FW i 8th?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: FW i 8th?

Inlägg av refabricated »

Det stora problemet med FW har (som någon påpekade tror jag) alltid varit:
- Nya regler till vissa enheter, gamla till andra. Ofta helt okompatibla/motsägelsefulla med GWs grundregler.
- Ingen bra samlingsplattform för reglerna. Utan du har lätt kunnat hitta marine-regler i 4 olika böcker.
- Ingen versions-hantering av regler. Utan att vara dedikerad i uppföljningen av FW:s släpp så är det nästan omöjligt att på rimlig tid sätta sig in i vilka regler som är de senaste för en enhet.

Problemet har nästan aldirg varit obalanserade regler, det sköter GW bra själva, utan snarare tillgängligheten och tydligheten i vad som faktiskt gäller.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: FW i 8th?

Inlägg av Flogger »

Olof har poäng, vilket är varför vi arrangerade turneringar på GoB ibland med FW men tillät bara IA böckerna som var släppta till den editionen.

Medan nu (som i AoS) där alla reglerna bara ligger på hemsidan och vill du ha dem så klickar du på dem och får dem. Då är det en icke-fråga liksom.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW i 8th?

Inlägg av Elevatorlake »

Då har vi svar på IA i 8:e i alla fall. HH kommer till helgen :)

https://www.warhammer-community.com/201 ... mer-40000/
Much like Citadel Miniatures, rules for the extensive Warhammer 40,000 Forge World range will be made available in a series of Index books. The first two of these will be available alongside the new edition of Warhammer 40,000, available to pre-order on the 3rd of June. These first two books will cover the forces of the Adeptus Astartes and their traitorous kin.
Rules for all the rest of the Warhammer 40,000 Forge World range, including the myriad xenos races of the galaxy and the massed forces of the Astra Militarum and their accompanying Imperial Agents, will all be appearing in additional Index books that set to be released before the end of June. Every single Warhammer 40,000 miniature that Forge World make today will be covered, as well as a few classic ones. Also included are rules for a few characters who do not yet have a model, such as some heroes and villains of the Badab Wars. On top of that, several units will be made available to factions that never previously had access to them, and on Wednesday this week, we’ll be taking a look at one of them when we see our first Forge World datasheet for the new edition.
For you Horus Heresy fans out there, Forge World will be announcing the future of that game system at Warhammer Fest this weekend. We’ll bring you the news from the event as it breaks, right here on the Warhammer Community site.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW i 8th?

Inlägg av Elevatorlake »

Bilder på fws kommande böcker med regler till 8:e. Ska kosta £15 per bok.

http://battlebunnies.blogspot.se/2017/0 ... k.html?m=1
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: FW i 8th?

Inlägg av Flogger »

Elevatorlake skrev:Bilder på fws kommande böcker med regler till 8:e. Ska kosta £15 per bok.

http://battlebunnies.blogspot.se/2017/0 ... k.html?m=1

Den där Xenos boken kommer jag ju behöva köpa då, samt Chaos. £15 var ju sjukt rimligt!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW i 8th?

Inlägg av Elevatorlake »

Flogger skrev:
Elevatorlake skrev:Bilder på fws kommande böcker med regler till 8:e. Ska kosta £15 per bok.

http://battlebunnies.blogspot.se/2017/0 ... k.html?m=1

Den där Xenos boken kommer jag ju behöva köpa då, samt Chaos. £15 var ju sjukt rimligt!
För att vara fw var det ju nästan löjligt billigt. Nästan. :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: FW i 8th?

Inlägg av petrus »

Elevatorlake skrev:
Flogger skrev:
Elevatorlake skrev:Bilder på fws kommande böcker med regler till 8:e. Ska kosta £15 per bok.

http://battlebunnies.blogspot.se/2017/0 ... k.html?m=1

Den där Xenos boken kommer jag ju behöva köpa då, samt Chaos. £15 var ju sjukt rimligt!
För att vara fw var det ju nästan löjligt billigt. Nästan. :)
Fast det är ju egentligen deras generella strategi, inte tjäna pengar på böckerna utan på figurerna.
Blir spännande att se om de kommer att försöka utnyttja att väldigt många kommer göra en beställning samtidigt för att få de nya regler genom att släppa något nytt spännande, ge någon special deal eller släppa reglerna för någon signifikant bättre model (som chaos dredden?)

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: FW i 8th?

Inlägg av Asphyxate »

Sitter och väntar på nya Custodes modellerna så jag kan beställa Astartes boken samtidigt. Hoppas jag inte får vänta för länga, vill egentligen bara veta Hector Rexs regler. :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW i 8th?

Inlägg av Elevatorlake »

Asphyxate skrev:Sitter och väntar på nya Custodes modellerna så jag kan beställa Astartes boken samtidigt. Hoppas jag inte får vänta för länga, vill egentligen bara veta Hector Rexs regler. :)
Vilka modeller?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: FW i 8th?

Inlägg av Asphyxate »

Elevatorlake skrev:
Asphyxate skrev:Sitter och väntar på nya Custodes modellerna så jag kan beställa Astartes boken samtidigt. Hoppas jag inte får vänta för länga, vill egentligen bara veta Hector Rexs regler. :)
Vilka modeller?
Terminators, Superdread och Konstantin Valdor!

Skriv svar