Någon som testat Horus Heresy

Allt som inte är Warhammer 40,000
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av egge »

Är lite sugen på att testa det och undrar därför om det är någon som har testat det och vad ni i så fall tyckte. Personligen gillar jag två mans spel så det lockar lite. Å andra sidan är prislappen rätt fet också.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av HeadWar »

Äger det, spelar det tre gånger nu, om än mot olika motståndare. Jag gillar det som fan, spelmekaniken kan vara orättvis ibland, men jag tycker att man får till den rätta episka känslan. Det hade antagligen inte varit alls lika intressant om man inte hade fluffet bakom, men det har man ju, och då är det inga konstigheter. Reglerna är ganska enkla egentligen, men ger ändå upphov till en hel del funderande, och det är ju alltid trevligt, man måste verkligen prioritera och helst planera ett par drag framåt.

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av Snot »

Coolt spel, men jag upplever att mortarion har ganska begränsat livslängd :D (spelat 9 ggr, han har inte överlevt runda till inistep 6 nån gång)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av HeadWar »

Snot skrev:Coolt spel, men jag upplever att mortarion har ganska begränsat livslängd :D (spelat 9 ggr, han har inte överlevt runda till inistep 6 nån gång)
Då måste man ju antingen spela honom vansinnigt aggressivt, eller så är det att Imperie-spelaren har insett hur sjukt :mrgreen: hård han är och gör allt för att döda honom.

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av Snot »

Det är mer att om han inte flyr runda 1 så hoppar imperiespelaren på honom med allt han orkar.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av HeadWar »

Som sagt. Det har annars Angron råkat ut för i två av de partier jag spelat, han är betydligt lättare att få ihjäl än Mortarion.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av Jocke Rapp »

Mortarion är ju helt stört hård. Men spelet är ballt, även om jag lyckades med konststycket att faktiskt låta kejsaren bli dödad när jag spelade imperiet...

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av Jacke »

Jocke Rapp skrev:Mortarion är ju helt stört hård. Men spelet är ballt, även om jag lyckades med konststycket att faktiskt låta kejsaren bli dödad när jag spelade imperiet...
Det är väl bara bra om man kan göra så som det gick till i fluffet? Fick du med dig Horus i fallet?

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av Jocke Rapp »

Jacke skrev:
Jocke Rapp skrev:Mortarion är ju helt stört hård. Men spelet är ballt, även om jag lyckades med konststycket att faktiskt låta kejsaren bli dödad när jag spelade imperiet...
Det är väl bara bra om man kan göra så som det gick till i fluffet? Fick du med dig Horus i fallet?
Nja, Kejsaren ska ju bara bli dödligt sårad. I det här fallet tog Horus det lugnt på sin battle barge medan Magnus the Red faktiskt mördade guldgossen...

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Någon som testat Horus Heresy

Inlägg av Nefrums »

jag har hört att horus brukar bli dödad av en defence laser när han åker drop pod..

Skriv svar