Space Wolves Thunderwolf Cavalry plus lite till

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Yabob

Re: Space Wolves Thunderwolf Cavalry plus lite till

Inlägg av Yabob »

Halvar skrev:jag ser inga val till tervigonen för att inte ha scything talons. iofs ser jag inte acid spray heller, vilket helt klart är den tuffare kanonen till tyrannofexen, även om den om möjligt är sämre (utom mot necron scarabs) än rupture cannon. men det blir helt klart en beställning, jag har ändå undvikit att konvertera till mig en andra tervigon.
jag är även besviken på att flygande tyranten har sitt andra vapen på benen istället för som en del av vingarna, men vingarna ser bra ut och är lika gargoyles.
Tyrannofexen har Rupture Cannon, Acid Spray och Fleshborer Hive. Tervigonen har Scything Talons och Crushing Claws.

Killen med standaret är en helt ny Finecast- modell. Det släpps även en Cyberwolf i Finecast.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Bild
Bild
Bild

Halvar

Inlägg av Halvar »

Yabob skrev:
Halvar skrev:jag ser inga val till tervigonen för att inte ha scything talons. iofs ser jag inte acid spray heller, vilket helt klart är den tuffare kanonen till tyrannofexen, även om den om möjligt är sämre (utom mot necron scarabs) än rupture cannon. men det blir helt klart en beställning, jag har ändå undvikit att konvertera till mig en andra tervigon.
jag är även besviken på att flygande tyranten har sitt andra vapen på benen istället för som en del av vingarna, men vingarna ser bra ut och är lika gargoyles.
Tyrannofexen har Rupture Cannon, Acid Spray och Fleshborer Hive. Tervigonen har Scything Talons och Crushing Claws.

Killen med standaret är en helt ny Finecast- modell. Det släpps även en Cyberwolf i Finecast.
det är optionen att inte ha några specialvapen alls utan bara någonting att stödja kroppen med som de flesta icke tvåfotadjur har, som jag är ute efter, eftersom jag aldrig någonsin köper mina tervigoner med scything talons och exremt sällan kör dem med crushing claws pga priset.
Ja' än't bittä'!

eldrak

Inlägg av eldrak »

Leif Dödsvarg, det låter som en hård kille.

Bara för att resinmodeller knappt väger någonting betyder det inte att det är en smart idé att ställa dem på enbart ett, smalt ben. Känns som om olyckschansen under transport är rätt stor.

Kimich

Inlägg av Kimich »

Blir lite ledsen när man ser Arjak, vilken liten mesig sköld... Nä, känns som dom har gjort massor med tok snygga modeller på senaste men den där va inte snygg. Cybervargen var ju inte vacker heller. Tur att dom vanliga vargarna va snygga så inte allt va kasst.

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Hade gjort mycket för modellen om Arjac böjde lite på knäna.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

eldrak skrev:Leif Dödsvarg, det låter som en hård kille.
Han heter Harald Deathwolf på orginalspråk, lustig namnändring. Men hela den bildtexten är skum eftersom det bara finns en Wolf Lord i Haralds (Leifs) kompani och det är Harald (Leif).
Men fasen vad Arjac har tuffare namn på tyska.

Användarvisningsbild
FrankenNerd
Kontakt:

Inlägg av FrankenNerd »

Nice, nytt goblin kavaleri säger jag. Kan jag äntligen elda upp de gamla äckliga vargarna som gw tror man är nöjd med...
roligt att jag redan byggt en arjac med rätt mkt skulptering >< känns ju bajs nu (mest hans ben jag vill ha annars fick jag en mkt större sköld med ett bra märke och en go hammare)
Vi målar/konverterar på order
Gilla facebook sidan: https://www.facebook.com/pages/WarpStor ... 8399790059
Info: http://www.warpstormpainting.com/

Användarvisningsbild
Kreufeldt

Inlägg av Kreufeldt »

Gustav skrev: Men fasen vad Arjac har tuffare namn på tyska.
Som det mesta annat...

Eller som Adde Malmberg sa:
"Det är tur att inte tyskarna vann kriget, för då hade vi inte haft band som Spice Girls och Backstreet Boys.
De hade i stället hetat die Kräuter Mädchen und die Hinterstrasseknabeln"

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Allt kom upp på GW idag med lite bättre bilder.

http://www.games-workshop.com

Skriv svar