Adeptus astartes magier

Har du hört det senaste från GW?
Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Halvar »

Twinkle skrev:En tanke är att enbart ha los blockers som inga trupper kan gå in i, dvs inga mer ruiner, skogar etc.
Rent spontant känner jag att det är enklare att banna disciplinen än att bygga om terräng till typ 1000 bord i sverige.
Ja' än't bittä'!

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Apocswe »

Ett sätt kan ju vars att terräng inte kan ställas på terräng alt 1" mellan. Dom flesta bräden innehåller så mycket blandad terräng att detta stoppar en del shenanigans.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Elevatorlake »

Jag är lite ringrostig i regelsemantiken men betyder spellen som ger reroll på armour save att man får slå om både vanliga och invuls eller bara vanliga saves?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Mortarion »

Elevatorlake skrev:Jag är lite ringrostig i regelsemantiken men betyder spellen som ger reroll på armour save att man får slå om både vanliga och invuls eller bara vanliga saves?
Om du tänker på Veil of time så ger den reroll på "all failed saving throws", så den gäller Armour saves, Invulnerable saves och Cover saves (men inte Feel no pain).

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Elevatorlake »

Mortarion skrev:
Elevatorlake skrev:Jag är lite ringrostig i regelsemantiken men betyder spellen som ger reroll på armour save att man får slå om både vanliga och invuls eller bara vanliga saves?
Om du tänker på Veil of time så ger den reroll på "all failed saving throws", så den gäller Armour saves, Invulnerable saves och Cover saves (men inte Feel no pain).
Det har du ju helt rätt i, vet inte vart jag fick armour ifrån. Tack!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av NIB »


Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Flogger »

NIB skrev:Frontline gaming har testat lite http://www.frontlinegaming.org/2016/04/ ... ice-games/
Yeah...fan vad roligt det låter...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Trulsante »

Hahaha :lol: :lol: :lol: :lol:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Twinkle »

känns lite tråkigt.... en gång i tiden trodde jag att space marines var galaxens mäktigaste krigare, nu har jag insett att allt de kan är att åka omkring i terräng som snurrar omkring och flyger. Samt annat löjligt trams, ex. Phase Form. Eller rättare sagt, så ser framtiden ut för space marines.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Serpent »

Flogger skrev:
NIB skrev:Frontline gaming har testat lite http://www.frontlinegaming.org/2016/04/ ... ice-games/
Yeah...fan vad roligt det låter...
Det är såna här släpp som får mig att spela Blood Bowl och DropZone mer och mer. :roll:

Jag håller med Flogger om att magiskolorna ska kompas individuellt i mallarna. Och egentligen borde väl Astartesdumheterna innehålla hån och GoT-liknande skamvandringar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar