (5pts), Sigil of corruption (25pts), Veterans of the Long War (5pts)
* Power Armour (60pts)
Plasma Pistol (15pts), The Black Mace (45pts)

+ Elites + (292pts)

* 5 x Chaos Terminators (292pts)
(Deep Strike)
Mark of Nurgle (30pts), 3 x Combi-flamer, 1 x Combi-melta, 4 x Powerfist, 1 x Chainfist, 1 x Reaper Autocannon, Veteran of the Long War

+ Troops + (595pts)

* Plague Marines (Troops) (285pts)
(Fearless, Feel No Pain, Mark of Nurgle)
Flamer (5pts), Meltagun (10pts), 7x Plague Marine (168pts), Veteran of the long war (8pts)
* Chaos Rhino (35pts)
(Repair)
Combi-bolter, Searchlight, Smoke launchers
* Plague Champion (59pts)
Combi -melta (10pts), Power Fist (25pts)

* Plague Marines (Troops) (310pts)
(Fearless, Feel No Pain, Mark of Nurgle)
Flamer (5pts), Meltagun (10pts), 8x Plague Marine (192pts), Veteran of the long war (9pts)
* Chaos Rhino (35pts)
(Repair)
Combi-bolter, Searchlight, Smoke launchers
* Plague Champion (59pts)
Combi-plasma (10pts), Power Fist (25pts)

+ Heavy Support + (667pts)

* Chaos Land Raider (230pts)
(Assault Vehicle, Transport 10 models)

* Forgefiend (200pts)
(Daemon, Daemonforge, Fleet, It Will Not Die)
Additional Ectoplasma Cannon (25pts), Ectoplasma Cannons

* Obliterators (237pts)
(Bulky, Daemon, Deep Strike, Obliterator Weapons, Slow and Purposeful)
Mark of Nurgle (18pts), 3x Obliterator (210pts), Veteran of The Long War (9pts)

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: CSM Nurgle-lista till GothCon. Okej komp?

Inlägg av bolterochkniv »

kul, temad lista! om jag var du dock så skulle jag försöka få in två enheter kultister så du har aningen mer scoring iaf. tror det kommer bli roligare i längden! typ fimpa en plague marine och en obbe så är du hemma!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

ChaoticBob

Inlägg av ChaoticBob »

Mina erfarenheter av kultister har varit att de antingen blir bortsprängda eller börjar fly i runda 1 innan de hunnit ta ett objektiv, så jag är skeptisk till dem.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Skjuter de på dina kultister så skjuter de inte på dina andra trupper... ;)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Finns det kultister så kan de komma in från reserv och hålla ett hemma-objektiv. :wub:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

ChaoticBob

Inlägg av ChaoticBob »

Hmmmmm, jag ska klura på det där med kultister. Vore synd att behöva ta bort obbar, mycket hänger på dem, tror jag.

Jag är osäker på Forgefienden också. Har inte fått spela med den så mycket än. Tror ni 2 Hades Autocannons (36'', S8 AP4, Heavy 4 pinning) hade varit bättre än Ectoplasmas (24'', S8 AP2, Blast, Gets hot)? Ectoplasma kan smälta bort allt, men med sån kort range kan det bli jobbigt att hålla den levande tills den når något.

Kan ju tillägga att jag mest garderar mig för andra Power Armor-arméer. Denna listan är helt hopplös mot Orks och andra horder, till exempel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Autokanonerna är helt klart bättre. Men plasman är bättre för kompen.

ChaoticBob

Inlägg av ChaoticBob »

Känner mig inte trygg med Autocannons och BS 3, så det blir nog plasmablafforna ändå.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Droppa forgefienden istället och in med kultister. Något snabbt hade nog också varit bra kanske en trea bikes med melta eller plasma.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Nurgle spaaaaawns! De är roliga! De är omöjliga att döda, men min erfarenhet är att de aldrig gör som man förväntar sig att de ska göra i närstriden, de är roliga! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar