Nya Codex: Space Marines

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Elevatorlake »

Verkar som att den dyker upp 13:e juni tillsammans med nya varianter på land raider och rhino samt åtminstone en formation för att ta flera land raiders. Ska bli intressant att se om kapprustningen fortsätter i stil med beardcrons och cheesedar eller om C:SM blir mer i stil med blood angels, space wolves och grey knights.

http://natfka.blogspot.se/2015/05/new-s ... -with.html
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 2 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Flogger »

Hörde att de skulle komma i år men så tidigt trodde jag inte :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Nurgle »

Nervöst... Är det vanligt historiskt sett att GW nerfar allt godis så man får kasta det man haft tidigare och börja om helt?

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Silvertejp »

Nja, snarare att alla nya modeller de släpper är suuperbra.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Elevatorlake »

Silvertejp skrev:Nja, snarare att alla nya modeller de släpper är suuperbra.
Precis, de nya släppen brukar ju bli grymma när de kommer och sedan buffar de väl lite gamla men dyra kit som inte sålt så bra på slutet (land raiders), om man ska vara lite cynisk.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Flogger »

Fördmodligen kommer de få ett egentligen Detachment uppbyggt av formationer precis som Necrons, Daemonkin och Eldar.

Troligen kommer några saker bli lite sämre och några saker lite bättre. Räknar med att de får pods som FA som de andra SM-arméerna så man slipper alliera för att droppa in centar.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Elevatorlake »

Flogger skrev:Fördmodligen kommer de få ett egentligen Detachment uppbyggt av formationer precis som Necrons, Daemonkin och Eldar.

Troligen kommer några saker bli lite sämre och några saker lite bättre. Räknar med att de får pods som FA som de andra SM-arméerna så man slipper alliera för att droppa in centar.
Jag tror det börjar klia rejält i fingrarna på gw att sälja mer terminators som inte är grey knights så jag räknar kallt med att de kommer bli buffade :)

Vad blir det? Kanske en formation med en land raider så får de fnp 5+?
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 2 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Jonke »

Alltså det finns väl egentligen ingen grund för påståendet att nya modeller alltid är bra? Det är ju ganska hit or miss. Med nuvarande SM-codex släpptes centar och hunter/stalker. De förra är ost de senare inte så heta.

CSM: drake=ost, force/maueler fiender=nja.

Dark angels fick ett nytt flygplan som är två av spelets sämsta enheter, DA öht är aldrig särskilt heta varken gamla eller nya figurer.

För eldar har warp spiders varit heta två codexar på ramen och de är 20 år gamla figurer.

Finns fler exempel men jag orkar inte tänka. Stör mig bara på det där påståendet.

On topic har jag för mig att jag läst att SM inte kommer få något decurion style detachment eftersom ett CAD i princip är uppbyggt efter ett company med support. Var ett tag sen jag läste det så inte alls säkert att det stämmer.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Elevatorlake »

Jonke skrev:Alltså det finns väl egentligen ingen grund för påståendet att nya modeller alltid är bra? Det är ju ganska hit or miss. Med nuvarande SM-codex släpptes centar och hunter/stalker. De förra är ost de senare inte så heta.

CSM: drake=ost, force/maueler fiender=nja.

Dark angels fick ett nytt flygplan som är två av spelets sämsta enheter, DA öht är aldrig särskilt heta varken gamla eller nya figurer.

För eldar har warp spiders varit heta två codexar på ramen och de är 20 år gamla figurer.

Finns fler exempel men jag orkar inte tänka. Stör mig bara på det där påståendet.

On topic har jag för mig att jag läst att SM inte kommer få något decurion style detachment eftersom ett CAD i princip är uppbyggt efter ett company med support. Var ett tag sen jag läste det så inte alls säkert att det stämmer.
Inte alltid men oftast skulle jag drista mig till att säga. Å andra sidan vore ju motsatsen rätt dumt, att släppa nya modeller som är kassa så ingen köper modeller eller spelar med de :)

Och de får kanske ingen decurion men jag hoppas det blir lite mer användbara formationer i alla fall än de som finns idag som väl mest är för apocalypse.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Nya Codex: Space Marines

Inlägg av Fenris »

Jahapp, låt mig gissa att:
-Rhinorush får en egen formation
-Steel rain alltså drop pods får en formation.
-3x LR formation AV+1 i fronten om de håller sig inom 4"
-3x Tacticals får gratis kombi-vapen med formationen, varje enhet måste dock välja samma typ av kombi-vapen.
-Demolisher kanonen får styrka D.
-Honor guard och sergeanter får W+1
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Skriv svar