Tau's Codex

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Tau's Codex

Inlägg av Elevatorlake »

Det som behövs är väl hyfsat tillförlitliga sätt att förbättra deras BS genom antingen rerolls eller positiva modifikationer, typ kayoun/montka (kommer inte ihåg vilket som ger rerolls) samt markerlights?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Tau's Codex

Inlägg av Neth_Oni »

mötte nyss death guard med morty för första gången och jag hade en lista där jag testade broadsides och crisis suits (och vespids men de hann aldrig komma in). Crisis suits är inte bra, speciellt inte med plasma. Burst är lite bättre men jag tror att enda "vettiga" att spela på crisis suits är ion blasters. Broadsides skjuter som fn! Jag hade 3 med hymp, sms och seekers plus 3 med hrr, sms och seekers. Trots +1 invo och -1 to-hit så dog morty på en runda och jag hade ett gäng sms, drones och firewarriors att skjuta ut plaguemarines och cultists (men mina deepande crisisar failade att döda en nurgle herald...)

Han hade lite otur med saves men jag rullade snitt på mina broadsides, hade han saveat mer korrekt kanske han hade överlevt med 3-5 wounds om inte min commander och firewarriors hade tagit ut honom istället. Problemet efter det är väl egentligen att broadsides är lite långsamma och terrängen är lite ivägen för dem (morty är så stor så han syntes ändå) så svårt att säga om de är värda att spela med men jag skulle definitivt säga att de är bättre än crisis suits.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Tau's Codex

Inlägg av DHettNeck »

Ja crisisar känns riktigt sunkiga trots codexen. Plasma är också ett riktigt kasst vapen för tau som verkligen skulle boostats nu när imperie-plasma har blivit så mycket bättre.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Tau's Codex

Inlägg av Elevatorlake »

Neth_Oni skrev:mötte nyss death guard med morty för första gången och jag hade en lista där jag testade broadsides och crisis suits (och vespids men de hann aldrig komma in). Crisis suits är inte bra, speciellt inte med plasma. Burst är lite bättre men jag tror att enda "vettiga" att spela på crisis suits är ion blasters. Broadsides skjuter som fn! Jag hade 3 med hymp, sms och seekers plus 3 med hrr, sms och seekers. Trots +1 invo och -1 to-hit så dog morty på en runda och jag hade ett gäng sms, drones och firewarriors att skjuta ut plaguemarines och cultists (men mina deepande crisisar failade att döda en nurgle herald...)

Han hade lite otur med saves men jag rullade snitt på mina broadsides, hade han saveat mer korrekt kanske han hade överlevt med 3-5 wounds om inte min commander och firewarriors hade tagit ut honom istället. Problemet efter det är väl egentligen att broadsides är lite långsamma och terrängen är lite ivägen för dem (morty är så stor så han syntes ändå) så svårt att säga om de är värda att spela med men jag skulle definitivt säga att de är bättre än crisis suits.
Vilken sept körde du och hade du några support systems på bredsidorna? De har visserligen bara 5” move men för 6 poäng kan de få target lock och då kan de i alla fall gå och skjuta utan -1 to hit.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Tau's Codex

Inlägg av Neth_Oni »

ja jag hade target lock på dem men hann aldrig flytta på dem den här matchen innan motståndaren gav upp. Jag körde bork'an den här gången vilket hjälpte sms'en och markerlights men hade i den här listan ingen nytta av deras stratagem. Deras relik är ju ganska nice men inte värd att ta över puretide chip

Skriv svar