Matt ward tillbaka hos gw?

Har du hört det senaste från GW?
Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Pipkin »

Det gjorde dom ju med Tyranidkampanjen i slutet av 6th också :P
Sen är jag en av dom som tror att 8th (och FAQerna i sin slutgiltiga form...) är över ett år bort fortfarande.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Flogger »

leidstedt skrev:Kom igen nu Flogger... Bara AV 14 är lite småtufft att ta sig igenom. Allt annat glansar man ihjäl på en runda.
Rhinos är immuna mot allt som är s3 och s4, ganska många av spelets vapen. De kan alltså inte dö av smatter. De borde kunna dö av smatter, precis som monster kan dö av smatter. Gör man fordon till T6 och sedan en varierande mängd wounds (kanske 3+ save?) som får bestämma tåligheten tror jag vi är på rätt väg.

Rhino T6 3 Wounds och 3+ save. Lite mindre tålig än ett typiskt monster, verkar rimligt.
Land Raider T6 med 9 wounds och 3+ save. Tåligare än 2 monster. Verkar rimligt.

Då är det bara Instant Death som kan döda fordon outright och inte en ensam meltagun. Tror det vore sjukt rimligt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Lontt »

Dark eldar blir lite master race i sammanhanget?

Nej men helt allvarligt, är det inte väldigt konstigt om bepansrade fordon gick under mot vanliga handeldvapen? Även om det i exemplet nedan skulle ta typ 36 marines med bolters som sköt rapidfire, eller 54 guardsmen för att göra jobbet.

Sen måste man så klart arbeta om poison och sniper rifles så att de inte blir de nya anti-tank vapnen.

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Pipkin »

Lontt skrev:Nej men helt allvarligt, är det inte väldigt konstigt om bepansrade fordon gick under mot vanliga handeldvapen?
Med tanke på att det idag går att köra in en MC i dom så att dom dör så bör man kanske inte lägga allt för mycket vikt vid logik.

Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Lontt »

En rhino väger 30-40 ton + 12 space marines etc och den gör typ 40-50 km/h off road. Tror det gör ont i smalbenet även om man är en carnifex.

Edit*
Kraften motsvarar ungefär 2*10^6 newton om man antar att det tar en rhino 0.2 sekunder att stanna pga deformation etc

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »

Man kan skjuta bort en rhino med S4. I rumpan...

Dessutom såg jag lasguns renda sönder en Knight i sidan i Västerås. I belive...

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Pipkin »

Lontt skrev:En rhino väger 30-40 ton + 12 space marines etc och den gör typ 40-50 km/h off road. Tror det gör ont i smalbenet även om man är en carnifex.

Edit*
Kraften motsvarar ungefär 2*10^6 newton om man antar att det tar en rhino 0.2 sekunder att stanna pga deformation etc

Jag menade med MC en bike. Det går att ha sönder ett rhino hull genom att, medelst din space marine bike köra på den. Hammare av vrede tror jag det kallas.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Ismeno »

Diskussioner om realism i 40K är alltid underhållande.....;)
Men för att återgå till ämnet; tror någon att Matt ska rädda 40K, finns det ens några säkra belägg för att han ska jobba med reglerna, Han lyckades ju inte så bra sist direkt.

40K är dömt att dö sotdöden, långsamt tyna bort. Tillväxten räcker inte på när att fylla avhoppen av gamla spelare.
Och är man GW-fan kommer nu BB och Epic tillbaka och kräver tid, pengar och kärlek. För att inte tala om 30K dit jag själv och många andra gamlingar (och inte så gamla) redan vandrat.


Sent from my iPhone using Tapatalk

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av NIB »

Flogger skrev:
leidstedt skrev:Kom igen nu Flogger... Bara AV 14 är lite småtufft att ta sig igenom. Allt annat glansar man ihjäl på en runda.
Rhinos är immuna mot allt som är s3 och s4, ganska många av spelets vapen. De kan alltså inte dö av smatter. De borde kunna dö av smatter, precis som monster kan dö av smatter. Gör man fordon till T6 och sedan en varierande mängd wounds (kanske 3+ save?) som får bestämma tåligheten tror jag vi är på rätt väg.

Rhino T6 3 Wounds och 3+ save. Lite mindre tålig än ett typiskt monster, verkar rimligt.
Land Raider T6 med 9 wounds och 3+ save. Tåligare än 2 monster. Verkar rimligt.

Då är det bara Instant Death som kan döda fordon outright och inte en ensam meltagun. Tror det vore sjukt rimligt.
Håller med Flogger. Drop pods är idag immuna mot S<6 vilket är helt bonkers för 35 pts. Jämför med en Tyrannocyte för mer än dubbla poängen. Pods vore rimliga med T5 och 3 wounds, 4+ armour.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »

Att dra alla fordon över en kam är ju lite dumt. De är ju på inget sätt lika.

Matt Ward var med och tog fram 5th edition. Det räcker för att jag ska se ljuset.

Skriv svar