40k förening i jkpg

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
Användarvisningsbild
bearbullet
Inlägg: 108
Blev medlem: 10 feb 2011, 15:26
Ort: Jönköping

40k förening i jkpg

Inlägg av bearbullet »

Hej!

Vi är några stycken som gått ihop och skapat en spelförening här i jkpg =)

Vi har 5 aktiva warhammer 40k spelare och upp emot 10 armeér, + spelbord och massa terräng.
Så om du är i området och sugen på en match eller fler så hör av dig, vi börjar tröttna på varrandra nämnligen...

//Oscar
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

"Vill du ha brie med dendär?"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Sv: 40k förening i jkpg

Inlägg av Flogger »

Halloj! Tyranid spelare som ska bo i Jönköping hela Augusti och som är väldigt sugen på att spela. Hur kommer jag i kontakt med er närmare när jag är där? :)



Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: 40k förening i jkpg

Inlägg av Apocswe »

Undrar samma sak.. Kommer bo i Jönköping from 20 augusti, och det skulle va nice med någon att spela med/mot :)

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: 40k förening i jkpg

Inlägg av daskad »

Jag är ganska säker på att Bearbullet håller på att flytta, ni kan ju prova nere på G&B i Jönköping dock! http://www.gob.nu/syd.shtml
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: 40k förening i jkpg

Inlägg av Tadaotoko »

Lite sent svar men prova nere på Kulturhuset. Basti är typ alltid där så det borde vara öppet. Gå upp för spiraltrappan till vänster och följ korridoren. De flesta från den andra föreningen brukar hänga på gob nu om jag inte missminner mig
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
bearbullet
Inlägg: 108
Blev medlem: 10 feb 2011, 15:26
Ort: Jönköping

Re: 40k förening i jkpg

Inlägg av bearbullet »

bump för att vi är aktiva som tusan =) , håller en 3k turnering i helgen.. komsi komsi! :D (kaffe finns för alla)
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

"Vill du ha brie med dendär?"

BillyBob
Inlägg: 8
Blev medlem: 31 aug 2013, 21:47

Re: 40k förening i jkpg

Inlägg av BillyBob »

bearbullet skrev:bump för att vi är aktiva som tusan =) , håller en 3k turnering i helgen.. komsi komsi! :D (kaffe finns för alla)
Är det fortfarande aktivitet? Vart håller ni hus?

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: 40k förening i jkpg

Inlägg av daskad »

Det är väldigt aktivt! Föreningen håller hus i Kulturhuset på tändsticksområdet
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

BillyBob
Inlägg: 8
Blev medlem: 31 aug 2013, 21:47

Re: 40k förening i jkpg

Inlägg av BillyBob »

daskad skrev:Det är väldigt aktivt! Föreningen håller hus i Kulturhuset på tändsticksområdet
Där ser man. Jag har fått för mig att jag är sugen på att börja spela och har beställt en början på en Eldar-armé. Vi får väl se vad som händer på vägen :)

// Johan

Sassafrass
Inlägg: 58
Blev medlem: 12 jun 2013, 15:15

Re: 40k förening i jkpg

Inlägg av Sassafrass »

Det är bara att dyka ner!

Vi har en till medlem som precis börjat på en Eldararmé så du kan definitivt få tips och glada tillrop :)

Skriv svar