End times för 40K?

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake

End times för 40K?

Inlägg av Elevatorlake »

Mer clickbaiting så ni som inte gillar det får hålla er på armlängds avstånd från länken nedan :)

http://www.belloflostsouls.net/2016/01/ ... ulfen.html

Själv tycker jag det låter rätt långsökt att GW skulle våga göra något sådant drastiskt med 40K som väl är deras kassako. En annan del av mig vill tro att de tar in 30K som det nya "officiella" 40K och kör en end times i 40K så det blir typ 41K, kanske där emperor och alla primarchs som fortfarande lever är tillbaka. Men som sagt, det tror jag är väldigt långsökt men det är ju alltid kul att diskutera kring det :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Excessus

Re: End times för 40K?

Inlägg av Excessus »

Oooh, man kan ju ställa klockan efter dem!

Wulfen släpps och BoLS börjar snacka om end times till 40k igen, de slipper ju skriva ny text iallafall eftersom endtimes till 40k har kört runt som rykte sedan före AoS släpptes...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Äsch, kommer inte hända...

(Lägger facklorna i tändvätska och vässar högrepen för säkerhets skull)

sefiii

Inlägg av sefiii »

Natfka slänger lite mer T-röd på bålet.....

http://natfka.blogspot.co.uk/2016/02/sm ... ge-in.html
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Skulle förvåna mig om de vågar göra något drastiskt med 40k som väl måste vara deras överlägset viktigaste produkt?

Kanske bara är ett prov för nya sätt att lansera en ny edition på men jag har svårt att se att de skulle radera i stort sett allt som finns och börja om från början, á la age of sigmar.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

När GW gjorde End times till Fantasy så var det ett spel som gick relativt dåligt. Så att försöka ändra det från grunden var ett förståeligt beslut (även om jag anser att det hade kunnat lösas på andra, betydligt bättre, sätt).

40k är däremot GW:s stora inkomstkälla. Att försöka göra stora förändringar där skulle vara fullständigt obegripligt, även med GW-mått mätt.

Anton

Inlägg av Anton »

Jag håller med om att det inte borde hända samma saker i 40k, men jag hängde upp mig på vad en av de pålitliga personerna på Warseer sa om Age of Sigmar i somras. Det var något i stil med "om ni tycker att det här är nerdrage, så vänta bara tills de har gjort om 40k". Hoppas förstås att det inte stämmer.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Har någon sett faktiskt källor på att WFB gick så dåligt? Jag hör det sägas hela tiden men finns det fakta bakom det?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Anton

Inlägg av Anton »

Flogger skrev:Har någon sett faktiskt källor på att WFB gick så dåligt? Jag hör det sägas hela tiden men finns det fakta bakom det?
Nej, de har aldrig redovisat några siffror. De har sagt (internt åtminstone) att det gick för dåligt. Inte om "för dåligt" innebär förlust eller bara mindre vinst än 40k.

sefiii

Inlägg av sefiii »

en annan teori jag har sett slängas runt av folk på Warseer är att det kommer en edition eller ett sätt att spela som är formationsbaserat enbart, dvs att man fasar ut poängkostander delvis eller helt.

Vilket knyter in obehagligt med vad vi också fick slängt i Q3 förra året

Dvs

Age of sigmar är introduktion
40k Lite mer avancerat men mer "streamlined"
och sedan kraftsatsar man på HH/30K för att ha ett advanced game för de mer luttrade spelarna, som tillåter mer konfiguering och förändring.

Jag håller väl personligen med föregående talare, att börja skära i 40k än mer är att börja äta den gyllene gåsen medans den ruvar på guldägget.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Skriv svar