Rapportering från ETC

Information om kommande och spelade turneringar
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Singeln är mer än en timme försenad.

Robert och Henrik spelar tärning mot Nick Navatti om pengar.

Wuup, wuup!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Nu är vi igång. Jag möter en ETC-finne med ett odödligt Seer Counsil. Kommer nog gå sådär.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
testuser
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 apr 2010, 21:41
Ort: Halmstad

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av testuser »

Nice med raportering! Lycka till!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Jag gjorde ett wound med skyttet! Woohoo, nu vänder det!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Lottomannen »

Heja heja!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av fauh »

Katarsis skrev:Jag gjorde ett wound med skyttet! Woohoo, nu vänder det!
Know that feel, spelade själv mot Paladins med invis förra helgen. Lyckades under en hel match få in 2 wounds (På olika paladiner) på hela matchen.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

0 poäng. Skitspel. :)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Kort rapport av match 1:
Jag spelar Trögers Tau och möter Finlands Eldar med ett 8a Seer Counsil, 3 Farseers, Eldrad, Baharroth och lite bös. Uppdraget är Big Guns Never Tire på Hammer and Anvil. Han får både Fortune, Invisibility och Conceal, samt får deploya först.

Han deployar bara Counsilet, och det så långt bak det går.
Jag deploar lite smålångt fran för att han inte totalt skall kunna dominera objektiven (och så når han ju ändå en charge i R2 om han vill).

R1
Han boostar fram och tar något objektiv. Allt mitt skytte sätter ett wound på en Farseer. Inget objejtiv till mig.

R2
Han sätter igång Shriekmaskinen och dödar en Riptide, samt sätter en 10"-charge på Broadsides. Broadsides står på Insane. Skit. Han tar några fler objektiv. Jag outflankar alla Kroots och lyckas döda 5 Warp Spiders. Broadsides står på Etheral-stubborn, men han lyckas med Hit and Run. Jag tar Behind Enemy Lines (score, poäng!)

R3
Han skriker ihjäl en till Riptide och chargear både en Skyray och Bastionen. Jag dödar två Warlocks på Overwatch. Bastionen överlever knappt. I min runda är ju sedan Baharroth närmst Bastionen, så mitt skytte gör inget. Bastionen dör i min närstridsfas.

R4
Han skriker ihjäl två Broadsides och Etheralen, den sista flyr. Han chargear sedan ihjäl den sista Skyrayen. Han dödar av mina Kroots med lite scatterbikes. Jag failar sedan att ralla Broadsiden vilket var mitt enda hopp till poäng. Han sätter både Ascendency och Supremacy vilket blir spiken i kistan. Han leder med typ 30-1 i VP så jag ger upp. Min Commander och två Drones står stolt kvar på bordet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Image
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Så här glad är Robert över 11p mot Scatterbikes med en Webway. Trodde han var en pro player.
Image

Henrik tog 8p mot typ samma lista som min motståndares
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar