Codexar!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Codexar!

Inlägg av Bengt »

Fast de Legioner som har egna Codex planerade har nog inte regler i CSM codexet, brukar ju tex inte finnas Space Wolves regler i SM codexet.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Codexar!

Inlägg av Lottomannen »

Både och. Jag tvivlar på att du kommer att behöva skaffa Codex: Nurgle för att spela med Plague Marines. Däremot kommer du att behöva det (eller vilja ha det) om du skall spela Death Guard.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Codexar!

Inlägg av Bengt »

Alla plague marines är väl inte Death Guard? För redan i indexen finns det ju ett "Plague Marines <Legion>" datasheet och ett för "Plague Marines Death Guard". Men tex Typhus lär nog bara finns i Death Guard codex.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Codexar!

Inlägg av Flogger »

Precis så! Plague marines är inte alltid Death guards.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Codexar!

Inlägg av Lottomannen »

Själv hoppas jag på. Word Bearers-regler. Häftigare spawns, dark apostles och possessed. Eller kanske någon liten summoning-bonus? :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Codexar!

Inlägg av Serpent »

Jag vill ha en bitterbonus till Night Lordsen... ;)

Eller egentligen vet jag inte. Jag är rätt nöjd med Indexmodellen vi har nu. Att kunna spela så många olika kombinationer har gjort själv testspelandet till ett rent nöje. Även om jag blivit rullad av Rymdclowner två gånger så har jag lärt mig mycket om mina egna enheter på det. Två flådda tummar upp där! :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Codexar!

Inlägg av fauh »

Serpent skrev:Jag vill ha en bitterbonus till Night Lordsen... ;)
Är det en bonus som de får för att de är bittra, en bonus till sin bitterhet eller en bonus till de som spelar night lords som är bittra? (Eller en salig blandning av alla tre?)

:lol:

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Codexar!

Inlägg av Serpent »

fauh skrev:
Serpent skrev:Jag vill ha en bitterbonus till Night Lordsen... ;)
Är det en bonus som de får för att de är bittra, en bonus till sin bitterhet eller en bonus till de som spelar night lords som är bittra? (Eller en salig blandning av alla tre?)

:lol:
Blir nog minst en av de tre... :roll:

Ambush lär väl hamna hos Alpha Legion, så vi kan hoppas på Moralminus..?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar