Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?
Re: Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?
Jag överdriver för effekt såklart 
Jo jag förstod det.Ancalagon skrev:Jag överdriver för effekt såklart
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Flygmaskin
Hej!
1. Wow! Det är verkligen helt magiskt att alla trådar på forumet tillslut tiltar över och blir komptrådar.
2. Tycker för egen del att det är skitsynd att min lattjolajbansarmé med massa aPa, manicker, dårar och riddare, robotar och trollkarlar inte går att spela längre. Nu är jag inte inläst på Inq dexen, men vad jag förstått så är det typ 2hq och 3elit. Punkt. Funkar inte riktigt... Aja, den gör säkert comeback förr eller senare.
3. Tycker att de nya GK verkar ok. Streamlineade på bekostnad av deras forna trix. Dock så är det säker vanliga utvecklingskurvan som gäller vid ett codexsläpp.
En månad innan = fy-fan-vilken-jävla-turbo-kanon-som-dödar-allt-vi-kommer-få-effekten.
Två veckor innan släpp till två veckor efter = Jävla-as-min-nya-bok-är-full-av-kattkiss-effekten.
Vecka tre och framåt efter släpp = Haha-kolla-mitt-nya-trick-som-är-svinbra-dexen-är-nog-inte-så-illa-effekten.
Sent from my iPhone using Tapatalk
1. Wow! Det är verkligen helt magiskt att alla trådar på forumet tillslut tiltar över och blir komptrådar.
2. Tycker för egen del att det är skitsynd att min lattjolajbansarmé med massa aPa, manicker, dårar och riddare, robotar och trollkarlar inte går att spela längre. Nu är jag inte inläst på Inq dexen, men vad jag förstått så är det typ 2hq och 3elit. Punkt. Funkar inte riktigt... Aja, den gör säkert comeback förr eller senare.
3. Tycker att de nya GK verkar ok. Streamlineade på bekostnad av deras forna trix. Dock så är det säker vanliga utvecklingskurvan som gäller vid ett codexsläpp.
En månad innan = fy-fan-vilken-jävla-turbo-kanon-som-dödar-allt-vi-kommer-få-effekten.
Två veckor innan släpp till två veckor efter = Jävla-as-min-nya-bok-är-full-av-kattkiss-effekten.
Vecka tre och framåt efter släpp = Haha-kolla-mitt-nya-trick-som-är-svinbra-dexen-är-nog-inte-så-illa-effekten.
Människomat, till exempel spannmål.
Känner lite samma sak därFlygmaskin skrev:2. Tycker för egen del att det är skitsynd att min lattjolajbansarmé med massa aPa, manicker, dårar och riddare, robotar och trollkarlar inte går att spela längre. Nu är jag inte inläst på Inq dexen, men vad jag förstått så är det typ 2hq och 3elit. Punkt. Funkar inte riktigt... Aja, den gör säkert comeback förr eller senare.
Flygmaskin skrev:3. Tycker att de nya GK verkar ok. Streamlineade på bekostnad av deras forna trix. Dock så är det säker vanliga utvecklingskurvan som gäller vid ett codexsläpp.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Re: Grey knights nytt [lPrebooks UPpe 160814 RELEASE 230814]
Jag är dock en av dem som räknar in inquisiton och Assassins (som jag av någon anledning lyckas stava fel från case till case).Flogger skrev:Du menar den där EN enheten som försvann? Mordrak + spöken?sefiii skrev:DHettNeck skrev:Nog för att man ville göra GK mer "balanserad" men fakta är att de tog bort en bra 30% av enheterna
Känns spontant inte riktigt som 30%...
Alla andra enheter finns kvar tror jag, om jag inte missat någon?
Bortom dom så försvann väl Justicar highlander,en del utrustning glittret till mina tanks (psychic pilot) och psybolts, och i mina ögon, en hel del av den mångfald som bidrog till att skapa en MER mångsidig arme med större möjligheter att spela friare. Man kan väl å andra sidan, som du säger, hävda att det inte var helt oväntat att INQ och ASS försvann, och då varken Mordrak eller Thawn har någon modell så går det väl att slutleda att they gon' get gone. Men det känns fortfarande andefattigt att de skär bort en hel del, lägger till absolut inget nytt och sedan chargear fullt pris för ett "nytt codex"
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
Doom, Parasite, drop spores, Scything Talons, SitW, Biomancy, köpes-FNP, Smash, Vector Strikes, osv.Flogger skrev:Åh nej! Det mest brutna i spelet försvann! Coteaz 10 år av ost är borta! Det är lite som när tyranidspelare gnäller över att Doom försvann.sefiii skrev:Bara när någon tar våra saker från oss.......Seijsing skrev:Jo att det går fluffmässigt för inkvisitorer är inga problem. Ville mest inte skada Grey Knight-spelarnas känslor. Vad jag har förstått är det ett ganska känsligt släkte
Doom var bara en droppe i den bittra kalken. Om man ändå fick leka med Formations på FF, men nej
-
Trollapan
Spela något annat då FredrikDoom, Parasite, drop spores, Scything Talons, SitW, Biomancy, köpes-FNP, Smash, Vector Strikes, osv.
Doom var bara en droppe i den bittra kalken. Om man ändå fick leka med Formations på FF, men nej
Ånej, jag är en one-army kind of guy. I WFB är det Vampire Counts, i 40K är det Tyranider. Man kan bara älska en kvinna åt gången 
Sen känns det lite billigare med peer pressure på dea än tio papp på en ny armé
Sen känns det lite billigare med peer pressure på dea än tio papp på en ny armé
Jag väntar fortfarande på den där vecka tre med chaos dexen...Flygmaskin skrev:Hej!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Elevatorlake
Har du inte hittat heldrake med baleflamer än?Excessus skrev:Jag väntar fortfarande på den där vecka tre med chaos dexen...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets