Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Röde »

stormshaft skrev:Jo men regeln är inte skriven som att det är själva Soul Blaze-effekten han är immun mot. Utan alla attacker som har den regeln (eller melta för den delen, en regel som inte påverkar avataren ändå, men han är likväl immun mot attacker som har den effekten också). Precis som Niklas skriver. :)
Ok. Jag ger mig, även om jag tycker det är helt absurt.

Hade aldrig ens kommit på idén att läsa reglerna på det sättet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av stormshaft »

Jag vet inte, tycker det är väldigt fluffigt att en brinnande, glödande avatar av en skitarg gud är immun mot vapen som är brinnande och glödande.
Varför har de annars gjort den immun mot melta-vapen i samma mening? Är det så hårt tolkat av regeln? Menar inte att raljera för fluffstyrt spelande har alltid varit det viktigaste för mig också.

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Laughing God »

Mortarion skrev:Jag förstår inte hur folk kan tycka att han är dålig bara för att han går och chargar normalt. Han är ju fortfarande riktigt bra på att kontrollera en del av brädet. Allt som kommer i närheten dör och alla egna enheter i närheten får buffar. Visst, fiender kan hålla sig borta från honom, men det innebär också att de håller sig borta från objektiv och närstrid inom hans bubbla.

Hade han vart bättre om han rörde sig 12", flög eller kunde teleportera sig vart han ville i varje fas? Ja, självklart. Men han är fortfarande helt galet bra. Och 350 poäng är ett skämt.

Men vad vet jag? Jag försöker fortfarande inbilla mig själv att spelet egentligen handlar om trupper som slåss och inte fyra-fem modeller per sida som tävlar om vem som är bäst på att slå sexor på D-tabellen...
+1
Folk vill ha det balanserat men tycker samtidigt att ett normalt 6" move med move through cover är långsamt..
Att vara näst intill odödlig gör dessutom att det bara är move+run och vips är man inne och assaultar turn 3 vilket gör att han hinner slänga iväg ca 25 hugg med svärdet på fyra assault rundor, varav fyra med styrka D
Byter Yncarnes regler mot Girlymans vilken dag som helst.
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Tesseract
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 aug 2013, 17:03

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Tesseract »

Elevatorlake skrev:
Niklas skrev:Jag funderar mest på hur man har ihjäl aset.

Eternal Warrior, Feel No Pain, T6, W6. 2+/3++ och på 4+ så kommer han tillbaka med d3 wounds i början på sin egen runda... Sedans slåss han med s10 ap1(s6 på 6'or) och i6. Tyckte ni en Captain Smashfucker var jobbig?

I och för sig så förlorar han i närstrid mot en Avatar då en Avatar inte kan bli skadad av vapen med Soul Blaze. :D
D och hoppas på en sexa? :)

Han har ju fortfarande s6 och ap2 även om han slår utan vapnet så med sina save borde han väl ändå ta en avatar även om det blir betydligt jämnare?
Du kan inte slåss utan melee-vapen i närstrid. Det ät t.o.m. Så att en modell som köps utan melee-vapen får ett automatiskt (s. 41). Man kan byta vapen i närstrid om man har två (s. 41) men båda RG's vapen har en gemensam profil, så han kan alltså inte heller byta. Det står inte nånstans i regelboken att du kan byta till att slåss obeväpnad dock (det fanns i en tidigare utgåva, men inte i 7th.

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Niklas »

Haha, jo. Jag tycker också det är störtlöjligt att Kejsarens svärd inte kan skada Avataren, men å andra sidan så är det ju också lite fånigt att ignorera de fallen där Avatarens regel faktiskt kommer till användning bara för att det blir fånigt när den väl gör det. Lite på samma vända i en gammal FAQ så var Avataren INTE var immun mot heldrakens bale flamer för att den inte var en flamer utan den skjöt warpkrams.

Men så hade ju Bale Flamern också Soul Blaze så därför blev han immun ändå.

Lite som hur Khârn är immun mot instant death från vapen med reglen Force, så det spelar ingen roll om din Daemon Hammer får Instant Death från s8 eller från Force. Det ÄR ett force weapon, så därför påverkas Khârn inte av dess instant death.

Att alver har fuskiga och fåniga regler är väll inget nytt. Bara att ta det som det kommer, sedan när man kommer hem efter matchen är färdig så är det bara att gnälla om det på internet tills man är glad igen. Funkar för mig iallafall.
Senast redigerad av 1 Niklas, redigerad totalt 8 gånger.

Guilliman
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 jun 2016, 16:13

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Guilliman »

Känns som 40k börjar bli som fantasy back in the day där man bara hade pimpade hjältar/lords hahaha.

Får se vad 8:th ger!

Btw kommer nog köpa Papa Smurf då jag är en smurf spelare :lol: :lol: 8-)

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Bengt »

Tesseract skrev:Du kan inte slåss utan melee-vapen i närstrid. Det ät t.o.m. Så att en modell som köps utan melee-vapen får ett automatiskt (s. 41). Man kan byta vapen i närstrid om man har två (s. 41) men båda RG's vapen har en gemensam profil, så han kan alltså inte heller byta. Det står inte nånstans i regelboken att du kan byta till att slåss obeväpnad dock (det fanns i en tidigare utgåva, men inte i 7th.
Om Jain Zar petar bort dit enda melee vapen måste du väl få slå med din profil typ...

I vilket fall kan väl Guilliman göra en Smash attack mot en Avatar?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Nurgle »

Guilliman skrev:Känns som 40k börjar bli som fantasy back in the day där man bara hade pimpade hjältar/lords hahaha.

Får se vad 8:th ger!

Btw kommer nog köpa Papa Smurf då jag är en smurf spelare :lol: :lol: 8-)
Guilliman köper... Guilliman? :D

Tesseract
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 aug 2013, 17:03

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Tesseract »

Bengt skrev:
Tesseract skrev:Du kan inte slåss utan melee-vapen i närstrid. Det ät t.o.m. Så att en modell som köps utan melee-vapen får ett automatiskt (s. 41). Man kan byta vapen i närstrid om man har två (s. 41) men båda RG's vapen har en gemensam profil, så han kan alltså inte heller byta. Det står inte nånstans i regelboken att du kan byta till att slåss obeväpnad dock (det fanns i en tidigare utgåva, men inte i 7th.
Om Jain Zar petar bort dit enda melee vapen måste du väl få slå med din profil typ...

I vilket fall kan väl Guilliman göra en Smash attack mot en Avatar?
Sida 41 (No Specified Melee Weapon): "If a model is not specifically stated as having a weapon with the Melee type, it is treated as being armed with a single close combat weapon". Så det räknas som att du har ett Melee weapon oavsett.

Men du kan inte aktivt välja att bli obeväpnad.

Guilliman
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 jun 2016, 16:13

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Guilliman »

Nurgle skrev:
Guilliman skrev:Känns som 40k börjar bli som fantasy back in the day där man bara hade pimpade hjältar/lords hahaha.

Får se vad 8:th ger!

Btw kommer nog köpa Papa Smurf då jag är en smurf spelare :lol: :lol: 8-)
Guilliman köper... Guilliman? :D

Hahaha exakt Nurgle! :D

Skriv svar