Ska vara en väldigt progressiv inkvisitor om han/hon ska gå med på att beblanda sig med demonerSeijsing skrev:Psylencher i kombination med Misfortune blir ännu läskigare. Utan missfortune kommer det hur som helst att vara läskig mot tex Khornehundar och Slanesh monster som någon nämde tidigare.
Då jag antar att det finns en del hardcore-Grey-Knight-fans i denna tråd så tänkte jag fråga er vad ni tycker om tanken att alliera in Astra Militarium och ta med Psykers med Malefic Daemonology.
Tanken är lite att psykern egentligen är där för att skydda guardsmen mot demoner men han blir possesed och börjar frammana demoner istället.
Å andra sidan är det jag spelmässigt saknat mest med mina rena GK inte psychic powers utan det är ap2/ap3 skjutvapen och skjutvapen som är bra mot pansar på distans. Resten brukar GK fixa ganska bra på egen hand så länge man inte springer på massor av ap2/ap3, då brukar det bara dröja några rundor så är man tablad
Psilenser/gatling psilencer med prescience är nog inte heller en så rolig tanke för många multi-wound motståndare