Nya Codex: Space Marines

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Frågan är om skyhammer är så kul? En runda mayhem sen är de sega. Jämfört med centar och librarius conclave i en gladius strike force där allt är objective secured. Plus en extra tactical doctrine. Mums!
Den är väldigt intensiv i och med att det blir åka av i en runda och sedan lugnar det ned sig igen. Men det känns typ som man föreställer sig space marines; först är allt lugnt och stilla med intet ont anande xenos eller annat skum som vandrar runt på bordet, sedan regnar det in drop pods och helt plötsligt blir man plasmad i nyllet och itusågad av ett chainsword.

Sedan har du resten av din lista som kan vara sådant som springer runt och gör annat, hela lista är ju inte skyhammern.

Dessutom kan du ju köra en miniskyhammer med 5 modeller i varje enhet om man inte vill sänka alla poäng i en formation. Jag tror en liten skyhammer och en lista med lite terminators i en land raider eller storm raven kan vara en rolig lista att spela.

Jag tycker det är en rolig och flexibel formation som använder två tidigare nästan oanvända enheter. Tyvärr kan den göras OP med gravastators och devastator doctrine så den kan absolut missbrukas.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev: Den är väldigt intensiv i och med att det blir åka av i en runda och sedan lugnar det ned sig igen. Men det känns typ som man föreställer sig space marines; först är allt lugnt och stilla med intet ont anande xenos eller annat skum som vandrar runt på bordet, sedan regnar det in drop pods och helt plötsligt blir man plasmad i nyllet och itusågad av ett chainsword.
När du lägger upp det på det viset så låter det onekligen lockande...

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Excessus »

Elevatorlake skrev:Jag tror en liten skyhammer och en lista med lite terminators i en land raider eller storm raven kan vara en rolig lista att spela.
Rolig för SM-spelaren iallafall...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av John_F »

Vill man ha lite mer fart och mobilitet i formationen så kan ni spela den som White Scars för då har allt Hit and run. Kombinera med några dreads i pod:

https://youtu.be/VPIL0hUnZmI

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Nurgle »

John_F skrev:Vill man ha lite mer fart och mobilitet i formationen så kan ni spela den som White Scars för då har allt Hit and run. Kombinera med några dreads i pod:

https://youtu.be/VPIL0hUnZmI
Och 4+1 attacker. Inte fy skam!

Men vad är grejen med ölreklam efter kolon? Eller något jag missade där?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Elevatorlake »

Vad hände med command tanks från öppningen av warhammer world nu? Kommer de inte släppas till "allmänheten"?

Och vad tror ni om strike force ultra? Jag tycker den verkar ha rätt roliga specialregler och skulle gärna prova den men jag saknar en enhet terminators och en land raider för att köra den.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Jesper77 »

Elevatorlake skrev:Vad hände med command tanks från öppningen av warhammer world nu? Kommer de inte släppas till "allmänheten"?

Och vad tror ni om strike force ultra? Jag tycker den verkar ha rätt roliga specialregler och skulle gärna prova den men jag saknar en enhet terminators och en land raider för att köra den.
Precis vad GW kände på sig, bara till att handla ;)

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Halvar »

fan vad irriterande, ryska nedladdningssidan har dexen redan men det är en sån där interactiv version där reglerna kommer vid mouseover och den funktionen funkar inte på pirat. men vart är command tanksen?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av DHettNeck »

Dom är inte med i codexen...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar