Burning of Prospero

Har du hört det senaste från GW?
Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Burning of Prospero

Inlägg av Asphyxate »

Iambroborn skrev: Jag är helt klart sugen på 10 Sisters of Silence när tiden kommer :)
Du har pm! :)
Elevatorlake skrev:Med tanke på innehållet lär det väl vara samma prisbild som calth?
Kan nog stämma. 2000 spänn är ju inte så farligt för 60 tactical, 10 termies, 10 custodians och 10 sisters egentligen. Är ju ett helt kompani värt av tacticals.

Guilliman
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 jun 2016, 16:13

Re: Burning of Prospero

Inlägg av Guilliman »

Asphyxate skrev:
Iambroborn skrev: Jag är helt klart sugen på 10 Sisters of Silence när tiden kommer :)
Du har pm! :)
Elevatorlake skrev:Med tanke på innehållet lär det väl vara samma prisbild som calth?
Kan nog stämma. 2000 spänn är ju inte så farligt för 60 tactical, 10 termies, 10 custodians och 10 sisters egentligen. Är ju ett helt kompani värt av tacticals.
Priset mig veterligen är samma som Calth, 1140kr.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Burning of Prospero

Inlägg av stormshaft »

Ismeno skrev: "Custodes har aldrig haft regler"....ack ni historielösa ungdomar! ;)

Tiden före 2nd edition räknas inte, då fanns ju allt möjligt bisarrt tillgängligt i spelet och GW uppmuntrade folk att spela med målade toarullar som tanks. :D

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Burning of Prospero

Inlägg av Ismeno »

stormshaft skrev:
Ismeno skrev: "Custodes har aldrig haft regler"....ack ni historielösa ungdomar! ;)

Tiden före 2nd edition räknas inte, då fanns ju allt möjligt bisarrt tillgängligt i spelet och GW uppmuntrade folk att spela med målade toarullar som tanks. :D
Du menar när GW fortfarande inte var en karikatyr på sitt eget Imperium och spelande handlade om att ha roligt och skapa balla scenarion och inte spendera groteska mängder pengar på löjligt många gubbar? Den tiden........minns jag som den bästa i 40K's historia. :)

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Burning of Prospero

Inlägg av leidstedt »

Ismeno skrev: Du menar när GW fortfarande inte var en karikatyr på sitt eget Imperium och spelande handlade om att ha roligt och skapa balla scenarion och inte spendera groteska mängder pengar på löjligt många gubbar? Den tiden........minns jag som den bästa i 40K's historia. :)
Ismeno. Du målar svinbra och bygger modeller som en Primarc skulle göra men... jag fattar inte ditt agg mot GW. Har du sett vad GW har gjort på sistone? Läser du artiklarna på nätet eller White Dwarf?

GW har fått ny kostym. Kolla in AoS om du inte tror mig.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Burning of Prospero

Inlägg av Ismeno »

leidstedt skrev:
Ismeno skrev: Du menar när GW fortfarande inte var en karikatyr på sitt eget Imperium och spelande handlade om att ha roligt och skapa balla scenarion och inte spendera groteska mängder pengar på löjligt många gubbar? Den tiden........minns jag som den bästa i 40K's historia. :)
Ismeno. Du målar svinbra och bygger modeller som en Primarc skulle göra men... jag fattar inte ditt agg mot GW. Har du sett vad GW har gjort på sistone? Läser du artiklarna på nätet eller White Dwarf?

GW har fått ny kostym. Kolla in AoS om du inte tror mig.
Fast du vet.....folk tycker olika. Jag tycker FW gör assnygga modeller, HH är ok, BB och =][= fortfarande ASSUM, men resten......inte min kopp te.
Varför har du så svårt att acceptera att jag tycker så? To each his own. (Sedan är givetvis denna rant om regler ovan skriven med en STOR dos ironi. ;))

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Burning of Prospero

Inlägg av leidstedt »

Acceptans finns. Jag försöker bara förstå. Verkligen ingen attack mot dig som person.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Burning of Prospero

Inlägg av Ismeno »

leidstedt skrev:Acceptans finns. Jag försöker bara förstå. Verkligen ingen attack mot dig som person.
Cool, jag tar det absolut inte som ett påhopp. :)
Alltså, två av mina absoluta favvospel, alla kategorier har GW designat; BB och =][=
Sedan har väl GW's kundpolicy de senaste åren varit rätt trist, men det verkar som de ändrat kurs det sista?

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Burning of Prospero

Inlägg av leidstedt »

Jag håller med. Men de nya promotion sättet med Prospero, kung Duncan på Youtube och deras faktiska kommunikation (med svar!) är en uppryckning som hette duga. Men jag ska inte kapa tråden med detta.

Personligen ser jag fram emot Silent Sisters. Jag imponerades av modellerna. Men man får väl vänta tills de kommer som enskilda paket.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Burning of Prospero

Inlägg av stormshaft »

Ismeno skrev:
stormshaft skrev:
Ismeno skrev: "Custodes har aldrig haft regler"....ack ni historielösa ungdomar! ;)

Tiden före 2nd edition räknas inte, då fanns ju allt möjligt bisarrt tillgängligt i spelet och GW uppmuntrade folk att spela med målade toarullar som tanks. :D
Du menar när GW fortfarande inte var en karikatyr på sitt eget Imperium och spelande handlade om att ha roligt och skapa balla scenarion och inte spendera groteska mängder pengar på löjligt många gubbar? Den tiden........minns jag som den bästa i 40K's historia. :)
Exakt det jag menar! :)
(Nej jag håller med dig, är också en gammal bitter gubbe som tycker mycket var bättre förr, 40k/30ks spelsystem och "balans" ger jag inte mycket för när man provat annat, hade faktiskt helt missat Custodesreglerna, är de med i Rogue Trader-boken eller är det något supplement?)

Skriv svar