Wrath of Magnus

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av refabricated »

leidstedt skrev: ...
Jag vet inte var jag skrev något om dig men jag ber om ursäkt om jag har förolämpat dig på något sätt. Det var verkligen inte mitt uppsåt. Jag försöker ibland skriva ironiskt men jag ska sluta med det här.
Ähh, tänk inte på det :)
Är väl bara jag som är grinig på morgonen. Dock så har jag utvecklat viss känslighet mot antagandet att "tävningsinriktad spelare" == WAAC-spelare. Nu har du inte gjort det och jag ber om ursäkt för att du fick en släng av sleven.

Och sluta inte mer ironi och sarkasm :) vad annat än detta finns det att skratta åt i dagens samhälle? :D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Mortarion »

Att GW letar upp gamla regler som inspiration (att Horrors splittar) är kul. Men när de fulimporterar reglerna blir det dumt. När Horrors hade den regeln i 2nd ed (som jag har för mig var sist de kunde göra så) hade de till skillnad från alla andra daemons inte något save, de nya modellerna blev en del av den gamla enheten och bara Pink Horrors räknades för magi. Om man hade haft de reglerna i Wrath of Magnus också hade de blivit betydligt vettigare.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av DHettNeck »

Mortarion skrev:Att GW letar upp gamla regler som inspiration (att Horrors splittar) är kul. Men när de fulimporterar reglerna blir det dumt. När Horrors hade den regeln i 2nd ed (som jag har för mig var sist de kunde göra så) hade de till skillnad från alla andra daemons inte något save, de nya modellerna blev en del av den gamla enheten och bara Pink Horrors räknades för magi. Om man hade haft de reglerna i Wrath of Magnus också hade de blivit betydligt vettigare.
Precis. Hade dom inte bildat massa nya enheter som också kunde trolla så hade dom varit ok nu också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Röde »

Ni mattehammarkillar är för goa. Boken står inte ens i butikshyllan än...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av sefiii »

refabricated skrev:
leidstedt skrev: ...
Jag vet inte var jag skrev något om dig men jag ber om ursäkt om jag har förolämpat dig på något sätt. Det var verkligen inte mitt uppsåt. Jag försöker ibland skriva ironiskt men jag ska sluta med det här.
Ähh, tänk inte på det :)
Är väl bara jag som är grinig på morgonen. Dock så har jag utvecklat viss känslighet mot antagandet att "tävningsinriktad spelare" == WAAC-spelare. Nu har du inte gjort det och jag ber om ursäkt för att du fick en släng av sleven.

Och sluta inte mer ironi och sarkasm :) vad annat än detta finns det att skratta åt i dagens samhälle? :D
Skönt att se att folk kan komma överens på det här sättet utan att någon tar illa upp. Om inte en oändlig framtid av krig kan förena oss vad kan då?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av sefiii »

Youndi skrev:
sefiii skrev:Har någon sett någonstans vad som faktiskt finns i de olika formationer man kan ta?

Dvs typ för kairics beastman auxiliaries? antar att det kommer att krävas minst tre grupper (om man tittar på försäljnings strategin....jag menar upplägget för tidigare Auxiliaries) eller kommer det bara behövas en grupp eller två? (hoppas)

såg inget om det på den tidigare nämnda frontline gaming länken.
De formationer jag sett (två sidor ur boken) är:

Tzangor warherd:
1 Sorcerer or Exalted sorcerer
3 Units of Tzangors
0-6 Units of Tzangors or spawns
Fleet
May run and charge in the same turn
If a unit in this formation rolls a 9+ on their charge distance they add +1 to stength and initiative first round combat
If this formation contain the maximum number of units all units in it may re-roll failed saving throws on 1

Sehkmet conclave
1 of your choice: Magnus, Demon prince, Ahriman, Sorcerer or Exalted sorcerer
3-9 Units of Scarab Occult Terminators
Fear
Units in this formation has +1 toughness as long as they are within 6 inches from 2 other units in this formation
If this formation contain the maximum number of units all units in it may re-roll failed saving throws on 1
tack så mycket!

det var schysst att du tog dig tid att lägga upp det här. Jag hittade resten och lägger upp det med :)
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av sefiii »

hittade det här via lady atia (länk till allt här. all cred åt dem ; https://war-of-sigmar.herokuapp.com/bloggings/1432 )



Howdy Guys and Girls :)

Some 1k sons formations - via Iuchiban, over on dakka

"Let's go with formations then:

War cabal:
1 Ahriman, Daemon Prince, Exalted Sorcerer or Sorcerer
1-3 Rubric Marines
1-3 S O Termies
1-3 Exalted Sorcerer or Sorcerer

Benefits:
If formation is maximezed in number of units, reroll 1's to sabe.
I a Psyker manifest one power, during the next Psychic phase the Psyker and his unit may reroll 1's to hit

War Coven
1 Daemon Prince, Sorcerer or Exalted Sorcerer
3-9 Sorcerer of Exalted Sorcerer

Benefits:
Same as War Cabal (reroll 1's to sabe when max)
The formation may choose one of the psychic disciplines of the BRB and cast those powers with 3+, instead of 4+.

Tzangoor warheard
1 Sorcerer or Exalted Sorcerer
3 units of Tzangoors
0-6 units of Tzangoors or Spaws

Benefits:
Fleet
Reroll to save 1's when max
Tzangoors may run and charge. If charge distance is 9 or more, +1S and +1I.

Sehkmet Conclave
1 Sorcerer, Exalted Sorcecer, Daemon Prince, Ahriman or Magnus
3-9 Units of Scarab Termis

Benefits:
Fear
Reroll 1's to sabe if max
Units in this formation have +1T if they are at 6" of any other 2 units of this formation.

Ahriman Exiles
Ahriman
3-9 Exalted Sorcerers

Benefits:
Reroll 1's to sabe if max
Ahriman and any sorcerer at 18" cast powers with 3+.

Rehati War Sect
Magnus
3-9 Daemon Prince, Exalted Sorcerer

Benefits:
Reroll 1's to sabe if max
If at 18" of Magnus, the formation cast powers with 3+, and have line of sight with every unit in the battlefield."
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Nurgle »

sefiii skrev:Skönt att se att folk kan komma överens på det här sättet utan att någon tar illa upp. Om inte en oändlig framtid av krig kan förena oss vad kan då?
+1

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Elevatorlake »

Har kommit ut en faq till wrath of magnus redan.

https://www.warhammer-community.com/201 ... agnus-faq/
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Elevatorlake »

Miniwargamimg har lagt upp en video idag i deras vault med magmus vs horus. Medan sådana är ganska intetsägande är det ändå kul att se två sådana monster mot varandra :)

De missar massor med grejer i början som psychic powers etc men se det som underhållning, inte utbildning :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar