Burning of Prospero

Har du hört det senaste från GW?
fauh

Burning of Prospero

Inlägg av fauh »

Hej alla glada. Hittade den här på internet http://imgur.com/a/e2GIw.

Elevatorlake

Re: Burning of Prospero

Inlägg av Elevatorlake »

Ojojojoj, äntligen! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Konfa

Inlägg av Konfa »

40k-regler till tysta systrarna ska bli intressant att se!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

GW har släppt sin trailer för burning of prospero. Kommer den 22:a oktober!

https://youtu.be/VVB1PbwDhf0
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Asphyxate

Inlägg av Asphyxate »

Riktigt fint, jag lär köpa bara för att samla på mig Custodians och Tartaros Terminators i plast så man slipper det jävla resinet. Vill väl ha iaf ett par marines mk 3 också. Jag har like lite intresse för resten som jag har för sand i öknen så vill nån splitta av ett eller två paket är det bara höra av sig! ;)

Nån som har koll på om det blir single pose skräp eller om vi faktiskt får lite multi pose nu? Vore döläckert med multipose för Tartaros, Custodians och Marines iaf så man kan kitbasha lite bättre. Dock tvivlar jag på det. :(

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Jag är lite "oroad" för reglerna till systrarna och Custodes och att de inte alls är lika hårda och balla som de är i böckerna.
Förmodar att upplägget är:
- Fellhand
- 5 Sisters
- 5 Custodes
- 10 Astartes

mot

- Ahriman
- 5 Terminators
- 2x10 Astartes

Och då har förmodligen GW balanserat det hyfsat mot varandra vilket betyder att systrarna och Custodes inte alls är så bra som de "borde" vara.
Sen är det synd att karaktärerna inte är mer generiska likt de i Calth-lådan, vad ska jag med Ahriman och en rymdvarg till?

Lite reserverad över reglerna? Jeh.
Är det sjukt coola figurer? Jeh.
Kommer jag köpa minst två lådor oavsett? Jeh.

Edit: Inser tramserierna med att oroa sig för något man inte har någon aning om, patetiskt ogrundat gnäll skulle man väl kunna kalla det.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

stormshaft skrev:Jag är lite "oroad" för reglerna till systrarna och Custodes och att de inte alls är lika hårda och balla som de är i böckerna.
Inget är lika hårt och ballt som i böckerna, plot armour finns inte på brädet.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Excessus skrev:
stormshaft skrev:Jag är lite "oroad" för reglerna till systrarna och Custodes och att de inte alls är lika hårda och balla som de är i böckerna.
Nej så är det ju så klart, blir väl lite extra skeptisk eftersom det handlar om dudes som alltid funnits i fluffet och varit sjukt bra där men för första gången så får de regler. Man vill ju att Custodes ska vara lika bra som de är i fluffet.
Men du har helt rätt, ingenting är lika awesome i verkligheten, det har ju lite med spelbalans att göra.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

stormshaft skrev:
Excessus skrev:
Nej så är det ju så klart, blir väl lite extra skeptisk eftersom det handlar om dudes som alltid funnits i fluffet och varit sjukt bra där men för första gången så får de regler. Man vill ju att Custodes ska vara lika bra som de är i fluffet.
Men du har helt rätt, ingenting är lika awesome i verkligheten, det har ju lite med spelbalans att göra.

"Custodes har aldrig haft regler"....ack ni historielösa ungdomar! ;)
Bild

Skriv svar