Nya Codexar i vilken ordning?
Nya Codexar i vilken ordning?
Hallå
Funderar på vilka Codexar som kan tänkas vara på gång. Antar att alla kommer uppdateras till Hard Cover och så blir det lite fler Supplement. Vilka är sannolika?
Någon som hört något om ordningen de är tänkta att lanseras i, i så fall?
Hardcover:
Orks
Waaagh Ghazghkull
Imperial Knights
Astra Militarum
Militarum Tempestus
Tau Empire
Farsight Enclaves
Space Marines
Clan Raukaan
Dark Angels
Chaos Space Marines
Crimson Slaughter
Black Legion
Chaos Deamons
Tyranids
Sentinells of Terra (Imperial Fists)
Eldar
Iyanden
Ej Hardcover/återstående:
Grey Knights
Space Wolves
Adepta Sororitas
Blood Angels
Necrons
Dark Eldar
Själv har jag en magkänsla som säger BA, men jag vet inte. Kanske Orks och BA i ny startlåda?
Hoppas på Dark Eldar snart och beträffande Supplement så kunde Saim Hann vara på tiden.
Feed me rumors...
Funderar på vilka Codexar som kan tänkas vara på gång. Antar att alla kommer uppdateras till Hard Cover och så blir det lite fler Supplement. Vilka är sannolika?
Någon som hört något om ordningen de är tänkta att lanseras i, i så fall?
Hardcover:
Orks
Waaagh Ghazghkull
Imperial Knights
Astra Militarum
Militarum Tempestus
Tau Empire
Farsight Enclaves
Space Marines
Clan Raukaan
Dark Angels
Chaos Space Marines
Crimson Slaughter
Black Legion
Chaos Deamons
Tyranids
Sentinells of Terra (Imperial Fists)
Eldar
Iyanden
Ej Hardcover/återstående:
Grey Knights
Space Wolves
Adepta Sororitas
Blood Angels
Necrons
Dark Eldar
Själv har jag en magkänsla som säger BA, men jag vet inte. Kanske Orks och BA i ny startlåda?
Hoppas på Dark Eldar snart och beträffande Supplement så kunde Saim Hann vara på tiden.
Feed me rumors...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Nya Codexar i vilken ordning?
Jag tror GK ligger nära, mest för att henchmen idag är lite brutna och är nog inte så gw har tänkt att gk ska fungera. Med en trea hench som innehåller en psyker i en razor så får man 12 wc för runt 400-500p Samt 12st enheter med secure objective.
-
Loudhoward
Rykten i våras (omkring Astra M's släpp) sade Orks och sedan BA eller Dark Eldar med Wolves efter de båda. Men det kan bli GK då det där onekligen ser speciellt ut.
Jag läste ett rykte idag om en ork/space wolf starter Box. Tror det var på feit.
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
-
Loudhoward
Samma rykte finns på BoLSDenkan skrev:Jag läste ett rykte idag om en ork/space wolf starter Box. Tror det var på feit.
Min gissing är:
Orks
Ghazgull a.k.a orks tillägg
Space wolves
Tau tillägg 2 (kroot kanske)
Necrons
Necron tillägg
Space Marines
Blood Angels
Dark Eldar
Dark eldar tillägg (harlequins kanske)
Adepta sororitas
Eldar tillägg 2 (Alaitoc behöver det mest)
Grey Knights
Orks
Ghazgull a.k.a orks tillägg
Space wolves
Tau tillägg 2 (kroot kanske)
Necrons
Necron tillägg
Space Marines
Blood Angels
Dark Eldar
Dark eldar tillägg (harlequins kanske)
Adepta sororitas
Eldar tillägg 2 (Alaitoc behöver det mest)
Grey Knights
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
- Lottomannen
Enligt andra rykten skulle DE vara nästa ut, tom innan fantasys Bretonnians. Men tillförlitligheten vet jag inget om.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Hoppas du har rätt eller att de åtminstone får ny bok under hösten.Lottomannen skrev:Enligt andra rykten skulle DE vara nästa ut, tom innan fantasys Bretonnians. Men tillförlitligheten vet jag inget om.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ryktena har pekat rätt hårt, ett bra tag nu, mot att BA, SW och DE kommer få ny böcker innan året är slut.
BA och SW skulle till och med kunna bli samma månad med GW's nya system. Ingen av dem har väl något större behov av nya modeller? Flygplan till SW och lite nya karaktärer? Har svårt att se att man skulle hitta på några nya enheter till dem (igen).
BA och SW skulle till och med kunna bli samma månad med GW's nya system. Ingen av dem har väl något större behov av nya modeller? Flygplan till SW och lite nya karaktärer? Har svårt att se att man skulle hitta på några nya enheter till dem (igen).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Inte bara henchmen gör GK knepig, Inquisitors har ju en egen codex nu (där även henchmen finns väl), så de ska ju ut därifrån helt känns det som...
Det ryktet har hängt med länge, men GW skrev i WD att det kommer en Dark Vengeance starterlåda med den nya regelboken snart nån gång i framtiden...Denkan skrev:Jag läste ett rykte idag om en ork/space wolf starter Box. Tror det var på feit.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."