CSM supplements uppdaterade!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Spell Familiar »

Traits och wargear är 100% oförändrade. Alltså värdelösa. Den enda pryl jag vill ha i en lista är Skull of kernegar men den demonprinsen/Lorden är inte född som förtjänar 40p för Eternal warrior.

Jag vill fortfarande veta om Favored of the warmaster låter mig få dubbla boons när jag köper gift of mutation. Jag misstänker naturligtvis NEJ men det är lite tvetydig wording ("earns a roll" har han inte erned när han/jag har betalat 10p för den?). Blir ett mindre helvete att administrera men dubblar chansen att få rerollable 2+.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Spell Familiar »

Excessus skrev:Han har en formation för han själv och hans super-terminators (som nu inte betalar för sin uppgradering på +1 Ws/Bs) tydligen.
Var hittade du den förresten? Länk?
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Mortarion »

Spell Familiar skrev:Jag vill fortfarande veta om Favored of the warmaster låter mig få dubbla boons när jag köper gift of mutation. Jag misstänker naturligtvis NEJ men det är lite tvetydig wording ("earns a roll" har han inte erned när han/jag har betalat 10p för den?). Blir ett mindre helvete att administrera men dubblar chansen att få rerollable 2+.
Wordingen är ju inte enbart "earns a roll" utan "earns a roll on the Chaos Boon table as a result of the Champion of Chaos special rule" (min markering). Köper du slag på tabellen med Boon of Mutation så har du inte använt Champion of Chaos-reglen för att få slaget och därmed funkar inte heller Favoured...

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Flogger »

Det vet ju alla att om det hade gällt slagen innan matchen hade csm blivit brutna och vunnit allt, tur att vi slapp det! :roll:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Excessus »

Hmm...info om CS formationerna har börjat komma ut i textform nu...

Verkar vara många av dem som behöver possessed i sig...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av fauh »

Excessus skrev:Hmm...info om CS formationerna har börjat komma ut i textform nu...

Verkar vara många av dem som behöver possessed i sig...
Länk? :)

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Excessus »

"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Elevatorlake »

http://www.belloflostsouls.net/2016/04/ ... tions.html

Bilder på alla crimson slaughter formationer, tyvärr hittar jag inte specialreglerna där.

Intressant att en av de bryter mot regeln att en enhet bara kan vara med i en formation och det står specifikt att enheter kan vara med i den formationen och en annan.

Edit; här finns reglerna. http://www.lounge.belloflostsouls.net/s ... cial-Rules
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Flogger »

Bryter inte mot några regler och är inget nytt. Finns formationer som består av flera formationer.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: CSM supplements uppdaterade!

Inlägg av Spell Familiar »

Finns lite kul saker i de här formationerna. Om jag får en hänvisning på den där Abbe-och-hans-homies-of-despair-formationen kan det bli en halvkul dödssjärna som man blandar med trollman-gänget och lite spawns och bikes och helldrakes så kanske det inte blir helt katastrof.

Nån som sett den Abbe with friends formationen?
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar