Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Flogger »

Om GW verkligen vill försöka "ta tillbaka" och konkurrera med de nya företagen (t.ex. PP) så måste de ju:

1. Ha gratis regler, eller jävligt billiga regler.
2. Samla alla regler på ett ställe och inte i 7011 olika böcker och digitala böcker som kostar skjortan.
3. Balansera upp sina spel, det är inte roligt att bli wipad turn 1 för att man mötte fel motstånd. Oavsett hur "fluffigt" det anses.

Nästan alla andra företag gör redan detta, GW har halkat efter ordentligt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av DHettNeck »

Dom är ju på viss mån på väg däråt med gratis Age of Sigmar regler, men jag håller fullständigt med.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Elevatorlake »

Det är ju egentligen inte 40K men eftersom det handlar om att GW verkar ha lyssnat på sina kunder, kanske för att försäljningen varit så dålig att man inte har haft något val, och lanserar tre sätt att spela AoS, varav ett med poäng, tänkte jag att det kanske får postas här ändå. Det står till med att ramverket för turneringsspelandet ska vara sammansatt med några av de största organisatörerna. Kan det verkligen vara sant? Kanske det kommer ett "riktigt" turneringsreglemente åt warmachine-hållet? :)

Vi får se hur utfallet blir men jag gillar verkligen vart det är på väg, dvs att man kan spela det på många olika sätt.

http://www.belloflostsouls.net/2016/04/ ... igmar.html

Games Workshop skrev: That’s right, guys. As of this summer, you’ll have your pick of 3 great ways to play Warhammer Age of Sigmar. We couldn’t be more excited, and we’re certain you’ll love it too.

We’ll have more details for you soon. For now:

Open Play is probably the most similar to the way you play now, but there are new rules on the way to give you even more freedom, including the option for huge multi-player battles.

Narrative Play is as you’d expect – recreating the great stories and epic encounters from the Age of Sigmar. To help you forge your own stories within the Mortal Realms, there are also some really cool campaign rules and tools on the way as well.

Finally, Matched Play is something we know a lot of you have been keen to see. We’ve put these rules together in association with some of the world’s biggest tournament organisers, to create a new standard for balanced competitive play. And yes, it includes points values.

Okay Internet, go nuts.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
fredrik
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 aug 2012, 17:04

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av fredrik »

Elevatorlake skrev:Det är ju egentligen inte 40K men eftersom det handlar om att GW verkar ha lyssnat på sina kunder, kanske för att försäljningen varit så dålig att man inte har haft något val, och lanserar tre sätt att spela AoS, varav ett med poäng, tänkte jag att det kanske får postas här ändå. Det står till med att ramverket för turneringsspelandet ska vara sammansatt med några av de största organisatörerna. Kan det verkligen vara sant? Kanske det kommer ett "riktigt" turneringsreglemente åt warmachine-hållet? :)

Vi får se hur utfallet blir men jag gillar verkligen vart det är på väg, dvs att man kan spela det på många olika sätt.
Som jag förstått det så samarbetar GW med killarna bakom SCGT (Heelanhammer mfl) och promotar deras poolsystem för AoS - hur kul som helst! :wub:

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Grudge »

Kul! Det här, tillsammans med de nya snygga AoS-orkerna, gör att man bli lite sugen på att testa Sigmar. Måste kolla in reglerna först dock, när det släpptes var jag lite sugen på att skaffa lite Lizardmen - jag fick för mig att man inte behövde så många gubbar för att spela. Så laddade jag ned listan, och såg att Saurus hade som specialregel att de fick en bonus när enheten var 20+ stor. Och så ytterligare en bonus om den var 30+ gubbar. Nej tack.

Men kanske kan det vara värt en ny koll.

I alla fall, har följt diskussionen på dakkadakka, och nu verkar det som att folk rasar över att de kommer att införa poäng. "Det kommer att förstöra hela spelet!!!1one". Humor.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av leidstedt »

Jag ÄLSKAR att de skriver go nuts.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Flogger »

De nya AoS orkerna är ju typ det snyggaste GW producerat..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Niklas »

Jag är nog mer kär deras Fyreslayers isåfall. Modelkvaliten har fått sig en rejäl uppsving med AoS iallafall, men jag tror inte det är ett spel för mig.

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Twinkle »

Flogger skrev:Om GW verkligen vill försöka "ta tillbaka" och konkurrera med de nya företagen (t.ex. PP) så måste de ju:

1. Ha gratis regler, eller jävligt billiga regler.
2. Samla alla regler på ett ställe och inte i 7011 olika böcker och digitala böcker som kostar skjortan.
3. Balansera upp sina spel, det är inte roligt att bli wipad turn 1 för att man mötte fel motstånd. Oavsett hur "fluffigt" det anses.

Nästan alla andra företag gör redan detta, GW har halkat efter ordentligt.
+1 +2 +3 +4

Självklart borde alla regler vara samlade och billiga, alternativt som pdf för de som missat böcker etc. Att när man spelar få veta att en trupp har en specialregel som gör att den flyttar 48", har styrka D fast vapnet är mindre än en boltgun och 12 i10 attacker, känns fel. Bättre om alla regler och codexar finns tillgängligt för alla som spelar, oavsett när de började spela.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Excessus »

Twinkle skrev:Att när man spelar få veta att en trupp har en specialregel som gör att den flyttar 48", har styrka D fast vapnet är mindre än en boltgun och 12 i10 attacker, känns fel.
Eldar? :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar