Kharn och Chaos den 3e september!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Olof »

Jag känner hur halsbölden växer. Nurgle kommer att belöna mig i helgen!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Jesper77 »

Olof skrev:Jag känner hur halsbölden växer. Nurgle kommer att belöna mig i helgen!
Hoppas den spricker ordentligt imorgon!!! Gör Papa stolt!!!

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Jesper77 »

Lite info om reglerna;

'The Rules

The 136-page hardback Black Crusade: Traitor’s Hate features all-new rules content for Warhammer 40,000, to be used alongside Codex: Chaos Space Marines:

- Updated rules for fielding Chaos Predator and Vindicator squadrons;
- Chaos Space Marines Tactical Objectives, murderous and unholy, these Objectives encapsulate the Traitor Legions;
- Sorcerors of Chaos: having sold their souls to vile Daemon deities, Psykers of the Chaos Space Marines gain access to 4 new Psychic Disciplines: Sinistrum Discipline, Heretech Discipline, Ectomancy Discipline and Geomortis Discipline;
- 11 new Formations, with the Black Crusade Detachment showing you how to pick your army;
- full rules for fielding Renegade Knights in games of Warhammer 40,000, including Wargear of the Fallen Households.'

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Elevatorlake »

Ser spännande ut!

Jag tycker gw missat lite av ett öppet mål med att inte göra legionerna mer unika liknande chapter tactics och unika detachments som lojalisternas chapters har. Visst har de mark of chaos men det är ju inte riktigt samma sak. Visst var det codexen som är känd som 3.5 där de olika legionerna hade olika foc, t.ex. kunde iron warriors ta en extra heavy support om jag kommer ihåg rätt?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Lottomannen »

Man kan ju be en liten bön om att det kommer legionspecifika formationer med tiillhörande fluffiga buffs. Det hade varit nice.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Röde »

Tycker vi önskat oss legionspecifika grejer sen jag började spela för femton år sen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Mr_riot »

Så finns det någon på forumet som tycker om mej så mycket att dom köper ett ex til mej? :)

https://www.games-workshop.com/en-SE/WH ... ED-EDITION

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av sefiii »

Det har kommit ut lite mer information

http://s1331.photobucket.com/user/Khado ... i.jpg.html


kortfattat?

en chaos lord med gratis jetpack och 3-5 enheter warptalons eller raptors ger -2 på leadership om du är chargead av två eller mer grupper från denna formation. du FÅR chargea ur DS ,men det är disordered.

1 dark apostle plus 4- 9 enheter cultists, när en dör, rulla d6, på 4+ går de in i active reserves med outflanking och zealot når 6" och inte bara apostelns enhet

1 DP och 3-5 enheter med possessed, dina possessed får ALLA tre boons och inte bara en per tur.

kör du deras decurion får alla dina gubbar som kan ha det veteran of the long war. och ALLA har hatred "armies of the imperium" och inte bara alla smaker av SM

det som stod utdirekt för mig.

antar att jag skall skaffa lite WT proxies
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Spell Familiar »

sefiii skrev:Det har kommit ut lite mer information

http://s1331.photobucket.com/user/Khado ... i.jpg.html


kortfattat?

en chaos lord med gratis jetpack och 3-5 enheter warptalons eller raptors ger -2 på leadership om du är chargead av två eller mer grupper från denna formation. du FÅR chargea ur DS ,men det är disordered.

1 dark apostle plus 4- 9 enheter cultists, när en dör, rulla d6, på 4+ går de in i active reserves med outflanking och zealot når 6" och inte bara apostelns enhet

1 DP och 3-5 enheter med possessed, dina possessed får ALLA tre boons och inte bara en per tur.

kör du deras decurion får alla dina gubbar som kan ha det veteran of the long war. och ALLA har hatred "armies of the imperium" och inte bara alla smaker av SM

det som stod utdirekt för mig.

antar att jag skall skaffa lite WT proxies

Glöm inte att CSM nu också får tillgång till S10 Ap2 AppoBlast med IgnCov med sina Vindicators (äntligen skvadroner för övrigt)

Jag fastnade för de mekaniska monsterna som får utse en chef (defiler eller maulerfiend bedömt) som får 4++ (släng en cursed earth på det så har du en 3++ Mauler som stompar det mesta i närstrid). Formationen gör också att du får 2 Daemonforged per modell som har det. ganska Sweet med EctoCanons med "shred" de första dakka faserna.
Obbarna får också lite kärlek eftersom de får skjuta 2 gånger. Dock oklart om det är med samma vapen? får kolla i Codexen. 3 enheter med nurgle obbar som får skjuta 2 gånger avskräcker de flesta Alpha-strike listorna imo.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Serpent »

Står i reglerna att det måste vara olika vapen samt olika från vad som sköts i rundan innan. Kan fortfarande få en hel del enheter att tänka en eller två gånger innan de går inom 36/24" från Obbarna... Fast GW måste verkligen vilja pusha Warpsmiths. Det ska ju vara med såna i typ var och varannan formation. :o
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar