Adeptus astartes magier
Re: Adeptus astartes magier
Alt. Är ju antingen att kompa sönder librarians eller att ändra på magierna så de blir mindre brutna. Och om man ska in och ändra på magierna kan man ju ta en titt på invis också...
Re: Adeptus astartes magier
Äh, kommer det en terrängbit med gubbar flygande låt alla enheter i motståndarens armé som har range skjuta overwatch med BS2 på modellerna på terrängbiten. Skjuter man med gravvapen kan man ju alltid få terrängbiten att implodera på sig själv på en sexa och hela enheten och terrängbiten går förlorad.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
-
- Inlägg: 653
- Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
- Ort: Göteborg
Re: Adeptus astartes magier
Som jag förstod det så spelade de fel med magin som byter plats på enheter då det är en blessing och man kan bara targeta sina egna enheter med den..
Sen angående komp så är det väll bara att lätta kompen på alla psykers och sedan lägga in kompminus för varje slag på olika skolor. -1 per slag på mediokra, -2 på telepati och dyl och -3 på geokinesis?
Sen angående komp så är det väll bara att lätta kompen på alla psykers och sedan lägga in kompminus för varje slag på olika skolor. -1 per slag på mediokra, -2 på telepati och dyl och -3 på geokinesis?
Re: Adeptus astartes magier
Jag är mer inne på WMH, Epic och 30k just nu, är så trött på alla dessa jävla idiotregler.Serpent skrev:Det är såna här släpp som får mig att spela Blood Bowl och DropZone mer och mer.Flogger skrev:Yeah...fan vad roligt det låter...NIB skrev:Frontline gaming har testat lite http://www.frontlinegaming.org/2016/04/ ... ice-games/
Jag håller med Flogger om att magiskolorna ska kompas individuellt i mallarna. Och egentligen borde väl Astartesdumheterna innehålla hån och GoT-liknande skamvandringar.
Det fanns en tid när terräng var lösningen på många problem, men nu kan man ju bara flytta på skiten så var det inte en golfbana innan kan det bli en...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Adeptus astartes magier
Sedan targettar du väl din egen enhet med blessingen, den enheten byter sedan plats me en annan (även fiende).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- stormshaft
- Inlägg: 491
- Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
- Ort: Malmö
Re: Adeptus astartes magier
Att sådana efterhandskonstruktioner ska behövas för att kunna spela tävlingsmatcher på någorlunda nivå är så jävla synd.Iambroborn skrev:Sen angående komp så är det väll bara att lätta kompen på alla psykers och sedan lägga in kompminus för varje slag på olika skolor. -1 per slag på mediokra, -2 på telepati och dyl och -3 på geokinesis?
Re: Adeptus astartes magier
Att välja vilken skola man slår på gör man ju inför varje slag så då tappar man väldigt mycket flexibilitet i att ha en magiker som kan välja ifrån många skolor. Ibland vill du kanske ha prescience och ibland kanske man vill ha biomancy.Iambroborn skrev:Som jag förstod det så spelade de fel med magin som byter plats på enheter då det är en blessing och man kan bara targeta sina egna enheter med den..
Sen angående komp så är det väll bara att lätta kompen på alla psykers och sedan lägga in kompminus för varje slag på olika skolor. -1 per slag på mediokra, -2 på telepati och dyl och -3 på geokinesis?
-
- Inlägg: 653
- Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
- Ort: Göteborg
Re: Adeptus astartes magier
Nej. Man targetar en non vehicle enhet som man sedan byter plats på med psykerns enhet. Står väldigt tydligt att det är enheten som inte innehåller psykern som är target för spellenFlogger skrev:Sedan targettar du väl din egen enhet med blessingen, den enheten byter sedan plats me en annan (även fiende).
Re: Adeptus astartes magier
Det som tidigare har diskuterats i samband med kompen är att man frivilligt kan välja att i listan skriva ut vilken skola man tänker slå på. Om man gör det är man bunden till den skolan, men kompas också efter att man bara kan få spells från den. Om man väljer att inte skriva ut vilken skola man ska slå på får man välja inför varje slag som det står i reglerna, men då kompas man utifrån den bästa skolan man har tillgång till. Sen kan man naturligtvis tänka sig ett mellanting där man skriver ut två-tre olika skolor som man väljer mellan och då får minus för den värsta av dem.fauh skrev:Att välja vilken skola man slår på gör man ju inför varje slag så då tappar man väldigt mycket flexibilitet i att ha en magiker som kan välja ifrån många skolor. Ibland vill du kanske ha prescience och ibland kanske man vill ha biomancy.Iambroborn skrev:Som jag förstod det så spelade de fel med magin som byter plats på enheter då det är en blessing och man kan bara targeta sina egna enheter med den..
Sen angående komp så är det väll bara att lätta kompen på alla psykers och sedan lägga in kompminus för varje slag på olika skolor. -1 per slag på mediokra, -2 på telepati och dyl och -3 på geokinesis?
Så man kan behålla flexibiliteten om man vill, men kompas i så fall därefter. Men det gör också att man kan välja att spela med en ploj-psyker som bara slår på Pyromancy om man vill och slippa kompstraff för Electrodisplacement, Shifting Worldscape eller Invisibility.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Adeptus astartes magier
Det kommer förmodligen någon form av klass-system för magi-skolor till nästa mall.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015