"Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av DHettNeck »

Katarsis skrev:
John_F skrev:Edit: fast en sak fattar jag inte. Han borde ju torska hit and Run på både femma och sexa? Majority initiativ är väl fyra?
Hit and Run tar man på enhetens högsta initiativ.
Vilket i detta fallet är I4 från chappen, inte I5 ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:
Katarsis skrev:
John_F skrev:Edit: fast en sak fattar jag inte. Han borde ju torska hit and Run på både femma och sexa? Majority initiativ är väl fyra?
Hit and Run tar man på enhetens högsta initiativ.
Vilket i detta fallet är I4 från chappen, inte I5 ;)
Äh, detaljer!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av Trulsante »

Undrar om GW i detta nu läser Nafkas blogg och inser att... fan, vi borde släppa en FAQ ASAP! Och kan någon sparka den där killen som Mat Ward anställde att släppa codex: Inquisition?!

För ung. 500p är det där löjligt jävla bra. På 1500p har du alltså 1000p att leka med för långrange eller lite härlig barrage... Eller varför inte en landraider med allsköns göttigheter? Mmm!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av Kimich »

Med största sannolikhet så kommer dom errata Crusaders och dca till så dom är som AS, dvs powerswords. Fortfarande väldigt bra men inte lika brutet.

Användarvisningsbild
Simb4
Inlägg: 323
Blev medlem: 20 apr 2012, 00:19
Ort: Stockholm

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av Simb4 »

Kimich skrev:Med största sannolikhet så kommer dom errata Crusaders och dca till så dom är som AS, dvs powerswords. Fortfarande väldigt bra men inte lika brutet.
Varför skulle de errata Inqvisitions codexet. Är det inte vettigare att de erratar AS?

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av Kimich »

I AS fallet så har dom faktiskt tagit lite tid och funderat över enheterna, ändrat dom lite. Fixat. I codex inq har dom bara tagit copy paste från GK, dom har inte ens ändrat vapnen på arcoflagelants så det stämmer överens med AS. Jag tycker det är tydligt att när dom gjorde inq så hade dom inget samarbete med AS codexet eller djupare idéer ifall något behövde ändras mer än Valkyrian som nog är hämtad från kommande IG codex.

Sedan tycker jag att dca blir mer balanserade ifall dom har powerswords, tråkigt ja men mer balanserat.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av Kimich »

En liten ny update har kommit där dom lägger till Cotez psybereagle stats och ändrar lite på psybolt ammon, autocannon är inte längre inkluderad bland vapen som får bonus.

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av John_F »

Kimich skrev:En liten ny update har kommit där dom lägger till Cotez psybereagle stats och ändrar lite på psybolt ammon, autocannon är inte längre inkluderad bland vapen som får bonus.
Vilken konstig errata. Just autocannon finns ju inte som val till nån av fordonen i codexen? Och mig veterligen finns det inga emplacement autocannons nu när vi exkluderar quadden. Jag tror dock att chimeras kan köpa autocannons till sina torn enligt FW. Fortfarande, du kan få en chimär med två heavy bolters, psybolt och proppa den med stormbolter acolyter för under 100p. Prisvärt med 6 S6 och 10 S4 bakom AV 12 för under 100p...

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: "Ny" Armé! Codex Inquisition kommer i november!

Inlägg av Trulsante »

John_F skrev:
Kimich skrev:En liten ny update har kommit där dom lägger till Cotez psybereagle stats och ändrar lite på psybolt ammon, autocannon är inte längre inkluderad bland vapen som får bonus.
Vilken konstig errata. Just autocannon finns ju inte som val till nån av fordonen i codexen? Och mig veterligen finns det inga emplacement autocannons nu när vi exkluderar quadden. Jag tror dock att chimeras kan köpa autocannons till sina torn enligt FW. Fortfarande, du kan få en chimär med två heavy bolters, psybolt och proppa den med stormbolter acolyter för under 100p. Prisvärt med 6 S6 och 10 S4 bakom AV 12 för under 100p...
You name, I'm building it 8-)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar