En ganska snäll, anonym och undivided Chaos armé.
Chaos Terminator Lord 145 pts
- Daemon Weapon
5x Chaos Terminators 185 pts
- 5x Combi Meltas
- Icon of Chaos Glory
10x Chaos Space Marines 245 pts
- Aspiring Champion /w Power Fist
- Icon of Chaos Glory
- 2x Flamers
- Rhino
10x Chaos Space Marines 255 pts
- Icon of Chaos Glory
- 2x Meltas
- Rhino
10x Chaos Space Marines 255 pts
- Icon of Chaos Glory
- 2x Meltas
- Rhino
5x Havocs 155 pts
- 4x Missile Launchers
10x Lesser Daemons 130 pts
10x Lesser Daemons 130 pts
1500 pts
Komp 68
Terminators och Daemonerna bör inte vara nått större problem att deep strika in med alla Iconer. Hyffsatt med scoring units och mobilitet men inte so mycket punch i eldkraft. Havocsen är mest där för alla Tyranid monstrous creatures som lär poppa upp i metat till och från (men funkar även som transportöppnare och mediumtank sprängare)
Chaos Space Marines 1500 pts
Chaos Space Marines 1500 pts
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Re: Chaos Space Marines 1500 pts
ska du skjuta rhinos och fexar tycker jag du ska ha autocannons det är gott
du kanske ska fundera på stapelenheten som leidemark kör med oxå typ 6-7 chosen med en autocannon och 2 plasmaguns den e go som fan.
du kanske ska fundera på stapelenheten som leidemark kör med oxå typ 6-7 chosen med en autocannon och 2 plasmaguns den e go som fan.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
- theWatchman
Sorry swen, armén suger!
Varför ska du göra Chaos??? Nu har ju nidsen kommit...
Kommer Chosen fortsätta vara snällt kompat då?cadelin skrev:ska du skjuta rhinos och fexar tycker jag du ska ha autocannons det är gott
Suger suger eller suger för komp 68theWatchman skrev:Sorry swen, armén suger!![]()
Nids är på ingång men jag spelar lika mycket theoryhammer i huvudet med olika listor
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
känns som en intressant arme, dock ser jag två risker med den listan du gjort
1 att reservsen inte kommer tidigt i matchen, då kan det vara farligt med så mycket med poäng i den blå himmlen. armelistor som innehåller olika saker som försenar eller hotar dina reservs (både IG och nids har såna elakheter nummera) kan verkligen bli ett hot mot dig.
2 kommer ett större fordon eller en power weapons tung enhet vill du ha lite firepower.
men jag tycker det är en snäll lista som jag själv inte skulle ha något imot att spela, jag menar det är ju roligt den gången allt kommer ner perfekt och man bara sveper bort motståndaren. CSM är stabila på att hålla objekt och liknande.
1 att reservsen inte kommer tidigt i matchen, då kan det vara farligt med så mycket med poäng i den blå himmlen. armelistor som innehåller olika saker som försenar eller hotar dina reservs (både IG och nids har såna elakheter nummera) kan verkligen bli ett hot mot dig.
2 kommer ett större fordon eller en power weapons tung enhet vill du ha lite firepower.
men jag tycker det är en snäll lista som jag själv inte skulle ha något imot att spela, jag menar det är ju roligt den gången allt kommer ner perfekt och man bara sveper bort motståndaren. CSM är stabila på att hålla objekt och liknande.
- theWatchman
Nej ja försöker jäklas med dej, men den är ju inte så hård. Men för den kompen så visst...