Traitor Legions och Imperial Agents

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av Serpent »

Niklas skrev:Snälla GW, klanta inte till det här. Jag tror inte jag klarar av att ännu en medioker CSM release.
"Pungsparkar! Pungsparkar! Nygjutna av GW! Garanterade att träffa hårt och rätt! Få dem medan ni fortfarande hyser hopp! Pungsparkar! Nästan gratis, ni hittar dem bara här..."
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av Elevatorlake »

Ojojojojojoj, de använder i alla fall alla legionerns symboler i marknadsföringen av boken! :)

http://www.belloflostsouls.net/2016/11/ ... video.html


Länk direkt till videon

https://youtu.be/uUmSZUvtR6Q
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av Halvar »

Elevatorlake skrev:
Röde skrev:
Grudge skrev:Hmm, många "sammanfattnings-supplement" nu - Orks, Tau, SM har fått sina - nu kommer CSM och diverse Imperial-faktioner. Känns som att 8th är nära förestående.
Ja tack. Bort med tankande karaktärer, look out sir och skär ordentligt i allies matrisen... mm.
Jag har hört mycket klagomål på 7th men jag tror aldrig jag hört tankande karaktärer och lookout sir som några av de tidigare :)
Det är väl den värsta grejen i sjunde, om man räknar bort codexar.
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av Elevatorlake »

Vet inte om ni sett det redan men enligt ryktet nedan på BoLS ska även grey knights ingå i codex imperial agents tillsammans med åtta andra "factions". Även adeptus astra telepathica som jag själv inte visste att de hade några beväpnade styrkor förutom vakterna till navigatörerna (eller vad de nu heter).

http://www.belloflostsouls.net/2016/11/ ... tions.html
IMPERIAL AGENTS 
Loyal sons and daughters of the Imperium take heart, as whilst the Ruinous Powers may seek to be in ascendance as the year wanes, the God-Emperor’s most righteous agents stalk the stars ready to enact his will.
Codex: Imperial Agents contains nine subfactions of the Imperial war-machine, from agents of the Inquisition to Wyrdvane Psykers of the Adeptus Astra Telepathica to reinforce your armies of the Imperium. After all, Deathwatch Kill Teams and Imperial Assassins are just as likely to be found working alongside regiments of the Astra MIlitarum or Space Marine strike forces as they are working by themselves, giving the Armies of the Imperium increased tactical choice and scope to conquer any foe.
Within this volume you’ll find background and rules for using nine smaller factions alongside your existing armies of the Imperium, from the Grey Knight Terminator squads to the BATTLE SISTERS OF THE ADEPTA SORORITAS.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av Iambroborn »

Elevatorlake skrev:Vet inte om ni sett det redan men enligt ryktet nedan på BoLS ska även grey knights ingå i codex imperial agents tillsammans med åtta andra "factions". Även adeptus astra telepathica som jag själv inte visste att de hade några beväpnade styrkor förutom vakterna till navigatörerna (eller vad de nu heter).

http://www.belloflostsouls.net/2016/11/ ... tions.html
IMPERIAL AGENTS 
Loyal sons and daughters of the Imperium take heart, as whilst the Ruinous Powers may seek to be in ascendance as the year wanes, the God-Emperor’s most righteous agents stalk the stars ready to enact his will.
Codex: Imperial Agents contains nine subfactions of the Imperial war-machine, from agents of the Inquisition to Wyrdvane Psykers of the Adeptus Astra Telepathica to reinforce your armies of the Imperium. After all, Deathwatch Kill Teams and Imperial Assassins are just as likely to be found working alongside regiments of the Astra MIlitarum or Space Marine strike forces as they are working by themselves, giving the Armies of the Imperium increased tactical choice and scope to conquer any foe.
Within this volume you’ll find background and rules for using nine smaller factions alongside your existing armies of the Imperium, from the Grey Knight Terminator squads to the BATTLE SISTERS OF THE ADEPTA SORORITAS.
Konstig call av GW i så fall. Nästan så jag kallar lite BS på detta. Varför släppa ett eget codex till DeathWatch bara för att inkludera det i denna väldigt nära inpå. Känns även konstigt att bryta upp ett codex (grey knights) som har ganska många enheter redan.

Hoppas verkligen INTE att de tänker göra 8e editionen som AoS att de ''tar bort'' alla factions och gör dem till tomes med allianser. Typ ''Traitor Legions'', ''Imperial Agents'', ''Space Aelves'', ''Astardes'', ''Daemons'' och thats typ it!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av Ancalagon »

Astartes Retardes.

Skulle lätt börja samla direkt.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av Asphyxate »

Tror inte de kommer lägga ut Deathwatch eller Grey Knights där. Det där är bara spekulationer av BoLS. Tror vi pratar om mindre subfactioner än riktiga Ordos som lär få egna codexar då de har såpass mycket enheter. Vad ska GW tjäna pengar på om det finns en samlingscodex för alla dem. Mycket bättre att splitta upp Ordo Xenos, Malleus och Hereticus och dra in 900 spänn från oss istället för en 300 för ett Codex. Assassins är nog helt klart med, annars tror jag starkt att det blir vissa av de mindre ordos och rena inquisition grejer men att de kommer hålla chamber militants för de tre största separat, för att tjäna pengar. Jag tror vi får se mer options för att spela Inquisition med mer "vanliga" enheter som Inquisitorial Storm Troopers t.ex. Tror stenhårt på att detta är en uppdatering av inkvisitionen utan chamber militants involverade. Antar att vi kan vänta oss nya fräna Inquisitormodeller eftersom också. Just nu finns det inte supermånga roliga options om man inte gör benhårda konverteringar. Coteaz modellen är daterad och den enda tillräckligt balla utom honom är en Forge World modell så. Kan även tänka mig att vi får se mer Wargear från Inquisition som deras Terminator armour som är anpassad till vanliga människor(som är superrare) för att nämna en sak.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av Yabob »

Skulle ju kunna vara en samlingsbok. Då kan de ju ha copy- pastat in GK och Deathwatch.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

OhmanJ
Inlägg: 91
Blev medlem: 10 jun 2013, 08:50

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av OhmanJ »

Bild

Det verkar vara en bok som innehåller regler för att ta enstaka squads som allierade? Alternativt formationer?

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Traitor Legions och Imperial Agents

Inlägg av sefiii »

Asphyxate skrev:Tror inte de kommer lägga ut Deathwatch eller Grey Knights där. Det där är bara spekulationer av BoLS. Tror vi pratar om mindre subfactioner än riktiga Ordos som lär få egna codexar då de har såpass mycket enheter. Vad ska GW tjäna pengar på om det finns en samlingscodex för alla dem. Mycket bättre att splitta upp Ordo Xenos, Malleus och Hereticus och dra in 900 spänn från oss istället för en 300 för ett Codex. Assassins är nog helt klart med, annars tror jag starkt att det blir vissa av de mindre ordos och rena inquisition grejer men att de kommer hålla chamber militants för de tre största separat, för att tjäna pengar. Jag tror vi får se mer options för att spela Inquisition med mer "vanliga" enheter som Inquisitorial Storm Troopers t.ex. Tror stenhårt på att detta är en uppdatering av inkvisitionen utan chamber militants involverade. Antar att vi kan vänta oss nya fräna Inquisitormodeller eftersom också. Just nu finns det inte supermånga roliga options om man inte gör benhårda konverteringar. Coteaz modellen är daterad och den enda tillräckligt balla utom honom är en Forge World modell så. Kan även tänka mig att vi får se mer Wargear från Inquisition som deras Terminator armour som är anpassad till vanliga människor(som är superrare) för att nämna en sak.

åh nej

det här gav mig hopp om att det finns en "how to" för konverteringar och tillåtelse att ännu en gång moddellera mer där GW inte har modeller själva.

Inte för att jag är en bra modellerare, men det var lite av charmen i att han en INQ retinue från GK codexen
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Skriv svar