FW = GW nästa vecka

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:
Hylander skrev: Det är inte endast frågan om brutet eller ej. Jag finner bara att det är för mycket att hålla reda på..
Så känner många av oss inför vanliga 40K. Det är väl bra om eliiiiten får känna av hur vi vanliga casual gamers har det när vi åker på turnering. ;)
Håller med, det är nästan för mycket att hålla reda på nu och med alla formationer ska man ju inte bara hålla reda på alla enheter utan vilka regler de får i olika formationer också.

I casuallmatcher är det ju enkelt, då brukar jag påminna om vilka regler mina enheter har när jag märker att medspelaren gör något som uppenbart visar att han inte har full koll på det. :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av Lillen »

IA har funnit längre än allt annat brutet skit vi har i "vanligt" 40k. Håller inte med när man hävdar att det är så mycket att hålla koll på när GW haft den takt de haft det senaste året.

Forge world gör en del för många arméer. Visst finns det konstiga enheter. MEN vi har också det i "vanliga" 40k. Zhadznark är ett stort tillskott till orks som gör dom spelbara. Även i okompat.

Vi har en massa andra länder som använder sig flitigt av IA och där kan vi även nyttja deras sammanställningar av IA enheter samt FAQ:er. Titta på dom och anpassa dom efter hur vi spelar i Sverige (SWEFAQ).

Jag har mer och mer börjat tycka att IA bara skulle vara bra för det 40k vi har idag.

Angående lincon så var mina pyloner tillåtna långt längre än vad nya eldar boken var så folk hade längre tid att förbereda sig mot min arme än mot Olofs. . Visst var pylonerna mongo. Men det hade sina svagheter med. Kontra eldar boken som gick som en varm kniv igenom smör. Inte för att ta något ifrån Olof han spelade väl.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av Trulsante »

Bara jag får använda sevrin loth och lias issidon så är jag nöjd

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av Flogger »

+1 på Lillen!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

FW = GW nästa vecka

Inlägg av Lillen »

Trulsante skrev:Bara jag får använda sevrin loth och lias issidon så är jag nöjd

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Ja varför inte? :) kör på!

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av frigobben »

Mer FW till folket!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av Elevatorlake »

För att kort återgå till trådens ursprungliga ämne så har FW lanserat sin nya webshop nu vilket ser ut som GWs men med grå bakgrund (och mycket snyggare modeller!).

Tyvärr verkar fraktkostnaden vara oförändrad på 15% men om jag förstod deras erbjudande rätt har de fraktfritt fram till och 30:e september.

Lanseringen verkar ha lite barnsjukdomar för jag kunde inte logga in med mitt konto nu på morgonen och jag har heller inte fått mitt återställda lösenord som jag beställde villet brukar gå snabbt.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Simb4
Inlägg: 323
Blev medlem: 20 apr 2012, 00:19
Ort: Stockholm

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av Simb4 »

När gw uppdaterade sin sida så tog de bort alla gamla konton. Förmodligen gjort samma med FW

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av Elevatorlake »

Simb4 skrev:När gw uppdaterade sin sida så tog de bort alla gamla konton. Förmodligen gjort samma med FW
Smart... :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Balder
Inlägg: 104
Blev medlem: 16 okt 2009, 07:59
Ort: Skurup, Skåne

Re: FW = GW nästa vecka

Inlägg av Balder »

Simb4 skrev:När gw uppdaterade sin sida så tog de bort alla gamla konton. Förmodligen gjort samma med FW
Japp, det har de gjort
Please note: accounts created before August 12th, 2015 are no longer active. Creating a new account is quick and easy - you can even use the same email address and password if you wish.

Skriv svar