Forgeworld Nyheter!

Har du hört det senaste från GW?
Johannesson

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Johannesson »

Nja, inget av dem funkar speciellt bra om den väljer att köra i cruising speed. Då träffar de bara på sexor och sedan behöver de 7+ för en penetrating (eller ännu mer för monster med lägre än str8) och slutligen behövs sedan en sexa för wreck, alternativt en femma för immobilize (så de träffar rundan efter). Alltså ungefär var trettioandra attack (typ) i genomsnitt som lyckas få stopp på den. Inte så många monster eller chainfist modeller som har 30+ attacker, men man kan ju alltid ha tur..

Till och med combat speed gör oddsen ganska dåliga för sådana attacker, speciellt meltabombs. Kör den combat speed är det var tolfte attack (typ) i genomsnitt som kommer att få stopp på den.

Kom ihåg att det starkaste med tanken är -1 på damage tabellen, det är sjukt hårt. Att ignorera melta och lance effekter är bara grädde på moset.

Land Raider Achilles är absolut inte obalanserad..
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Ja den verkar löjligt imba.

Dock hade jag ju lätt velat dra runt med 3 stycken, trycka in allt infanteri så dom fick skydd och bara köra på lägre stående raser.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

mindtrix skrev: Dock hade jag ju lätt velat dra runt med 3 stycken, trycka in allt infanteri så dom fick skydd och bara köra på lägre stående raser.
Luktar Tyskland 1939.

paintner

Inlägg av paintner »

Silvertejp skrev:
mindtrix skrev: Dock hade jag ju lätt velat dra runt med 3 stycken, trycka in allt infanteri så dom fick skydd och bara köra på lägre stående raser.
Luktar Tyskland 1939.
Eller USA idag?
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

paintner skrev:
Silvertejp skrev:
Luktar Tyskland 1939.
Eller USA idag?
Inte speciellt PK att insinuera att araberna är en lägre stående ras. :ugeek:

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Det insinueras väl bara att amerikanarna anser att araberna (eller afghanerna) är en lägre stående ras, inte att vi gör det. Men det är offtopic hursomhelst.

Jag är övertygad om att LR Achilles är en snygg modell med obalanserade regler, och anser att det bästa är att inte tillåta den på turneringar. :)
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Success!

Ah jag visste att någon skulle tolka det så, insåg jag ganska snabbt när jag tryckt "skicka" :P

Sen kan man faktiskt med rätta säga att det finns lägre stående raser i wh40k, en grot är ju inte riktigt lika bright som en farseer...

Föresten är grotsen ganska lågt stående i orksamhället oxå...

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Om ni ska skriva någonting mer i den här tråden så håll er till ämnet! Rasdiskussioner är inte ämnet och det är inte heller okej.

Arg-admin

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

En av FWs första riktigt fula modeller...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar