Ryktena har florerat på nätet ett tag, men nu bekräftat GW det.
http://www.games-workshop.com/gws/wnt/b ... d=12800022
Många säger att de inte köper WD längre då det bara är reklam och att alla nyheter ändå finns på nätet,
och det verkar faktiskt som om GW nu anpassar sig till verkligheten.
Från Februari så släpper de WD veckovis, nu i en tunnare upplaga med nyheter, regler, bilder och sådant som de fyller hela tidningen med idag.
Från Februari börjar de också med en ny tidning, en 236 sidors gigant som vad jag kan förstå ska fokusera mer på hobbyn och därmed vara mer tidlös.
Jag gillar det!
Mina favorit WD är de typ kring nr 200-250 med sektioner som "hur du bygger terräng av skrot", batreps med tydliga kartor och fluff, chapter approved, scenarios, alternativa regler, krönikörer, bakgrundshistorier, intervjuer med designers och målare och massa annat skojs, de kan jag fortfarande läsa med nöje fastän de är över 10 år gamla.
Om stortidningen blir i den andan så är den nog något för mig!
Veckobladet, som enligt GW ska kosta som en färgburk, tror jag dock inte jag köper.
Allt det finns som sagt på nätet. Det skulle vara om det är regelsläpp i dessa nya WD som kan locka, typ:
Tyranid Drop Pod avaiable, read all about it!
Himla skojs för alla er som sliter i det tysta med att arrangera turneringar och knepa ihop kompmallar och sådant som jag bara tackar och bockar för, ytterligare en källa med officiella regler, nu med veckovisa släpp!