Synd om mig!? Jag som älskar vårt nya codex!Papa D skrev:Nej - det blir alltid synd om Flogger...
/D
Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?
Re: Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Vad tänker folk om vapenalternativen?
Vad ska man ha för närstridsvapen på vanliga strikes, purifiers och terminatorer?
Hur borde man tänka med skjutvapen är psycannons helt ute eller?
Vad ska man ha för närstridsvapen på vanliga strikes, purifiers och terminatorer?
Jag tänker flamers på 3+ killar, psycannons på relentless modeller.
Närstrids vapen är nog någon hammare här och där men inte så mycket mer. Hammerhand gör att man inte måste kitta så mycket.
Närstrids vapen är nog någon hammare här och där men inte så mycket mer. Hammerhand gör att man inte måste kitta så mycket.
Jag tänker, spontant "äntligen kan jag använda mina svårkonverterade halberdsmodeller". Ja, det svider med att tappa I bonusen,men jag kan se en större fördel i att betala +3 pt/char än att springa med bara svärdet. Jag kommer nu äntligen att använda Falchions på terminators, modellerade två igår med en vänd åt vardera sida för att skydda sin squad. Får väl se hur det fungerar, men att LR mata in 4 attacker på en temrinator på chargen känns bra, sedan hammerhands och eller force. Yum-yum.
Hammaren är väldigt solid då den kvarstår som en av de få icke allierade sätten att säkert få Tankbusting, inte optimalt bruksområde, men plåtburksöppnare är alltid tacksamt.
Hammaren är väldigt solid då den kvarstår som en av de få icke allierade sätten att säkert få Tankbusting, inte optimalt bruksområde, men plåtburksöppnare är alltid tacksamt.
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
-
Elevatorlake
Om man bortser från poängkostnaden så är falchions mer effektiva än de nya halberds i så gott som alla fall, +1 attack är bättre än +1 i strength. Kombinerar man falchions med hammerhand blir de monster i närstrid. Purifiers och terminators har 4 attacker på chargen som woundar på 2+ mot MEQ/TEQ och som inte ger något armour save till MEQ. Monster.Simb4 skrev:Vad tänker folk om vapenalternativen?
Sedan tillkommer poängkostnaden...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Är ju lite sugen på en lista med mycket purifiers så måste väl kitta lite pa med dubbla svärd så samt lite hammare.
Vill ju gärna att psycannons ska fortsätta fungera men verkar inte helt enkelt.
Vet inte om jag tycker psilensern är ett så bra substitut det heller egentligen.
Blir att fundera lite.
Vet inte om jag tycker psilensern är ett så bra substitut det heller egentligen.
Blir att fundera lite.
-
Elevatorlake
Psilencer är väl egentligen bara bra mot motstånd med flera wounds, annars fyller ju force ingen funktion. Den funkar ju såklart även mot blobs men den har heavy 6 så purifiers kan inte charga om de skjuter medden, något man definitivt vill att purifiers ska göra. Det som psycannon var bra på var att den var så flexibel kunde ju hota fordon också med S7 och rending. Den är fortfarande flexibel men med 12" range om man går och har power armour är den betydligt mindre flexibel.Simb4 skrev:Är ju lite sugen på en lista med mycket purifiers så måste väl kitta lite pa med dubbla svärd så samt lite hammare.
Blir att fundera lite.
-
Elevatorlake
Hur har det gått för er som spelar gk sedan codexen släpptes?
Jag spelade min första match idag och jag tycker de fungerade ungefär som innan. Jag spelade ren gk innan också så för mig spelar det ingen roll att de tog bort inquisition och assassins från codexen. Den största skillnaden var att utan +2 på I från halberds så attackerar man inte alltid först längre och att jag köpte teleporters till alla mina dreadknights vilket jag aldrig gjort förut och det gjorde de till riktiga monster.
Jag spelade min första match idag och jag tycker de fungerade ungefär som innan. Jag spelade ren gk innan också så för mig spelar det ingen roll att de tog bort inquisition och assassins från codexen. Den största skillnaden var att utan +2 på I från halberds så attackerar man inte alltid först längre och att jag köpte teleporters till alla mina dreadknights vilket jag aldrig gjort förut och det gjorde de till riktiga monster.
Jag har bara spelat en match så jag kan inte säga så mycket. Men matchen gick bra. Efter att ha spelat på kvantitet i 15 år så känner man helt klart en skillnad. 2+ save är mycket lättare att klara än 5+
.
Man märker dock att det är svårt att hålla objectives med få enheter. Och när man slår dåligt/klantar sig så gör det mycket ondare att tappa några terminators mer än beräknat jämfört med att tappa en guardsman-squad.
Skulle gärna ha med en Inkvisitor, mest för coolhetsfaktorn, går att alliera. Spelar man utan restriktioner så kan man göra ganska mycket för att efterlikna gammla codexet. Dock tråkigt att inte Inkvisitorboken finns på riktigt.
Man märker dock att det är svårt att hålla objectives med få enheter. Och när man slår dåligt/klantar sig så gör det mycket ondare att tappa några terminators mer än beräknat jämfört med att tappa en guardsman-squad.
Skulle gärna ha med en Inkvisitor, mest för coolhetsfaktorn, går att alliera. Spelar man utan restriktioner så kan man göra ganska mycket för att efterlikna gammla codexet. Dock tråkigt att inte Inkvisitorboken finns på riktigt.
Vad använder folk för vapen på sina librarians?
Jag ser egentligen bara två vettiga val, antingen staven eller hammaren.
Har någon något för och emot?
Jag ser egentligen bara två vettiga val, antingen staven eller hammaren.
Har någon något för och emot?