Imperial Knights?
Re: Imperial Knights?
Om man jämför knights med wraithknighten och riptiden så tycker inte jag att det är så stor skillnad på dom generellt. Det är bara i vissa situationer som det skiljer, typ poison vapen och instant death.
Hullpoints blir som wounds och armourn blir som tuffnes. Jag tycker nog inte den borde kompa så mycket mer än dom i början. Man kan väl höja kompen senare om dom blir för bra. Sätter man för högt i början så får vi ju inte ens chansen att se dom.
Hullpoints blir som wounds och armourn blir som tuffnes. Jag tycker nog inte den borde kompa så mycket mer än dom i början. Man kan väl höja kompen senare om dom blir för bra. Sätter man för högt i början så får vi ju inte ens chansen att se dom.
Det kommer väl ta ett tag att kalibrera kompen rätt, inget konstigt med det. Jag tror dock kompen behöver ta hänsyn till antalet knights i listan - en ensam knight borde de flesta kunna klara av med en balanserad armé, knighten måste pusha för att få utdelning för närstridskapabiliteten (och för att öka avståndet till de egna trupperna så de inte dör i explosionen) så då borde det finnas gott om möjlighet att flanka runt skölden och sätta ett par meltor i den, vilket borde vara allt som krävs.Loudhoward skrev: Komp-mallen är levande och måste börja någonstans. 3 är bara en total gissning. Tror inte den hamnar under 2 och inte över 3 initialt.
Fler allierade knights är förstås hårdare, och svårare att ta hand om innan de brakar in i linjerna. Jämför med kompen för riptides och wraithknights - 1 för den första och 2 för den andra och efterföljande.
En ren knightarmé tycker jag däremot verkar ganska kasst i objektivuppdrag. När du inte längre kan rusha med knightsen utan måste försöka hålla dom vid liv för att ta objektiv blir dom ju väldigt begränsade. Av de fem knightsen kan du då inte förlora mer än typ två utan att du förlorat möjligheten att vinna på objektiv, och som fordon kan dom väl inte heller contesta eller ta linebreaker. Visst, vissa arméer med väldigt svagt AT kommer ha svårt för dom, men vi har ju andra sten-sax-påse matchups som inte nödvändigtvis mallen tar hänsyn till, som exempel är det mer eller mindre en auto-förlust när mina demoner eller tyranids möter dark eldar poisonspam, men det reflekteras ju inte i kompen för DE.
Jag tycker alltså inte knightkompen borde vara linjär. En ensam knight är bra men inte överväldigande; två knights kan möjligen vara överväldigande för många arméer; vid fler än så tror jag the law of diminishing return slår in och gör listan så obalanserad att den slutar fungera väl för lejonparten av alla 40k-uppdrag.
Det är i alla fall vad jag tycker, men vad fan vet jag egentligen.
Jag håller med. MC gillar inte DE och knightsen kommer inte att gilla necrons.
Jag tror inte necronsen plockar bort knighten så lätt som man tror. Mängden Hp och skölden gör mycket. Klart haywire stavar i flygplan är inte att förakta iom att de är snabba nog att få vinklar utan sköld.
-
Loudhoward
Det är min tanke också att även de enheter/arméer som är sten mot knights:ens sax kommer ha ganska klurigt att få ihjäl dem.
Necron worriors kan inte ens skada wraithknighten och så har den 3+ save. Riptiden har 2+ save.
Jag väljer att möta knigten alla dagar med mina necrons.
Edit: wraithknight och riptide har save hela vägen runt.
Senast redigerad av 1 Jonas, redigerad totalt 8 gånger.
-
Loudhoward
Som dark eldar säger jag tvärtom. Ge mig saftiga MC vilken dag som helst.Jonas skrev:Necron worriors kan inte ens skada wraithknighten och så har den 3+ save. Riptiden har 2+ save.
Loudhoward skrev:Som dark eldar säger jag tvärtom. Ge mig saftiga MC vilken dag som helst.Jonas skrev:Necron worriors kan inte ens skada wraithknighten och så har den 3+ save. Riptiden har 2+ save.
Ja, självklart.
Mäktiga deathmarks möter gärna en Wraithknight dock... Annibargen är även marginellt bättre mot Wraithknight.
Alltså att säga att en annibare är "bra" mot en WK är väl att ta i.. 4-5 hits max 2 wounds åsså 3+ save. Sedan splosh.LillePer skrev:Mäktiga deathmarks möter gärna en Wraithknight dock... Annibargen är även marginellt bättre mot Wraithknight.
"Inte lika aptuttekass" kanske mer är rätt...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.