Kharn och Chaos den 3e september!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av refabricated »

Inte alltid samma men sämre, de 'nya' magierna är samma som marines.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Spell Familiar »

Känns som att csm kan få ut mer av dem dock. Spell Familiar, billiga psykers, Level 3, allierade demoner och sånt.
Jag tror att SM inte kör med sina så ofta för att man ser sällan libbar, nästan bara DAs solo-psyker-biker med shrouded manteln som man ser då och då. Och DA är hyfsat nöjda med sin interromancy (efterblivet namn imo dock)
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Mortarion »

Jesper77 skrev:Kollat igenom lite formationer och det fanns väl lite som var små kul. Förstår inte varför dom drar åt handbromsen så fruktansvärt när det gäller CSM. Blir besviken.
Och under tiden sitter orkerna och dark eldar i sina lådbilar respektive pappersbåtar och är avundsjuka på att Chaos numera åker runt i något där det faktiskt behövs en handbroms... ;)

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Spell Familiar »

Mortarion skrev:
Jesper77 skrev:Kollat igenom lite formationer och det fanns väl lite som var små kul. Förstår inte varför dom drar åt handbromsen så fruktansvärt när det gäller CSM. Blir besviken.
Och under tiden sitter orkerna och dark eldar i sina lådbilar respektive pappersbåtar och är avundsjuka på att Chaos numera åker runt i något där det faktiskt behövs en handbroms... ;)
DE och Orcs kan få valfri formation i utbyte mot de där open toped lådbilanrna och pappbåtarna med jink. Vi slänger in våra rhinos om det hjälper.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Niklas »

Låt berzerkers få charga ut ur en Rhino som stått still så blir de plötsligt spelbara.

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Jesper77 »

Mortarion skrev:
Jesper77 skrev:Kollat igenom lite formationer och det fanns väl lite som var små kul. Förstår inte varför dom drar åt handbromsen så fruktansvärt när det gäller CSM. Blir besviken.
Och under tiden sitter orkerna och dark eldar i sina lådbilar respektive pappersbåtar och är avundsjuka på att Chaos numera åker runt i något där det faktiskt behövs en handbroms... ;)
Ja tyvärr gör dom väl det, hade ju varit tråkigt att när dom får något så är det så pass mycket sämre än det som är på top att de behåller sin plats i hierakin :/

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Niklas »

Måste säga att jag är mäkta besviken på detta släpp nu när jag fått titta igenom boken.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Serpent »

Niklas skrev:Måste säga att jag är mäkta besviken på detta släpp nu när jag fått titta igenom boken.
Ett klassiskt Chaossläpp alltså... :roll: :cry: :evil:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av DHettNeck »

Det är en grym boost att dom får alla nya spellsen som SM också fick. Däremot är formationerna alla ganska mediokra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Serpent »

DHettNeck skrev:Det är en grym boost att dom får alla nya spellsen som SM också fick. Däremot är formationerna alla ganska mediokra.
Precis vad de behöver, mer saker som sänker kompen... :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar