Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space marines

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Röde »

Om du ska mixa vanliga Marines och Primaris så behöver du ju inte välja. Jag som ska spela en ren Primaris- lista välkomnar Aggressors med öppna armar. Och ja tycker också att de är snyggare än Centurions.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Halvar »

En kotte som blivit fastlimmad på en bas och fått ett vapen instucket är snyggare än centurions.
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Elevatorlake »

Liten preview om the fisting trinity men även bekräftelse att redemptorn släpps för förbeställning imorgon och även ett par nya enheter förutom den.

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-3/
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Elevatorlake »

En massa bilder med regler etc. från nya codexen. Sidan visas lite konstigt för mig och jag ser bara halva bilderna men sparar jag bilden så kan jag se hela.

https://ttgamingdiary.wordpress.com/201 ... datacards/
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Elevatorlake »

Centurions devastators verkar vara bättre än aggressors modell för modell men kostar också dubbelt så mycket poäng. Dubbelt så bra vet jag inte om jag tycker de är.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Elevatorlake »

Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Nya primarisenheter & chapter tactics i code

Inlägg av Jonke »

Kul att de har två warlord traits som är samma som i regelboken fast bättre.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Elevatorlake »

Har ni lagt märke till listan med stratagems?

Bara jag som känner en begynnande oro att det här kan vara början på samma typ av komplexitet som formationer bidrog med i 7th? Det vill säga att det är mycket specialregler att hålla reda på och som blir en vattendelare mellan spelare som spelar mycket och kan hålla koll på dessa vikket ger ett övertag över sådana som mig som spelar mer sporadiskt men som ändå tycker det är kul att vara med på en turnering ibland?

Det kan ju dessutom göra att det blir stor skillnad i hur bra olika factions är beroende på om de fått sin codex i 8:e eller inte.

Alldeles för tidigt att dömma ut det och variationen är kul men det kommer som sagt krypandes en lite oroskänsla om vart det kan bära iväg :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av MiniMajs »

Elevatorlake skrev:Har ni lagt märke till listan med stratagems?

Bara jag som känner en begynnande oro att det här kan vara början på samma typ av komplexitet som formationer bidrog med i 7th? Det vill säga att det är mycket specialregler att hålla reda på och som blir en vattendelare mellan spelare som spelar mycket och kan hålla koll på dessa vikket ger ett övertag över sådana som mig som spelar mer sporadiskt men som ändå tycker det är kul att vara med på en turnering ibland?

Det kan ju dessutom göra att det blir stor skillnad i hur bra olika factions är beroende på om de fått sin codex i 8:e eller inte.

Alldeles för tidigt att dömma ut det och variationen är kul men det kommer som sagt krypandes en lite oroskänsla om vart det kan bära iväg :)
Finns inget med den nya editionen som tyder på att det inte blir lika mycket spammande av kraftfulla enheter, stegrande powerlevel på nya enheter och codexar samt galna combos som i 7th så dina farhågor är nog ytterst välgrundade.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Elevatorlake »

MiniMajs skrev:Finns inget med den nya editionen som tyder på att det inte blir lika mycket spammande av kraftfulla enheter, stegrande powerlevel på nya enheter och codexar samt galna combos som i 7th så dina farhågor är nog ytterst välgrundade.
Jag känner mig som värsta bakåtsträvaren men förutom spammandet, som var lätt att åtgärda, befann sig 8th på ett så bra ställe med indexarna att jag verkligen hoppas att det inte barkar iväg åt skogen.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar