Lojalist Primarker

Har du hört det senaste från GW?
Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Lojalist Primarker

Inlägg av Asphyxate »

Såg ett rykte på Bell of Lost Souls att Guilliman blir först ut som loyalist Primark. Tycker det känns nice då man själv lirar Ultramarines och han känns som den som skulle "rattle the cage" mest av de möjliga Primarker. "Apparently my man was saying that Roboute wakes up quite pissy when he sees the mass religion bullshit the Imperium has become!" vilket ju skulle kunna göra saker mer intressanta i Imperiet. Jag tvivlar på att någon av de andra har samma potential att skaka om lika mycket som honom då han verkar ha varit den som brytt sig absolut mest.

Jag antar att vi får se Roboute Guilliman, Lion'el Johnson, Jaghatai Khan, Corvus Korax, Vulkan He'stan och/eller möjligtvis Leman Russ och Rogal Dorn.

De vi vet som är vid liv från onda sidan är Magnus, Angron, Lorgar(curse him), Mortarion, Fulgrim och Perturabo. Jag tror GW släpper Magnus(uppenbart lol), Angron, Mortarion, Fulgrim och möjligen även Lorgar här. Mest för att dessa representerar varje Chaos gud. Därför antar jag även att vi får samma siffra goda primarker. 4 eller 5 stycken alltså. Rogal och Leman har lore som antyder att de är döda, Rogals hans har återfunnits(I tidigare versioner hela hans kropp) och Lemans rustning.

Om de bara släpper 4 per faction tror jag på Roboute, Lion'el, Korax och Vulkan. Blir det fler har vi ju bara den uppenbara listan av vilka som lever eller har osäker status. Sen vet man ju aldrig hur mycket krut man ska lägga på rykten. I vissa fall stämmer de, i andra inte. Killen på Reddit som delat rykter verkar säga att det är en säker källa som delat information som var korrekt innan dock. Och ur både marknadsföringssynpunk och lore synpunkt tycker jag det är vettigt att han vaknar först. Sen springer och räddar Lion från Watchers(som jag inte tror är helt genomylle ;)).

Jag tror inte frågan är om de vaknar upp, frågan blir nog snarare hur GW tänkt tackla dem modellvis. Ska vi bli tvugna att nöja oss med failcasten som redan gjorts eller fixar de glorious nya plastkit åt oss? Jag hoppas på det senare. :)

http://www.belloflostsouls.net/2016/12/ ... -2017.html

https://www.reddit.com/r/Warhammer/comm ... s_rumours/

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Lojalist Primarker

Inlägg av Elevatorlake »

Jag tror absolut att leman russ är med på kortlistan över lojalister att släppa med tanke på hur framstående space wolves är i 40k-fluffet och hur populära de är på spelbordet. Dessutom har han väl inte indikerats som död? Reste inte han sig från någon asafest och drog in i warpen med orden "vänta inte uppe på mig, jag kommer tillbaka när det är som jävligast för er"? :)

Sedan lär väl lionel finnas med på listan också eftersom det är ett ganska populärt chapter.

Problemet för dorn är väl att imperialnävarna inte är jättepopulära?

Skulle jag gissa själv skulle jag tro följande daemon primarchs; magnus (duh...), mortarion, fulgrim och angron, dvs de fyra gudarnas.

Lojalister tror jag på girlyman, russ, lejonet och... Hmmm... den sista är inte helt enkel måste jag erkänna... Kanske blir dorn ändå men jag tror på något sätt ändå inte det.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Lojalist Primarker

Inlägg av Asphyxate »

Mjo, kan hålla med om att Russ blir en pga populäriteten. Gäller egentligen för Girlyman, Russ och Lion. Fjärde är svår men jag tror på Vulkan tbh. Då får de en schysst mix av olika karaktär på de primarker de släpper med honom i mixen. Och alla dem är kompetenta och vettiga karaktärer som är mer riktiga ledartyper än taktiker(Khan) och krigare(Korax). Sen tror jag de skulle skjuta sig själva i foten om de går och släpper Dorn, Khan, Korax och Vulkan typ och skiter i de tre mest populära chapters de har i hobbyn. Korax och Khan är rätt trista kulturmässigt/karaktärsmässigt jämfört med de andra som ger klar kreativ aspekt att gå efter. Sen är ju populäriteten av deras chapters inte enorm direkt... White Scars är ju bara inne just nu i turneringssvängen för de är bra men jag ser väldigt få som faktiskt har dedikerade samlingsarméer till just White Scars. När det kommer till hobbyn är Ultra, Vargarna och Dark/Blood Angels klart de som man ser mest feta samlingsarméer på.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Lojalist Primarker

Inlägg av Elevatorlake »

Precis, hade sanguinius levt hade jag tveklöst satt honom som en av lojalisterna.

Nu är det knivigt. Jag har inte bondat alls med corax, vulcan eller khan men jag har inte heller läst några böcker specifikt med de så jag har väl inte försökt heller direkt.

För övrigt hoppas jag att abaddon blir befordrad till primarch-status stats- och modellmässigt och får en riktigt fet remake i den kommande kampanjen men då tycker jag man borde hört mer rykten om det. Fyra daemon-primarchs och abaddon som en obunden hade varit perfekt imho :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojalist Primarker

Inlägg av stormshaft »

Min personliga gissning är också Guilliman (given), Vulkan (SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER eftersom han hela tiden återskapas END SPOILER END SPOILER END SPOILER), Russ (för att de lär vilja återskapa duellen från Prospero om inte annat), Corax (eftersom emo-korparna behöver lite ljus så de slipper lyssna på ... vad det nu är emo-folk lyssnar på) och El'johnson (eftersom hans tupplur borde vara över nu, och det känns som GW tänker knyta ihop fluffet med Cypher + Lion Sword + Emperor).

Khan är helt enkelt inte lika populär, men det kan ju stå mellan honom och Corax.
Jag hade väl gillat om de tog Dorn men förstår om det struntar i det. Hur blev det egentligen med fluffet att Phalanx hoppat in i Empyrean för att Be'lakor och random-chaos-dude inte skulle ta kontroll över den och bombardera jorden? Är det gammalt fluff eller var har jag fått det ifrån?

På elakingsidan tror jag faktiskt Hissjön är något på spåren. :) Abaddon Unleashed eller något hade väl varit rätt rimligt att anta, speciellt eftersom de inte tryckt ut någon ny figur än. Sen är väl Lorgar, Fulgrim, Magnus, Mortarion och Angron. Möjligtvis Perturabo ifall de bestämmer sig för 6-a-side (Och Khan och Corax till lojalisterna då).


Angående böcker kan jag rekommendera Scars och Path to Heaven om man vill läsa lite mer om Khan och White Scars som inte alls är vad jag inbillat mig att de är (vildar på mopeder). De är närmare filosofiska samurajer än något annat, spännande historier är de iaf och klart läsvärda. :)
Dessvärre kan jag inte rekommendera något för Corax och korpväktarna för jag har svårt för honom och inte fastnat för någon av hans historier.
Den coolaste RG-karaktären i min mening är Sharrowkyn och han är definitivt inte deras primarch.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Lojalist Primarker

Inlägg av Asphyxate »

Jag har fullkomling älskat alla böcker kring Guilliman. Jag tänkte också samma kring Vulkan(SPOILER Han kan väl inte dö? END SPOILER.

El'johnson och Guilliman är de uppenbara i min värld iaf, eftersom man faktiskt vet vart de håller hus. Sen blir det kul att se Guillimans reaktion på hur imperiet blivit med Imperial cult. Han ska tydligen inte bli så glad på det. ;) Jag är fortfarande rädd att GW skiter i Guilliman för de haft tendens att skita i Ultramarines ganska stenhårt senaste tiden... :(

Skulle gärna se en ny modell på Abaddon faktiskt, helst inte Daemon dock då loret faktiskt säger emot det rätt starkt. Han har blivit erbjuden flera gånger men tackar alltid nej för han inte vill vara kontrollerad av någon. Hans motiv blir därmed mycket mer intressanta. Han är ju 40k's Archaon och det skulle inte förvåna mig om han trots sin status i loren kunde gå tå till tå mot en Daemon Primarch redan.

Jag gillar faktiskt Korpväktarna, lyssnat på en bra 40k historia där. Helion Rain hette den. Men Vita ärren och korpväktarna är nog de chapters jag sist skulle lira i hela SM rangen. Alla andra har mer karaktär imo. Jag har alltid gillat Salamanders också, Firedrakes är så balla. :)

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojalist Primarker

Inlägg av stormshaft »

SPOILER SPOILER SPOILER Det är en definitionsfråga huruvida Vulkan dör eller inte. :) END SPOILER END SPOILER END SPOILER

Ja Guillimans reaktioner kommer bli intressanta, speciellt med tanke på hur han tänkte och kände kring Imperium Secundus efter att det kollapsade. Blir intressant att läsa. :)
Och jag håller med dig om att Abaddon inte ska bli en demonprins men han behöver en ny figur. De får gärna visa att han är mycket större än alla andra som han beskrivs i fluffet, inte mindre än alla andra som hans patetiska figur.

Är fluffet i Wrath of Magnus coolt nog för att köpa boken även om man inte spelar 40k?

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Lojalist Primarker

Inlägg av Spell Familiar »

stormshaft skrev:Är fluffet i Wrath of Magnus coolt nog för att köpa boken även om man inte spelar 40k?
NEEEEEEEEEJ

Gör det inte.

Eller gör det av mig. 200spänn
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar