Stormsurge...

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Stormsurge...

Inlägg av Elevatorlake »

Träffar de ryggen på walkers också? I så fall blir de ju bra i knights-metat eftersom de väl ignorerar deras ion shield om den är satt på någon sida än framifrån?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Stormsurge...

Inlägg av DHettNeck »

Elevatorlake skrev:Träffar de ryggen på walkers också? I så fall blir de ju bra i knights-metat eftersom de väl ignorerar deras ion shield om den är satt på någon sida än framifrån?
Att man träffar baken betyder inte nödvändigvis att skölden inte funkar. Vi får se den exakta wordingen på regeln sen. För skotten kommer ju ändå ifrån arcen där skytten står. Dock borde det nog funka mot en IK. Dock är ju stealth suits verkningslösa mot IKs, så förmationen är inte så bra endå mot dom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Stormsurge...

Inlägg av Gnarph »

Dock är ju stealth suits verkningslösa mot IKs, så förmationen är inte så bra endå mot dom.
Fast finns det något som säger att de måste skjuta mot samma mål? Jag tänker mig 3 ghostkeels som verkar mot fordon och 3+3 stealth suits som verkar mot andra mål, eventuellt med en fusion blaster/target lock per stealth-enhet mot huvudmålet.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Stormsurge...

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:
Elevatorlake skrev:Träffar de ryggen på walkers också? I så fall blir de ju bra i knights-metat eftersom de väl ignorerar deras ion shield om den är satt på någon sida än framifrån?
Att man träffar baken betyder inte nödvändigvis att skölden inte funkar. Vi får se den exakta wordingen på regeln sen. För skotten kommer ju ändå ifrån arcen där skytten står. Dock borde det nog funka mot en IK. Dock är ju stealth suits verkningslösa mot IKs, så förmationen är inte så bra endå mot dom.
18 S7 skott (från 3 ghostkeels) dödar ju en Knight med lite markerlights.

Klart att skölden funkar, bara att sätta den i röven ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Stormsurge...

Inlägg av DHettNeck »

Gnarph skrev:
Dock är ju stealth suits verkningslösa mot IKs, så förmationen är inte så bra endå mot dom.
Fast finns det något som säger att de måste skjuta mot samma mål? Jag tänker mig 3 ghostkeels som verkar mot fordon och 3+3 stealth suits som verkar mot andra mål, eventuellt med en fusion blaster/target lock per stealth-enhet mot huvudmålet.
Nej, dom får skjuta på vad dom vill. Det jag menar är att steatlh suits inte är så bra mot nått och att det finns andra bättre formationer. Men GhostKeels med ignore cover i grund är ju så klart nice.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Stormsurge...

Inlägg av Elevatorlake »

Laddade hem codexen nu på morgonen och den verkar vara en trevlig och rolig bok med många möjligheter att bygga hyfsade listor med. Inte lika mångsidig som eldar men å andra sidan, vilken annan codex är det? Turneringsmässigt kan jag inte uttala mig om. Spontant känner jag dock att för oss amatörer blir det väldigt mycket specialregler att hålla reda på, både som tauspelare och att möta tau, när vissa nya enheter (framförallt ghostkeel) och formationerna har mycket specialregler som är de som avgör hur bra/användbara de är.

Sedan är ju som det redan konstaterats några av specialreglerna långt ifrån så glasklart formulerade som man skulle önska...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Stormsurge...

Inlägg av Jonke »

"The Knight’s battle cannon boomed twice in return. Tybalt’s hopes sank as the volley soared over the ballistic suit – and then the shells detonated on the outcrop of ruins above it, sending rubble cascading right into the pilot bay behind the [stormsurge]'s gorget. "

Kul att författarna till kauyon boken också tänkt på är det är dumt med öppen cockpit :)

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Stormsurge...

Inlägg av NIB »

Stormsurge, visst är det en mekkanorobot som fått MC-regler för att göra den bättre, likt Riptides, Dreadknights och Wraithknights? Jag tycker Walkers ska ha Walkersregler och inte MC-regler. / sur Tyranid

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Stormsurge...

Inlägg av Flogger »

NIB skrev:Stormsurge, visst är det en mekkanorobot som fått MC-regler för att göra den bättre, likt Riptides, Dreadknights och Wraithknights? Jag tycker Walkers ska ha Walkersregler och inte MC-regler. / sur Tyranid
+5
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Stormsurge...

Inlägg av Elevatorlake »

NIB skrev:Stormsurge, visst är det en mekkanorobot som fått MC-regler för att göra den bättre, likt Riptides, Dreadknights och Wraithknights? Jag tycker Walkers ska ha Walkersregler och inte MC-regler. / sur Tyranid
Gargantuanregler har den fått till och med, inte monstrous creature.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar