GW återtar befälet?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

GW återtar befälet?

Inlägg av Spell Familiar »

Verkar som att GW har kommit till insikten att turneringar gynnar deras affärsidé.

Enligt BOLS (som alltid; ha saltkvarnen nära) ska GW återvända till "Organized Play".

Jag undrar om detta kan leda till efterlängtade FAQs och kanske ett officiellt turneringsstöd system.

And it could be nothing.

Tankar?
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av DHettNeck »

Det är höf tid för detta.

Hoppas bara dom gör det bra (vilket chansen är ganska liten att dom lyckas med...).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av refabricated »

Bra eller dåligt, att de "offentligt" tänker tanken är ju nyttigt.

Känns som att de tröttnat på att tappa kunder till "bättre" spel eller att de insett att "hmm, turneringsscenen verkar vara gratis reklam för våra grejer, vi kanske skall låta bli att skita i dem?".

Hur som haver så är jag positiv.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av leidstedt »

Det verkade för en månad sedan som att de sket i allt och svarade att man kunde välja vilka regler man skulle få spela med.

Jag tror det när jag ser det.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av Lottomannen »

De har tydligen startat upp Facebook - sidan igen....

Imps are ice-skating...
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av Gonka Koff »

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka... Tycker att vi är rätt hyfsade på att arrangera turneringar själva. Det skulle kunna vara förödande att få ett plojjigt och ogenomtänkt turneringssystem nedtryckt i halsen. Tyvärr kan det nog bli så att om GW publicerar en turneringsmodell så kan ITC, ETC, Swecomp mm packa ihop för kreti & pleti kommer vilja köra enligt det "Riktiga" formatet istället för med "hemmasnickrade houserules".

... blir kanske lite mer positiv om några timmar när jag kommit hem och hällt i mig lite bärs...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av Flogger »

MYCKET positiv till detta!

GothCon kommer bli min sista 40k turnering på ett bra tag då Warmahordes attraherar mig mycket mer. Kanske kan GWs turneringspack ändra detta, hoppas det. Däremot är spelet redan så trasigt så är tveksam till om det kommer gå, men hoppas såklart det! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av Mortarion »

I teorin är det bra, men jag är tveksam till det i praktiken. Det finns i princip två möjligheter:

1. GW inför någon form av restriktioner på vad man får ta på turneringarna. Jag tror inte riktigt på det eftersom det går emot allt de har gjort den senaste tiden. Och det innebär att de måste erkänna att spelet behöver restriktioner.
2. GW tillåter allt på sina turneringar. Och då är spelet verkligen inte turneringsanpassat. De kan naturligtvis börja släppa mer balanserade codexar och rensa upp bland djungeln av formationer, men även om de skulle göra det (vilket jag betvivlar) så tar det några år innan de har lagt alla arméer på någorlunda samma nivå. Och innan det är klart kommer de att ha bytt inriktning.

Alternativ ett skulle fungera, men det känns inte alls som den linjen GW har tagit hittills. Jag tror tyvärr att det är troligare med någon form av Age of Sigmar-style turneringspack där man får rerolls om man vrålar "FOR THE EMPEROR!" eller kan ersätta scatter på drop pods med att släppa dem från en halvmeters höjd.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av Iambroborn »

Mortarion skrev:ersätta scatter på drop pods med att släppa dem från en halvmeters höjd.
Detta tycker jag vi inskaffar! Mer Kaos på borden! :mrgreen:

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: GW återtar befälet?

Inlägg av Elevatorlake »

Iambroborn skrev:
Mortarion skrev:ersätta scatter på drop pods med att släppa dem från en halvmeters höjd.
Detta tycker jag vi inskaffar! Mer Kaos på borden! :mrgreen:
Då ska jag limma bly i botten på mina och bokstavligen talat krossa min motståndares armé :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar